Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

18 komentářů

Lukáš
13. února • 10:56

Pokud si nejste jistí, mrkněte na testy pneumatik sem: https://www.pneu-kvalitne.cz/testy-pneumatik... - třeba Vám pomohou při výběru!

stréc od piva
12. října • 13:03

Můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi pneumatikou,kterou "pan novinář" bere jako z Číny a pneumatikou "jakože garancí Českou" třeba Barum na které je "Made in China"(ano,Barum už dávno vyrábí v Asii).Může mi to prosím pan novinář vysvětlit,děkuji

Jiri Chomat
11. října • 9:00

Ne, pneu si opravdu nedrží své vlastnosti po celou dobu životnosti, viz https://www.testpneumatik.eu/blog/jizdni-vlastnosti-pn...Třeba ten aquaplaning je u starších fakt bída, jediný kdo to umí je Michelin a pár dalších premiovek.

Wejcenman
11. října • 6:43

Nejjlepsi pneumatiky jsou ty,ktere se hodi na Skidu Octavia - nejuctivanejsi modlu svetoveho autoprumyslu!

Jouda
11. října • 7:16

Já ti nevím, už mi to ani vtipné nepřijde.

Svetr Vaněk
11. října • 11:05

Ale Octavia modla je !!! :-) Co by jiní za takovou pozici dali že :-D

ok2vuv
11. října • 6:16

Přesná buzerace úředníků. Můj případ. Citroen BX 1.9 TRI automat a klima. Předepsané 165/70/14 byly přetížené již od pohledu. Stejné má i 1.4 manuál. Hmotnostní index stejný, ale rozdíl hmotnosti výrazný. Navic nesouhlasí rychloměr a vzdálenost. Dal jsem 175/70/14 a vše souhlasí a pneu není jak rozšlápnutá žába. Jen přes STK nelze projít a zapsat také nelze, jelikož ae tento rozměr v roce 1987 vůbec nevyráběl. Takže na STK vždy půjčím pneu z 1.4...

Clayton
10. října • 21:18

A teď si představta, že ve většině států USA se nikdo nějakými schválenými rozměry pneu nezabývá. Můžete si obout, co sami považujete za rozumné. Velké pneumatikářské řetěze vám sice odmítnou přezout něco, co je úplně mimo, ale jinak není problém. A nic strašného se neděje...

vana
11. října • 6:10

Clayton: při těch rychlostech co se jezdí v USA je to fuk .. :-)

Aladin
10. října • 23:16

No, ale nějaká pravidla to taky musí mít, ne? Třeba, že gumy nesmí přesahovat přes karoserii, apod. Tady si taky můžeš obout co chceš, ale musíš si to jet zapsat do techničáku.

JK
10. října • 23:25

Ja jsem se ptal primo technika na MOT (STK) , ze kdybych si na off roadu dal treba z 235/70 R16 na 255/75 R16, do podbehu to vleze krasne I pri properovani a vytoceni tak on rikal ze to vubec nevadi. Kamarad ma zas auto "delnika" a origo gumy jsou 195/60 a on nasel nekde na ebay 185/50 za odvoz, tak si to na ZN dal, predek je pritom normalni a samozrejme normalne prosel. Tak takove jsou realne zkusenosti. Asi kdyby jsis tam dal nejaky brutal co extremne vycuhuje, tak by ti asi naridili pridat nejake plastove lemy. A jak to probiha u nas "zapsat do velkeho technicaku". To musi jakoby "nekdo" schvalit ne? Nejde mi o zadne extremy, ale treba o jedno profilove cislo vetsi. V prvem pripade jde o auto znacky, ktera jiz neexistuje, tak nevim ten postup. Veteranske cisla ale nemam. Ve druhem pripade klasicke auto treba Skoda Yeti, ta je na to celkem vhodna. Dik za odpoved.

JK
10. října • 23:08

V Anglii take muzete mit pneu jake chcete. Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru a je nejaka minimalni hloubka dezenu. Ale ze mate treba preu s vyssim profilovym cislem je jim uplne jedno. Stejne jako ze leva je Dunlop a prava Michelin. Nebo ze kdyz snezi tak mate klasicky letnak. Zas maji MOT (ekvivalent STK) jednou rocne.

Ernie
11. října • 12:57

Tak ja som videl v Peterborough PUG 205 a mal na vodicovej strane alu 17" a na spolujazdcovej 13" plechy :-D

Joe Doe
11. října • 9:08

"Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru"Trosku si odporujes ;)Rozmery pneu na naprave musia byt rovnake - mozu mat ine hmotnostne/rychlostne indexy, lava moze byt letna a prava zimna. Ked som sa bavil s manikom povodom z Nigerie, ktory mi v Halfords (automotive supermarket) vyrabal novu SPZ, tak mu tato britska volnost pri montovani pneu prisla divna.Nicmenej, co neriesi zakon, riesia poistovne - ak mas accident a na aute si mal ine pneu ako su v systeme, mas smolu. Extrem bol, ked poistovne uctovali extra za pouzitie zimnych pneu v zime, pretoze to bola podla nich 'modifikacia'. Posledne roky davaju naopak zlavy.

vana
10. října • 18:18

Hezký článek, pochvala

zbyněk
10. října • 13:37

3-[
To, co napsal tento spisovatel za člének??
Vo ničem a hodně!!
Ať si to po sobě alespoň přečte!!

Moje jméno
10. října • 14:28

A Ty sis ten blábol po sobě přečetl? Celkem slušný trapas.... 😉

Joe Doe
10. října • 11:35

"postupným opotřebením má pneumatika nižší valivý odpor a je tudíž úspornější, a navíc si pořád dokáže udržet své deklarované vlastnosti"Druha cast vety, bohuzial, neplati pre drvivu vacsine pneu, a to ani pre znackove pneu. Michelin patri k vynimkam."Být tam jiná velikost pneumatiky i referenční vůz, s ohledem na někdy těsné výsledky by mohl závěr vypadat jinak."Svata pravda - z vlastnej skusenosti moze byt rozdiel v najazde aj dvojnasobny - identicka pneu, velmi podobni vodici, rovnaky region, kupene s rozdielom par tyzdnov, ale rozne auta.

Doporučujeme

Články odjinud