Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Joe Doe  |  10. 10. 2018 11:35

"postupným opotřebením má pneumatika nižší valivý odpor a je tudíž úspornější, a navíc si pořád dokáže udržet své deklarované vlastnosti"

Druha cast vety, bohuzial, neplati pre drvivu vacsine pneu, a to ani pre znackove pneu. Michelin patri k vynimkam.

"Být tam jiná velikost pneumatiky i referenční vůz, s ohledem na někdy těsné výsledky by mohl závěr vypadat jinak."

Svata pravda - z vlastnej skusenosti moze byt rozdiel v najazde aj dvojnasobny - identicka pneu, velmi podobni vodici, rovnaky region, kupene s rozdielom par tyzdnov, ale rozne auta.

Odpovědět  |   | 
zbyněk  |  10. 10. 2018 13:37


To, co napsal tento spisovatel za člének??
Vo ničem a hodně!!
Ať si to po sobě alespoň přečte!!

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  10. 10. 2018 14:28

A Ty sis ten blábol po sobě přečetl? Celkem slušný trapas.... 😉

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 10. 2018 18:18

Hezký článek, pochvala

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  10. 10. 2018 21:18

A teď si představta, že ve většině států USA se nikdo nějakými schválenými rozměry pneu nezabývá. Můžete si obout, co sami považujete za rozumné. Velké pneumatikářské řetěze vám sice odmítnou přezout něco, co je úplně mimo, ale jinak není problém. A nic strašného se neděje...

Odpovědět  |   | 
JK  |  10. 10. 2018 23:08

V Anglii take muzete mit pneu jake chcete. Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru a je nejaka minimalni hloubka dezenu. Ale ze mate treba preu s vyssim profilovym cislem je jim uplne jedno. Stejne jako ze leva je Dunlop a prava Michelin. Nebo ze kdyz snezi tak mate klasicky letnak. Zas maji MOT (ekvivalent STK) jednou rocne.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 10. 2018 09:08

"Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru"

Trosku si odporujes ;)

Rozmery pneu na naprave musia byt rovnake - mozu mat ine hmotnostne/rychlostne indexy, lava moze byt letna a prava zimna. Ked som sa bavil s manikom povodom z Nigerie, ktory mi v Halfords (automotive supermarket) vyrabal novu SPZ, tak mu tato britska volnost pri montovani pneu prisla divna.

Nicmenej, co neriesi zakon, riesia poistovne - ak mas accident a na aute si mal ine pneu ako su v systeme, mas smolu. Extrem bol, ked poistovne uctovali extra za pouzitie zimnych pneu v zime, pretoze to bola podla nich 'modifikacia'. Posledne roky davaju naopak zlavy.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  11. 10. 2018 12:57

Tak ja som videl v Peterborough PUG 205 a mal na vodicovej strane alu 17" a na spolujazdcovej 13" plechy

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 10. 2018 23:16

No, ale nějaká pravidla to taky musí mít, ne? Třeba, že gumy nesmí přesahovat přes karoserii, apod. Tady si taky můžeš obout co chceš, ale musíš si to jet zapsat do techničáku.

Odpovědět  |   | 
JK  |  10. 10. 2018 23:25

Ja jsem se ptal primo technika na MOT (STK) , ze kdybych si na off roadu dal treba z 235/70 R16 na 255/75 R16, do podbehu to vleze krasne I pri properovani a vytoceni tak on rikal ze to vubec nevadi. Kamarad ma zas auto "delnika" a origo gumy jsou 195/60 a on nasel nekde na ebay 185/50 za odvoz, tak si to na ZN dal, predek je pritom normalni a samozrejme normalne prosel. Tak takove jsou realne zkusenosti. Asi kdyby jsis tam dal nejaky brutal co extremne vycuhuje, tak by ti asi naridili pridat nejake plastove lemy.

A jak to probiha u nas "zapsat do velkeho technicaku". To musi jakoby "nekdo" schvalit ne? Nejde mi o zadne extremy, ale treba o jedno profilove cislo vetsi. V prvem pripade jde o auto znacky, ktera jiz neexistuje, tak nevim ten postup. Veteranske cisla ale nemam. Ve druhem pripade klasicke auto treba Skoda Yeti, ta je na to celkem vhodna. Dik za odpoved.

Odpovědět  |   | 
vana  |  11. 10. 2018 06:10

Clayton: při těch rychlostech co se jezdí v USA je to fuk ..

Odpovědět  |   | 
ok2vuv  |  11. 10. 2018 06:16

Přesná buzerace úředníků. Můj případ. Citroen BX 1.9 TRI automat a klima. Předepsané 165/70/14 byly přetížené již od pohledu. Stejné má i 1.4 manuál. Hmotnostní index stejný, ale rozdíl hmotnosti výrazný. Navic nesouhlasí rychloměr a vzdálenost. Dal jsem 175/70/14 a vše souhlasí a pneu není jak rozšlápnutá žába. Jen přes STK nelze projít a zapsat také nelze, jelikož ae tento rozměr v roce 1987 vůbec nevyráběl. Takže na STK vždy půjčím pneu z 1.4...

Odpovědět  |   | 
Wejcenman  |  11. 10. 2018 06:43

Nejjlepsi pneumatiky jsou ty,ktere se hodi na Skidu Octavia - nejuctivanejsi modlu svetoveho autoprumyslu!

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  11. 10. 2018 07:16

Já ti nevím, už mi to ani vtipné nepřijde.

Odpovědět  |   | 
Svetr Vaněk  |  11. 10. 2018 11:05

Ale Octavia modla je !!! Co by jiní za takovou pozici dali že

Odpovědět  |   | 
Jiri Chomat  |  11. 10. 2018 09:00

Ne, pneu si opravdu nedrží své vlastnosti po celou dobu životnosti, viz https://www.testpneumatik.eu/blog/jizdni-vlastnosti-pn...

Třeba ten aquaplaning je u starších fakt bída, jediný kdo to umí je Michelin a pár dalších premiovek.

Odpovědět  |   | 
stréc od piva  |  12. 10. 2018 13:03

Můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi pneumatikou,kterou "pan novinář" bere jako z Číny a pneumatikou "jakože garancí Českou" třeba Barum na které je "Made in China"(ano,Barum už dávno vyrábí v Asii).Může mi to prosím pan novinář vysvětlit,děkuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A