Zimní pneumatiky mohou zachránit lidské životy

Každým rokem čelí řidiči téměř po celé Evropě stejnému problému – na začátku podzimu se výrazně zhorší počasí, a tím dramaticky vzrůstá riziko dopravní nehody. Kvalitní zimní pneumatiky, jako například nové Goodyear UltraGrip 7, pomáhají zvyšovat bezpečnost řidičů i chování jejich vozů, a to nejen v alpských nebo severských zemích, ale i ve státech, kde sněží spíše sporadicky, jako jsou země Beneluxu či severní část Německa.
Zimní pneumatiky mohou zachránit lidské životy

Výhody použití zimních pneumatik se začínají projevovat už při teplotě 7 °C. Při poklesu teploty pod tuto hranici letní pneumatiky ztrácejí svoji obvyklou přilnavost a záběrové schopnosti, které mají během horkých letních měsíců. Směs zimních pneumatik zůstává i za nízkých teplot mnohem elastičtější a poskytuje lepší ovládání vozu nejen na ledu a souvislé vrstvě ujetého sněhu, ale také v měkkém a rozbředlém sněhu a na mokré vozovce. Směs pláště Goodyear UltraGrip 7 je založena na nové polymerové technologii zaručující ještě lepší adhezi a ovládání při nízkých teplotách.

Ovšem nejen lepší směs vede k lepším výkonům, důležitý je rovněž i dezén zimních pneumatik optimalizovaný s ohledem na specifické podmínky zimního ježdění. Novou zimní pneumatiku Goodyear UltraGrip 7 charakterizují například speciální lamely uspořádané ve tvaru písmene “V” a speciální konstrukce jednotlivých vrstev pneumatiky, která zaručuje lepší rozložení tlaku, a tím také větší kontaktní plochu mezi pneumatikou a vozovkou. Výsledkem je optimální přilnavost na kluzkých površích.

Výsledky testů prokazují, jak je přínos zimních pneumatik enormní. Například vůz vybavený zimními pneumatikami jedoucí na sněhu rychlostí 80 km/h zastaví po 70 m. Ten samý vůz s letními pneumatikami brzdící z počáteční rychlosti 80 km/h zastaví po ujetí 112 m, tedy o 42 metrů dále než vůz se zimním obutím. Ale výhody zimních plášťů při brzdění nejsou tak výrazné pouze na sněhu. Podobný test prováděný na mokrém asfaltu při teplotě 0 °C ukázal, že automobil se zimními pneumatikami zastaví mnohem dříve, a potvrdil tak lepší výkonnost zimních pneumatik při nízkých teplotách v porovnání s letními. Navíc se letní pneumatiky při nízkých teplotách opotřebovávají rychleji než zimní.

“Zimní pneumatiky znamenají pro řidiče prakticky ve všech evropských zemích mimořádné zvýšení bezpečnosti. Všichni, kteří chtějí auto používat kdykoli během chladného zimního počasí, by měli přezouvat na zimní pneumatiky,” vysvětluje Paul H. A. M. Joosten, marketingový ředitel Goodyear pro Evropu, Střední východ a Afriku.

Procento evropských řidičů, kteří svá auta na zimní sezonu přezouvají, se pohybuje od 6 % v Itálii k 87 % v Rakousku nebo až po téměř 100 % ve Skandinávii. Nicméně nárůst trhu je konstantní. Od roku 2001 do roku 2004 vzrostl v Evropě počet prodaných zimních pneumatik o více jak 25 %. Například i řidiči z Nizozemska nebo Velké Británie, kde je sníh spíše výjimečně, na zimu přezouvají, protože výhody zimních pneumatik jsou i zde naprosto zřejmé. Letošní tuhá zima způsobila v mnoha státech velký chaos právě proto, že řidiči na letních pláštích nebyli schopni v takových podmínkách své automobily zvládnout. Možná právě to přesvědčilo ještě více řidičů v celé Evropě.

A co vlastně řidiči od zimních pneumatik očekávají? Rozsáhlý vývoj a testování nové zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip 7 předcházely intenzivní zákaznické průzkumy, které zjišťovaly požadavky na zimní pneumatiky a potřeby řidičů vozů střední a vyšší třídy a rodinných vozů.

Společnost Goodyear každým rokem, a to již od roku 1980, oslovuje v rámci svého průzkumu Tire Awareness and Survey (TAAS) přes 20 000 zákazníků po celé Evropě. Studie zkoumá povědomí veřejnosti o oblasti pneumatik a shromažďuje požadavky trhu i samotných zákazníků v různých segmentech ve více než 15 zemích Evropy. Jako přídavek k TAAS Goodyear se rozeběhl výzkumný program pro UltraGrip 7, aby mohl vyhodnotit nároky na zimní pneumatiky v jednotlivých zemích v závislosti na tamní legislativě, povrchu silnic, jízdním stylu a povětrnostních podmínkách.

Řidiči výkonných vozů v celé Evropě požadují především zimní pneumatiky vysoké kvality. Z pohledu vlastností a dalších výhod 80 % řidičů očekává, že jejich zimní pneumatiky budou dobré hlavně na mokré a kluzké vozovce a na rozbředlém sněhu. 75 % evropských řidičů vyžaduje, aby jejich pneumatiky byly dobré na ledu a prakticky stejně početná skupina zákazníků (72 %) vybírá zimní obutí na základě vlastností na ujetém sněhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků