Zinoro 1E: první výsledek německo-čínské spolupráce je upravená X1

V dubnu letošního roku BMW oznámilo prohloubení spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na jejímž konci měla stát nová značka Zinoro. A jak bylo oznámeno, tak se také stalo. Po oficiální premiéře jména Zinoro, která se uskutečnila v Šanghaji, byl na Guangzhou Motor Show představen také první model. Jmenuje se Zinoro 1E a není to nic jiného,než elektrická X1 určená pro Čínu.

Brilliance připravuje další kopii, tentokrát BMW X1

Brilliance připravuje další kopii, tentokrát BMW X1

Designéři decentně přepracovali karoserii automobilu. Tyto změny jsou ale vzhledem k použitému pohonnému ústrojí spíše podřadné. O pohon se totiž nestará spalovací jednotka, nýbrž elektromotor nabízející parametry 170 koní a 250 Nm. Lithium-iontové akumulátory jsou rozděleny do tří částí, kdy jednu část najdeme pod kapotou, další ve středovém tunelu a třetí na místě nádrže a v zavazadelníku. Ten zvládne 306 litrů v základním uspořádání, klasická X1 nabídne 420 litrů.

Zinoro E1 se rozjede maximálně na 130 km/h, dojezd činí nanejvýš 150 kilometrů. K plnému „doplnění“ elektrické energie je potřeba 7,5 hodiny. Ve výbavě najdeme vše od klimatizaci, přes navigaci až po elektricky nastavitelná sedadla.

BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Jen tak na okraj, není vůbec nezajímavé, co stálo na začátku dnes na pohled tak skvělé spolupráci. Psal se rok 2011, konkrétně březen tohoto roku, a na internetu se objevily první snímky odhalující něco jako BMW X1 s tváří Škody Roomster. Aby byl celý mix dokonalý, pod kapotou byste našli čtyřválec Mitsubishi. A jak asi tušíte, vše měla na svědomí značka Brilliance.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků