Zisk automobilky Volkswagen loni klesl na 3,99 miliardy eur

Největší evropská automobilka Volkswagen loni vytvořila hrubý zisk 3,99 miliardy eur, což je o 9,6 procenta méně než v roce 2001. Přesto lze říci, že Volkswagen splnil odhady vedení podniku, který si dal za cíl dosáhnout zisku kolem čtyř miliard eur.

Skupina musela v loňském roce čelit řadě problémů, k nimž patří jednak stárnoucí modelová řada vozů, jednak nízká poptávka a nepříznivé kurzové výkyvy. Zisk za rok 2002 je pouze mírně nad odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali hrubý zisk 3,963 miliardy eur.

Tržby za celou skupinu loni činily 86,95 miliardy eur a proti předchozímu roku se snížily o 1,8 procenta. Dividendovou politiku firma zatím měnit nebude a na jednu akcii chce vyplatit výnos 1,3 eura.

Firma v říjnu potvrdila, že nadále počítá se čtyřmiliardovým hrubým ziskem, upozornila ale, že pokud se dále zhorší situace na akciových trzích, mohou se její finanční výsledky ještě zhoršit. Z výsledků za celý rok lze odvodit, že ve čtvrtém čtvrtletí činil hrubý zisk 1,01 miliardy eur.

Skupina, která ovládá také automobilku Škoda, se nyní spoléhá především na nový vůz Touran. Ten by měl v letošním roce i zvýšit tržby, zatímco modely Golf a Passat už začínají pociťovat na trhu vyšší konkurenci, hlavně francouzských firem Renault a PSA Peugeot.

Volkswagen loni prodal 4,98 milionu vozů, což je proti roku 2001 pokles asi o 1,9 procenta. V letošním roce by chtěla firma bilanci zlepšit a zvýšit prodej nad pět milionů kusů. O dalších plánech bude Volkswagen informovat v březnu, kdy se bude konat i výroční tisková konference.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků