Zisk automobilky Volkswagen loni klesl na 3,99 miliardy eur

Největší evropská automobilka Volkswagen loni vytvořila hrubý zisk 3,99 miliardy eur, což je o 9,6 procenta méně než v roce 2001. Přesto lze říci, že Volkswagen splnil odhady vedení podniku, který si dal za cíl dosáhnout zisku kolem čtyř miliard eur.

Skupina musela v loňském roce čelit řadě problémů, k nimž patří jednak stárnoucí modelová řada vozů, jednak nízká poptávka a nepříznivé kurzové výkyvy. Zisk za rok 2002 je pouze mírně nad odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali hrubý zisk 3,963 miliardy eur.

Tržby za celou skupinu loni činily 86,95 miliardy eur a proti předchozímu roku se snížily o 1,8 procenta. Dividendovou politiku firma zatím měnit nebude a na jednu akcii chce vyplatit výnos 1,3 eura.

Firma v říjnu potvrdila, že nadále počítá se čtyřmiliardovým hrubým ziskem, upozornila ale, že pokud se dále zhorší situace na akciových trzích, mohou se její finanční výsledky ještě zhoršit. Z výsledků za celý rok lze odvodit, že ve čtvrtém čtvrtletí činil hrubý zisk 1,01 miliardy eur.

Skupina, která ovládá také automobilku Škoda, se nyní spoléhá především na nový vůz Touran. Ten by měl v letošním roce i zvýšit tržby, zatímco modely Golf a Passat už začínají pociťovat na trhu vyšší konkurenci, hlavně francouzských firem Renault a PSA Peugeot.

Volkswagen loni prodal 4,98 milionu vozů, což je proti roku 2001 pokles asi o 1,9 procenta. V letošním roce by chtěla firma bilanci zlepšit a zvýšit prodej nad pět milionů kusů. O dalších plánech bude Volkswagen informovat v březnu, kdy se bude konat i výroční tisková konference.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků