Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Joe Doe  |  10. 10. 2018 11:35

"postupným opotřebením má pneumatika nižší valivý odpor a je tudíž úspornější, a navíc si pořád dokáže udržet své deklarované vlastnosti"

Druha cast vety, bohuzial, neplati pre drvivu vacsine pneu, a to ani pre znackove pneu. Michelin patri k vynimkam.

"Být tam jiná velikost pneumatiky i referenční vůz, s ohledem na někdy těsné výsledky by mohl závěr vypadat jinak."

Svata pravda - z vlastnej skusenosti moze byt rozdiel v najazde aj dvojnasobny - identicka pneu, velmi podobni vodici, rovnaky region, kupene s rozdielom par tyzdnov, ale rozne auta.

Odpovědět  |   | 
zbyněk  |  10. 10. 2018 13:37


To, co napsal tento spisovatel za člének??
Vo ničem a hodně!!
Ať si to po sobě alespoň přečte!!

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  10. 10. 2018 14:28

A Ty sis ten blábol po sobě přečetl? Celkem slušný trapas.... 😉

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 10. 2018 18:18

Hezký článek, pochvala

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  10. 10. 2018 21:18

A teď si představta, že ve většině států USA se nikdo nějakými schválenými rozměry pneu nezabývá. Můžete si obout, co sami považujete za rozumné. Velké pneumatikářské řetěze vám sice odmítnou přezout něco, co je úplně mimo, ale jinak není problém. A nic strašného se neděje...

Odpovědět  |   | 
JK  |  10. 10. 2018 23:08

V Anglii take muzete mit pneu jake chcete. Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru a je nejaka minimalni hloubka dezenu. Ale ze mate treba preu s vyssim profilovym cislem je jim uplne jedno. Stejne jako ze leva je Dunlop a prava Michelin. Nebo ze kdyz snezi tak mate klasicky letnak. Zas maji MOT (ekvivalent STK) jednou rocne.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 10. 2018 09:08

"Rozmer neresi nikdo, jen plati, ze dvojicka gum musi byt stejneho rozmeru"

Trosku si odporujes ;)

Rozmery pneu na naprave musia byt rovnake - mozu mat ine hmotnostne/rychlostne indexy, lava moze byt letna a prava zimna. Ked som sa bavil s manikom povodom z Nigerie, ktory mi v Halfords (automotive supermarket) vyrabal novu SPZ, tak mu tato britska volnost pri montovani pneu prisla divna.

Nicmenej, co neriesi zakon, riesia poistovne - ak mas accident a na aute si mal ine pneu ako su v systeme, mas smolu. Extrem bol, ked poistovne uctovali extra za pouzitie zimnych pneu v zime, pretoze to bola podla nich 'modifikacia'. Posledne roky davaju naopak zlavy.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  11. 10. 2018 12:57

Tak ja som videl v Peterborough PUG 205 a mal na vodicovej strane alu 17" a na spolujazdcovej 13" plechy

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 10. 2018 23:16

No, ale nějaká pravidla to taky musí mít, ne? Třeba, že gumy nesmí přesahovat přes karoserii, apod. Tady si taky můžeš obout co chceš, ale musíš si to jet zapsat do techničáku.

Odpovědět  |   | 
JK  |  10. 10. 2018 23:25

Ja jsem se ptal primo technika na MOT (STK) , ze kdybych si na off roadu dal treba z 235/70 R16 na 255/75 R16, do podbehu to vleze krasne I pri properovani a vytoceni tak on rikal ze to vubec nevadi. Kamarad ma zas auto "delnika" a origo gumy jsou 195/60 a on nasel nekde na ebay 185/50 za odvoz, tak si to na ZN dal, predek je pritom normalni a samozrejme normalne prosel. Tak takove jsou realne zkusenosti. Asi kdyby jsis tam dal nejaky brutal co extremne vycuhuje, tak by ti asi naridili pridat nejake plastove lemy.

A jak to probiha u nas "zapsat do velkeho technicaku". To musi jakoby "nekdo" schvalit ne? Nejde mi o zadne extremy, ale treba o jedno profilove cislo vetsi. V prvem pripade jde o auto znacky, ktera jiz neexistuje, tak nevim ten postup. Veteranske cisla ale nemam. Ve druhem pripade klasicke auto treba Skoda Yeti, ta je na to celkem vhodna. Dik za odpoved.

Odpovědět  |   | 
vana  |  11. 10. 2018 06:10

Clayton: při těch rychlostech co se jezdí v USA je to fuk ..

Odpovědět  |   | 
ok2vuv  |  11. 10. 2018 06:16

Přesná buzerace úředníků. Můj případ. Citroen BX 1.9 TRI automat a klima. Předepsané 165/70/14 byly přetížené již od pohledu. Stejné má i 1.4 manuál. Hmotnostní index stejný, ale rozdíl hmotnosti výrazný. Navic nesouhlasí rychloměr a vzdálenost. Dal jsem 175/70/14 a vše souhlasí a pneu není jak rozšlápnutá žába. Jen přes STK nelze projít a zapsat také nelze, jelikož ae tento rozměr v roce 1987 vůbec nevyráběl. Takže na STK vždy půjčím pneu z 1.4...

Odpovědět  |   | 
Wejcenman  |  11. 10. 2018 06:43

Nejjlepsi pneumatiky jsou ty,ktere se hodi na Skidu Octavia - nejuctivanejsi modlu svetoveho autoprumyslu!

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  11. 10. 2018 07:16

Já ti nevím, už mi to ani vtipné nepřijde.

Odpovědět  |   | 
Svetr Vaněk  |  11. 10. 2018 11:05

Ale Octavia modla je !!! Co by jiní za takovou pozici dali že

Odpovědět  |   | 
Jiri Chomat  |  11. 10. 2018 09:00

Ne, pneu si opravdu nedrží své vlastnosti po celou dobu životnosti, viz https://www.testpneumatik.eu/blog/jizdni-vlastnosti-pn...

Třeba ten aquaplaning je u starších fakt bída, jediný kdo to umí je Michelin a pár dalších premiovek.

Odpovědět  |   | 
stréc od piva  |  12. 10. 2018 13:03

Můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi pneumatikou,kterou "pan novinář" bere jako z Číny a pneumatikou "jakože garancí Českou" třeba Barum na které je "Made in China"(ano,Barum už dávno vyrábí v Asii).Může mi to prosím pan novinář vysvětlit,děkuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 335 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A