Zinoro 1E: první výsledek německo-čínské spolupráce je upravená X1

V dubnu letošního roku BMW oznámilo prohloubení spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na jejímž konci měla stát nová značka Zinoro. A jak bylo oznámeno, tak se také stalo. Po oficiální premiéře jména Zinoro, která se uskutečnila v Šanghaji, byl na Guangzhou Motor Show představen také první model. Jmenuje se Zinoro 1E a není to nic jiného,než elektrická X1 určená pro Čínu.

Brilliance připravuje další kopii, tentokrát BMW X1

Brilliance připravuje další kopii, tentokrát BMW X1

Designéři decentně přepracovali karoserii automobilu. Tyto změny jsou ale vzhledem k použitému pohonnému ústrojí spíše podřadné. O pohon se totiž nestará spalovací jednotka, nýbrž elektromotor nabízející parametry 170 koní a 250 Nm. Lithium-iontové akumulátory jsou rozděleny do tří částí, kdy jednu část najdeme pod kapotou, další ve středovém tunelu a třetí na místě nádrže a v zavazadelníku. Ten zvládne 306 litrů v základním uspořádání, klasická X1 nabídne 420 litrů.

Zinoro E1 se rozjede maximálně na 130 km/h, dojezd činí nanejvýš 150 kilometrů. K plnému „doplnění“ elektrické energie je potřeba 7,5 hodiny. Ve výbavě najdeme vše od klimatizaci, přes navigaci až po elektricky nastavitelná sedadla.

BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Jen tak na okraj, není vůbec nezajímavé, co stálo na začátku dnes na pohled tak skvělé spolupráci. Psal se rok 2011, konkrétně březen tohoto roku, a na internetu se objevily první snímky odhalující něco jako BMW X1 s tváří Škody Roomster. Aby byl celý mix dokonalý, pod kapotou byste našli čtyřválec Mitsubishi. A jak asi tušíte, vše měla na svědomí značka Brilliance.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků