Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Joe Doe  |  10. 10. 2018 11:35

"postupným opotřebením má pneumatika nižší valivý odpor a je tudíž úspornější, a navíc si pořád dokáže udržet své deklarované vlastnosti"

Druha cast vety, bohuzial, neplati pre drvivu vacsine pneu, a to ani pre znackove pneu. Michelin patri k vynimkam.

"Být tam jiná velikost pneumatiky i referenční vůz, s ohledem na někdy těsné výsledky by mohl závěr vypadat jinak."

Svata pravda - z vlastnej skusenosti moze byt rozdiel v najazde aj dvojnasobny - identicka pneu, velmi podobni vodici, rovnaky region, kupene s rozdielom par tyzdnov, ale rozne auta.

Odpovědět  |   | 
zbyněk  |  10. 10. 2018 13:37


To, co napsal tento spisovatel za člének??
Vo ničem a hodně!!
Ať si to po sobě alespoň přečte!!

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  10. 10. 2018 14:28

A Ty sis ten blábol po sobě přečetl? Celkem slušný trapas.... 😉

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 10. 2018 18:18

Hezký článek, pochvala

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  10. 10. 2018 21:18

A teď si představta, že ve většině států USA se nikdo nějakými schválenými rozměry pneu nezabývá. Můžete si obout, co sami považujete za rozumné. Velké pneumatikářské řetěze vám sice odmítnou přezout něco, co je úplně mimo, ale jinak není problém. A nic strašného se neděje...

Odpovědět  |   | 
JK  |  10. 10. 2018 23:08

V Anglii take muzete mit pneu jake chcete. Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru a je nejaka minimalni hloubka dezenu. Ale ze mate treba preu s vyssim profilovym cislem je jim uplne jedno. Stejne jako ze leva je Dunlop a prava Michelin. Nebo ze kdyz snezi tak mate klasicky letnak. Zas maji MOT (ekvivalent STK) jednou rocne.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 10. 2018 09:08

"Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru"

Trosku si odporujes ;)

Rozmery pneu na naprave musia byt rovnake - mozu mat ine hmotnostne/rychlostne indexy, lava moze byt letna a prava zimna. Ked som sa bavil s manikom povodom z Nigerie, ktory mi v Halfords (automotive supermarket) vyrabal novu SPZ, tak mu tato britska volnost pri montovani pneu prisla divna.

Nicmenej, co neriesi zakon, riesia poistovne - ak mas accident a na aute si mal ine pneu ako su v systeme, mas smolu. Extrem bol, ked poistovne uctovali extra za pouzitie zimnych pneu v zime, pretoze to bola podla nich 'modifikacia'. Posledne roky davaju naopak zlavy.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  11. 10. 2018 12:57

Tak ja som videl v Peterborough PUG 205 a mal na vodicovej strane alu 17" a na spolujazdcovej 13" plechy

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 10. 2018 23:16

No, ale nějaká pravidla to taky musí mít, ne? Třeba, že gumy nesmí přesahovat přes karoserii, apod. Tady si taky můžeš obout co chceš, ale musíš si to jet zapsat do techničáku.

Odpovědět  |   | 
JK  |  10. 10. 2018 23:25

Ja jsem se ptal primo technika na MOT (STK) , ze kdybych si na off roadu dal treba z 235/70 R16 na 255/75 R16, do podbehu to vleze krasne I pri properovani a vytoceni tak on rikal ze to vubec nevadi. Kamarad ma zas auto "delnika" a origo gumy jsou 195/60 a on nasel nekde na ebay 185/50 za odvoz, tak si to na ZN dal, predek je pritom normalni a samozrejme normalne prosel. Tak takove jsou realne zkusenosti. Asi kdyby jsis tam dal nejaky brutal co extremne vycuhuje, tak by ti asi naridili pridat nejake plastove lemy.

A jak to probiha u nas "zapsat do velkeho technicaku". To musi jakoby "nekdo" schvalit ne? Nejde mi o zadne extremy, ale treba o jedno profilove cislo vetsi. V prvem pripade jde o auto znacky, ktera jiz neexistuje, tak nevim ten postup. Veteranske cisla ale nemam. Ve druhem pripade klasicke auto treba Skoda Yeti, ta je na to celkem vhodna. Dik za odpoved.

Odpovědět  |   | 
vana  |  11. 10. 2018 06:10

Clayton: při těch rychlostech co se jezdí v USA je to fuk ..

Odpovědět  |   | 
ok2vuv  |  11. 10. 2018 06:16

Přesná buzerace úředníků. Můj případ. Citroen BX 1.9 TRI automat a klima. Předepsané 165/70/14 byly přetížené již od pohledu. Stejné má i 1.4 manuál. Hmotnostní index stejný, ale rozdíl hmotnosti výrazný. Navic nesouhlasí rychloměr a vzdálenost. Dal jsem 175/70/14 a vše souhlasí a pneu není jak rozšlápnutá žába. Jen přes STK nelze projít a zapsat také nelze, jelikož ae tento rozměr v roce 1987 vůbec nevyráběl. Takže na STK vždy půjčím pneu z 1.4...

Odpovědět  |   | 
Wejcenman  |  11. 10. 2018 06:43

Nejjlepsi pneumatiky jsou ty,ktere se hodi na Skidu Octavia - nejuctivanejsi modlu svetoveho autoprumyslu!

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  11. 10. 2018 07:16

Já ti nevím, už mi to ani vtipné nepřijde.

Odpovědět  |   | 
Svetr Vaněk  |  11. 10. 2018 11:05

Ale Octavia modla je !!! Co by jiní za takovou pozici dali že

Odpovědět  |   | 
Jiri Chomat  |  11. 10. 2018 09:00

Ne, pneu si opravdu nedrží své vlastnosti po celou dobu životnosti, viz https://www.testpneumatik.eu/blog/jizdni-vlastnosti-pn...

Třeba ten aquaplaning je u starších fakt bída, jediný kdo to umí je Michelin a pár dalších premiovek.

Odpovědět  |   | 
stréc od piva  |  12. 10. 2018 13:03

Můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi pneumatikou,kterou "pan novinář" bere jako z Číny a pneumatikou "jakože garancí Českou" třeba Barum na které je "Made in China"(ano,Barum už dávno vyrábí v Asii).Může mi to prosím pan novinář vysvětlit,děkuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 97 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A