Zisk automobilky Volkswagen loni klesl na 3,99 miliardy eur

Největší evropská automobilka Volkswagen loni vytvořila hrubý zisk 3,99 miliardy eur, což je o 9,6 procenta méně než v roce 2001. Přesto lze říci, že Volkswagen splnil odhady vedení podniku, který si dal za cíl dosáhnout zisku kolem čtyř miliard eur.

Skupina musela v loňském roce čelit řadě problémů, k nimž patří jednak stárnoucí modelová řada vozů, jednak nízká poptávka a nepříznivé kurzové výkyvy. Zisk za rok 2002 je pouze mírně nad odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali hrubý zisk 3,963 miliardy eur.

Tržby za celou skupinu loni činily 86,95 miliardy eur a proti předchozímu roku se snížily o 1,8 procenta. Dividendovou politiku firma zatím měnit nebude a na jednu akcii chce vyplatit výnos 1,3 eura.

Firma v říjnu potvrdila, že nadále počítá se čtyřmiliardovým hrubým ziskem, upozornila ale, že pokud se dále zhorší situace na akciových trzích, mohou se její finanční výsledky ještě zhoršit. Z výsledků za celý rok lze odvodit, že ve čtvrtém čtvrtletí činil hrubý zisk 1,01 miliardy eur.

Skupina, která ovládá také automobilku Škoda, se nyní spoléhá především na nový vůz Touran. Ten by měl v letošním roce i zvýšit tržby, zatímco modely Golf a Passat už začínají pociťovat na trhu vyšší konkurenci, hlavně francouzských firem Renault a PSA Peugeot.

Volkswagen loni prodal 4,98 milionu vozů, což je proti roku 2001 pokles asi o 1,9 procenta. V letošním roce by chtěla firma bilanci zlepšit a zvýšit prodej nad pět milionů kusů. O dalších plánech bude Volkswagen informovat v březnu, kdy se bude konat i výroční tisková konference.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků