Zimní pneumatiky aneb My vás přezout donutíme!

139 komentářů

Hana
18. března • 21:56

Dobrý den, souhlasím s Hankou, já si myslím že by se mělo investovat do nových a kvalitních pneumatik. Za skvělou cenu seženete pneumatiky na https://www.pneuok.cz....

Eva
31. října • 10:49

Jaký model pneumatik byste mi doporučili na Octavii? Našla jsem si test na https://autotrip.cz/test-zimnich-pneumatik/te... ... , ale pořád se v tom nemůžu nějak pořádně zorientovat

Hanakl
22. února • 12:24

Dobrý den, také pneumatiky měním. Mám je od https://www.pneuok.cz... kde mají skvělou cenu, takže mě to nemusí tolik trápit.

Hana
22. prosince • 7:57

Dobrý den, na pneumatikách se rozhodně šetřit nesmí. Pokud ale chcete pneumatiky kvalitní a za skvělou cenu, mrkněte na https://www.pneuok.cz....

Dominik
30. listopadu • 7:45

Zdravím osobně jsem spokojen s http://www.axa-pneu.cz/,... musím říci, že mě opravdu vyhovuje jaký mají výběr. Jinak rodičům jsem jejich stránky taky ukázal a jinde již pneumatiky neobjednávají.

Hana
26. listopadu • 9:57

Dobrý den, já mám zkušenosti s pneumatikami u https://www.pneuok.cz... a určitě bych neměnila.

Lucinka
28. ledna • 15:31

Zdravím,
chtěla bych si pořídit zimní pneumatiky Riken, máte s nimi někdo zkušenost?
děkuji

Jan
3. srpna • 12:55

Zdravím,
pár sezón jsem na nich odjezdil a nejsou špatné. Teď budu na novou zimní sezónu opět kupovat. Za sebe mohu doporučit tuhle stránku. Je tam hodně rychlé dodání a super domluva. http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/zimni-pneu...

Wafle
22. února • 13:09

Sháníš pneumatiky Riken? Zkus tady, možná něco najdeš :)https://pneuvyhodne.cz/module/spsearchpro/catese... ...

Tereza
6. září • 15:35

Doporučuji pneumatiky 275/30R20 97W XL SP WINTER SPORT 3D DUNLOP. Pro mě jsou zatím nedostižné. Kupovala jsem je již podruhé a v obou případech u firmy Axa-pneu. Nikdy nemám problém s doručením, své zboží mám do 24 hodin doma a je to opravdu kvalita. Na sněhu, při dešti i za běžných podmínek opravdu drží a auto mi to nevyhazuje ze silnice.

Gabriela
30. května • 11:09

Ahoj jsem ráda, že jste také spokojená. My jsme loni kupovali u také u Axa-pneu a jsme rovněž spokojeni. Prozatím máme zimní a letní nás čekají příští rok a s největší pravděpodobností zase od této firmy. Zboží nám také dorazilo velice rychle už přesně nevím ale do dvou dnů jsme to měli určitě. :-)) takže moc děkuji.

Verča
5. října • 12:08

Ďakujem Teraz za dobrý tip. Práve zháňam info o pneumatikách asi všetkého druhu :D Budem si kupovať ojazdené autíčko. Mám to celkom štreku z Prahy na Slovensko a spolujízda ani autobusy nejdú vždy vtedy keď chcem ísť ja. Tak som si povedala, že si už kúpim auto a nebudem to odkladať, aj keď tá D1 Praha - Brno stojí za to. Axa-pneu? tam som si pozerala test ADAC na zimné gumy :) a pozerala som aj, že majú predajňu v Prahe, tak uvidíme ako sa nakoniec rozhodnem, asi poviem aj ocinovi nech sa mrkne na nejaké zimné pneu na tej stránke, lebo ako na Slovensku sú pomerne drahé pneumatiky :/

Robert
26. září • 12:07

Zdravím, našel jsem teď nový test zimních pneumatik pro letošní rok. Co na to říkáte? Asi půjdu do těch Michelinek: http://www.test-zimnich-pneumatik.cz/2014/...

Petr.P
7. srpna • 14:59

Já na Michelinky také nedám dopustit, sympatičtější mě však je tento typ: http://www.toppneu.cz/michelin-energy-saver-215... ... Zatím nemůžu posoudit, jak drží nebo nedrží, mám je teprve měsíc, asi nej nejvíc otestuju až příští léto :) Vzhledem k tomu, že mám už celkem sjeté zimní pneumatiky a v zimě se chystáme s rodinou dvakrát na hory - jaké zimní pneumatiky byste doporučili? Máme škodu Octavii trojku, kombika. Budu rád předem za každou radu.

Martin
29. října • 17:46

Čau, potřeboval bych od vás poradit, co se týče zimáků, rok utekl jako voda a já jsem nějak ani nestihl postřehnout, že budu muset zas přezouvat. Chtěl jsem se zeptat, jak hluboký dezén u zimních pneu kupujete a jak tady někdo psal s tou šířkou, tak já bydlím s rodinou ve vesnici, která spadá do CHKO, takže se u nás nesmí solit, což znamená, že je tam furt poměrně dost sněhu, měl bych teda pořídit nějaké užší pneu? Koukal jsem na netu a docela se mi líbí tyhle continentaly: http://www.4pneu.cz/155-65r14-75t-contiwinter... ... Ale nikdy jsem continentaly neměl, tak nevim, co od nich čekat.

valerie
1. prosince • 8:49

To je dobře, na zimu se musíme vybavit. Tyto jsou taky dobré, i ekologické fungují. Teď je zajímavá nabídka na výměnu pneumatik: na zapakatel.cz

Qescob
17. října • 16:50

nějkej předsusek, že řidiči favoritů mají sjetý gumy? Myslím, že dřív by to chtělo odborný výzkum... mylsím, že bychom se divili. a že stáří a cena auta neodpovídá stáří a kavlitě jeho pneumatik.

superchytrak
14. listopadu • 10:46

Jsem nejchytrejsi a delam to nejlepe ze vsech. Na kazdem kole mam uplne jinou gumu (jinou sirku, jiny design) a kazdy mesic prehazuju kola proti smeru hodinovych rucicek. Tudiz mohu jezdit za kazdeho pocasi a jakoukoliv rychlosti, vzdy mam na rozdil od vas vsech minimalne jednu gumu spravnou.

robin
6. března • 23:22

nemoch sem si nevšimnout této věty: "Užší pneumatiky jsou obvykle vyšší než pneumatiky širší, což vám může mnohdy zachránit výfuk. " Pravděpodobně tím autor má na mysli, že pneumatika je větší, tzn. že má větší obvod. Pochopitelně jde o nesmysl, obvod pneumatiky, musí být při libovolně zvolené šířce stejný, tzn. že i výška vozu nad vozovkou musí být stejná.

Tomik
21. ledna • 8:11

Zimní gumy mají smysl ať si každej myslí co chce. Závodil jsem dlouhá léta na kole a vím co to znamená, když prohrajete závod kvůli špatně zvolené pneumatice. To platí hlavně v dešti, na podzim na listí a taky v zimě a v lese v blátě. Z tohoto titulu vím zcela jistě, že existují propastné rozdíly ve směsích pneumatik pro různá použití. To samé platí o vzorku a šířce gumy. Potom se fyzikální vlastnosti pneumatik dokážou hodně lišit.

Propagace zimních gum není žádné loby výrobců. Když napadne trochu sněhu, nevyjedete na letních gumách ani na obrubník.

Alda
16. ledna • 15:09

Ty lidičky, co říkají, že je nesmysl na ZIMU nazouvat ZIMNÍ gumy, bych rád někdy pozval třeba na Vysočinu. A co třeby na Rally, myslíte si vy všichni nevěřící, že mají na sněhu a ledu užší a zimní gumy jen tak pro srandu? Vždyť zimní gumy mají až o 90% vyšší schopnost záběru na sněhu ledu apod. než letní. Pochybuju že by šéf třeba týmu Peugeotu nechal jet takovou 206, která stojí 15÷25 mil kč podle nastavení, na Finský zimní rally na letních gumách. Jednak by jel jak s hnojem, a při třetí příležitosti by to někde rozšaloval. Ale proč ne co je to 15 000 000,- !!!

Petr Hanuš
28. prosince • 13:36

Zimní pneu??? Určitě ano!!!!!

V zimě jsem měl kdysi jedinou kolizi a to kdysi s Š 125 na letních gumách i když s 90% vzorkem (potkal jsem pana Příkapa). Od té doby jsem měl na Škodovce Barum Polaris. A zima jako by se proměnila v léto. Dneska máme doma 3 auta Škoda Favorit - Kumho KW 7400, Daewoo Matiz Kumho KW 7400 a Daewoo Tacuma Bridgestone Blizzak LM18....prostě na zimní gumy nedám dopustit...

Co se týče rozměru tak jsem to nikdy neřešil a koupil vždy ten nejužší rozměr¨povolený k danému typu vozu v techničáku....a basta.....

Takže od teď v zimě na zimních a v létě na letních, mimochodem na léto zase volím pneumatiky se šípovým vzorkem...Letos obuju Matize na Bridgestone Potenza RE 720 )) doufám že občas zaprší)

A tokový ty co tu tvrděj že to odjezdí na letních ....aspoň je na co koukat vždycky večer ve správách...pro pobavení jsou dobrý....

Jiří
19. prosince • 11:46

Mám nový automobil a naivně jsem si myslel, že na nových letních pneu výborné značky zvládnu zimu. Nakonec jsem se rozkýval a přezul do zimních. Jednou větou-je to rozdíl!!!! Je nesmysl šetřit na nesprávném místě.

whispp
16. prosince • 21:21

Na zimní pneumatiky nedám dopustit, kdybych je neměl tak se ani nevyhrabu z domu a to nebydlím někde na horách, ale jen 5km od Ostravy( v trochu větším kopci, kde silničáři zabloudí až 3. den po sněhové kalamitě. :)) ) Jinak je to dost značný rozdíl mezi zimními a letními pneumatikami, na letních je auto daleko méně jisté tj. "palve". Chápu ty, které by zimní pneumatiky stály více než celé auto, ale ti by vzhledem k vlastní bezpečnosti a hlavně k bezpečnosti ostatních neměly vyjíždět.

PS: Dnes sem potkal v pneuservisu týpka, který si nechával přezout Š105.

PetrL
16. prosince • 7:27

Vážení diskutující. Všimli jste si, jak rychle zmizel článek (včetně komentářů), který hovořil o PŘIPRAVENOSTI SILNIČÁŘŮ NA TUTO ZIMU. Opravdu zajímalé. Dnes jsem jel do práce v 7,00 ráno. Napadly asi 2 cm sněhu. Na cestě rozježděná kaše, která neviděla pluh ani tu pitomou sůl. Asi to přímo s tématem tohoto článku nesouvisí, ale nemohl jsem si odpustit tuto poznámku. A pánové od AUTOREVUE.CZ, proč tento článek zmizel (nebo jej nemůžu najít?). Ty 2 cm a uklouzané cesty jasně hovoří o pseudopřipravenosti silničářů. Ale vlastně bylo teprve 7 ráno a pondělí.

PetrL
16. prosince • 10:34

Sorry, omlouvám se, už jsem článek našel.

Bastian
9. prosince • 7:47

Pri odporúčaní vymeniť širokú pneumatiku za užšiu v zime vychádzam z vlastnej, a teda pre mňa najdôležitejšej skutočnosti. Nikto nekáže majiteľom dobrých áut obúvať letné rozmery (255, 245...), ale kvalita našich ciest je taká, aká je a sú na nich kolaje (na dialniciach sú fakt ukážkové). A Keď sú v zime cesty klzké, tak auto so širokými pneu to v tých kolajách hádže, brzdenie so zimnou 235 a 255 je v takýchto bežných podmienkach rozdiel. Už ste videli test, kde merajú brzdnú dráhu a správanie sa v takých podmienkach? Prosím, napíšte mi kde, rád si to prečítam. Takže možno je pravda, že široké brzdia na vode a klzkom povrchu brzdí  porovnatelne s úzkymi a majú stabilitu, ale na české a slovenské vyjazdené kolaje je užšia pneumatika lepšie zvládnutelná. A to že dobré auto alebo 4x4 nopotrebuje alebo nemá obúvať užšie gumy, to nechám na každého. Mňa prezutie A8 a S6, čo má aj 4x4, aj váhu , aj ESP aj 340 PS presvedčilo na celej čiare. Ani som predtým o tom nepochyboval. Aj u ostatných áut, menších, slabších ľahších sa na tých bordel cestách vždy akosi s mierne užšou (nie rozdiel 5cm) pneumatikou ľahšie jazdí.

Ten, kto sa vozí po dobrej ceste, či už dialnici, alebo štátnej, nevie, o čom to tu točím, ale ten kto v zime brzdil pred križovatkou vo väčšom meste v primrznutých kolajách, resp. plných dažďovej vody, asi si to vie predstaviť.

MMM
9. prosince • 14:44

Jste můj člověk, prostě ta užší guma je znát přesně v těhle situacích. Širší guma má určitě lepší stabilitu, ale já nazouvám zimní gumy především kvůli adhezi. Na léto mám jiné ráfky než na zimu, rozdíl v šířce 20 mm (obojí je možné dle tech. průkazu). A ten rozdíl je znát právě v těch vyjetých kolejích, které jsou plné vody. Auto jistěže není tak stabilní, ale v zimě by rozumný člověk manévry na mezi stability snad vůbec dělat neměl.........

David
8. prosince • 21:11

Když jsem zkoušel na kluzkém povrchu (mokré kostky) chování při intenzivním brždění, tak se mi zdá, že při zapnutém ABS je brzdná dráha delší než při vypnutém ABS. Při zapnutém ABS auto daleko lépe při brždění drží stopu. Objektivně jsem to samozřejmě neměřil.  Nemá funkčnost ABS daleko větší vliv na brzdnou dráhu než například šiřka pneumatik? Co vy na to ?

Jan M
10. prosince • 0:57

ABS prodlužuje zvláště v zimě brzdnou dráhu. Šířka pneumatiky je také důležitá, ale její vliv se liší podle stavu vozovky. Na zledovatělé vozovce (tam kde při brždění nedojde k "probrždění" na asfalt) mám lepší zkušenosti se širokými pneumatikami. Pokud je šance pro styk pneumatiky s asfaltem jsou lepší úzké. Ledu se obávám více a proto volím pneumatiky široké (i pro jejich lepší vlastnosti na suché vozovce). Dobré ABS podstatně zvyšuje bezpečnost tím, že je při brždění mnohem více ovladatelné. To vykompenzuje i nevýhodu delší brzdné dráhy. Skoro vždy je lepší "vybrat" si místo kam to opřít. Rozdíl v brzdné dráze bývá 10 až 30%. Mám jedno auto s ABS a jedno bez. Jednou se při dojezdu na křižovatku objevil led (něco tam vyteklo) a s ABS jsem při brždění stačil v pohodě zatočit na vedlejší trávník. Nakonec se ukázalo, že i na tom trávníku jsem měl rezervu asi 2m od auta před sebou. Brzdnou dráhu lze v reálu odhadnout pouze velmi hrubě. Jinak - brzdná dráha letní a zimní pneu na namrzlé vozovce liší také jen o 20-30% (zdroj dTest). Je zajímavé, že se nikdo nestará o to, že o těch 30%  kratší brzdná dráha je nanic, když absolutní odhad je mnohem více nepřesný. Podle logiky argumentace většiny lidí v tomto fóru bych tedy musel tvrdit, že auto s ABS je pro zimní provoz nebezpečné a nemá na silnici co dělat (protože s ABS má delší brzdnou dráhu) "?" nebo je jediné bezpečné a ty ostatní jsou šunky (protože je v kritické situaci ovladatelné) ?

Polda
8. prosince • 17:36

 

Asi to přezouvání není až zas tak moc důležitý, na služebních máme pořád letní(možná to jsou univezální). No co, pro nás furt dost dobrý.

Janotka
8. prosince • 21:19

Jestli tvůj názor nebude pramenit ze dvou motivů:
1. jsi polda
2. Nikdy vám zimní nedali tak nevíš o čem sténáš

Polda
8. prosince • 22:25

Mělo to vyznět ironicky, ale pro tebe to příště napíšu polopatě.

P2P
10. prosince • 14:33

Dobře jsi mu to řekl. Ať se chytne za hlavu. Co nesnáším, je když někdo pohrdá tím druhým. Ať už je důvod jakýkoli (má horší auto, nižší plat nebo je soustružník). Nikdo není dokonalý. To, že to nepochopil svědčí o tom, že na ty "poldy" prostě nemá.

Arny
8. prosince • 4:31

Ono taky není letní jako letní.  Například z Continental Sport Contact se v zimě pravdu jezdit nedá. Trochu sněhu a hotovo. Už jsem byl za to v jiný konfeře linčován, ale já na zimu přezouvám na mráz, plýskanice MP12. Důvod - zbyly mě, v létě je nasnesu a v zimě jsou oproti "ultraletním" celkem přijatelný. Oproti těm CSC není problém vyjet kopec, zabrzdit atd. Jinak jsou ty MP12 katastrofa. Ale když to otočím stejný argumenty / ohrožuje okolí atd. / lze použít na ty co v létě jezdí na obyčejných gumách typu MP12 a podobných shitech. Taky mají například delší brzdnou dráhu. Dale je důležité kde bydlíte  a zda jste na autě denně závislý a nebo můžete půl dne až den z vyjetím počkat až silničáři tu novou nadílku zpracují. Drahý letní jsou opravdu nebezpečný, ale s nějakýmy obyčejnýmy / po staru univerzální / dokáže dost dobrý řidič jezdit v nízkých polohách bez ohrožování okolí než / jak už někdo psal / frajer s 4 zimníma a elektronikou kterýho fyzikální zákony moc nezajímají. Z praxe pamatuji na kalamitu na D1. 90 procent bouraček bylo v pravým o svodidlo a nejzajímavější na tom bylo to, že to byly většinou oktávky a pak stření a vyšší třída. 1xxku, fávo ani feldu jsem tam narvanou do svodidla kupodivu neviděl. Dobrý řidič zkrátka dokáže kompenzovat slabší techniku, ale hovado může mýt / jak opět někdo již psal / osm zimních a k tomu abcd- systémy a stejně je mu to prd platný. How 

triton
6. prosince • 13:26

Nikde ani v článku, ani v příspěvcích se nikdo nezmínil o tom, že pneumatika není dokonale tuhé těleso, a tedy při svém odvalování vzniká tření v materiálu a zvyšuje se jeho teplota. Pod 7°C jste jen při rozjezdu ze svého parkoviště nebo vedlejší silnice.

Pokud je směs zimní pneu účinná tak pouze v prvních sekundách jízdy, kdy ještě zahříváte motor, foukáte na skla, ....

Nezpochybňuji o pár procent lepší účinnost z.p., ale směs až tak nerozhoduje.

Jaroslav
8. prosince • 20:05

Pane triton,

To je zajímavé, takže v zimě, dejme tomu při -10°C, se pneumatiky zahřejí nad 7°C  ??!! To snad nemyslíte vážně..........!! To by se pak asi při takovém rozdílu teplot muselo z pneumatik asi kouřit , ale to jsem zatím nikdy neviděl..... A že směs nerozhoduje ?? Ale ale, ty jsi asi chytřejší než stovky vývojových inženýrů v pneumatikářských koncernech....nebo snad totálně blbější ? Jo, to bude ono..... Protože větší blbinu jsem ještě neslyšel.... A nebo to bude tím, že jezdíš na letních a teď se to snažích před všemi a sám před sebou nějak obhájit ???

Dejme tomu, že bych chodil bosky na ledu, to by se mi měly nohy jako tím třením o led zahřát ?

triton
9. prosince • 10:25

Pane Jaroslave,

oddělme pár témat ve Vaší odpovědi:

1. Zahřívání pneu - doporučuji změřit, budete se divit;
2. Směs - rozhoduje, ale není to dle článku to nepodstatnější;
3. Lidská noha na ledě - nohy Vám zahřeje krevní oběh a tam opravdu uvidíte, jak se z nohy kouří Ale to bych raději nesrovnával.

Připomínám:
Nezpochybňuji účinnost zimních pneu.

Castrol
5. prosince • 6:47

VSICHNI KROME SMETa JSTE TLUPA IDIOTU. ZVLAST VY V TECH "MILIONOVEJCH A NADUPANEJCH" AUTECH, CO SI HNEDKA 1.10. JEDOU PREZOUT, ABY NAHODOU CESTOU DO SUPERMARKETU NEBO NA SQUASH VCAS ZABRZDILI.....  

P2P
5. prosince • 7:53

Ty jsi to teď trefil. Jdu do koutku a budu se tam tiše stydět. Ale já jsem přezoval až 1.11. Jstem taky idiot?

Castrol
5. prosince • 13:31

JSI...

Fidel Castrol
5. prosince • 14:00

Dobrovolně se hlásím taky k citovaný skupině. Přezouvám na Wintersport M3 plusminus dvacátýcho října a zpátky plusminus dvacátýho března. Akorát jsem doteď netušil že si mám říkat idiot. Tak jo, jsem. Dík za rozšíření obzorů. Jo akorát nevím proč já idiot tahám ty chytrý škodovkáře na letních slickách z příkopů (za zimní sezónu 2001/2002 deset zářezů na pažbě a to byla houby zima). Ale chytrý škodofkáři, nezoufejte, mám nový lano a budu vás tahat dál, klidně jezděte na hladkejch. Jestli přitom někoho nebo sebe přizabijete, tak to už je ale váš problém, z toho vás tahat nebudu.

Castrol
6. prosince • 7:35

MNO,KDYZ VAM TAK JDE O DOBRO VSECH SKODOFKARU, AT KAZDEJ TAKTO UVEDOMELEJ PREZOUVAC JEZDI PRES ZIMU S TRAKTOREM. NEPOJEDE TO SICE TAK RYCHLE, ALE ZASE BUDETE SEDET VEJS. ...A ZBYTNELY EGO BUDE OPET  ok

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hassan Abdurrachman Ibn Chottab
6. prosince • 15:12

Hele ty blbe nelejes taky nahodou do motoru fritovaci volej? Je levnejsi a v podstate stejne ucinnej, a vsadil bych se ze jezdis na technickej benzin rezanej petrolejem protoze ty paka co to auto navrhovali tomu v podstate vubec nerozumej.....

Castrol
9. prosince • 6:25

Áááá CESKY RIDIC ARABSKEHO PUVODU KEJHA, TEBE BYCH VIDEL MINIMALNE V "džon dýru", PRO TEBE BUDE zetor MALO SVETOVEJ.....

Hassan Abdurrachman Ibn Chottab
9. prosince • 9:59

Ano, jezdim v dehtaku na zimnich pneumatikach, jsem asi hovado

Castrol
10. prosince • 6:11

NO VIDÍŠ....

P2P
4. prosince • 8:08

Zimní pneumatika je dobrá věc. A pravidlo, že "špatná" zimní je v zimě lepší než dobrá letí platí a platit bude. Jde méně o vzorek (nediskutuji o min. hloubce, ta je jasná) a více o směs ze které je pneumatika vyrobena. A ta zimní se od letní rozhodně liší. Je samozřejmé, že i na zimních musím jezdit s citem a rozumem. Stále být připraven na led, sníh, mokro v zatáčce, v lese atd. Takové kecy, že někdo celý život jezdil se svou Š 120 na letních a vždy bezpečně neberu. Především v dobách, kdy tak jezdil byla na vozovkách čtvrtina aut. Počet km, které najezdi za rok, to se dnes jezdí za měsíc. A to, že tak jezdí dodnes svědčí o jeho neomalenosti a typickém českém zamindrákování. Vždyť jak může asi vypadat technický stav vozu, který se min 10 - 15 let nevyrábí a servis, kromě toho garážového viděl v době, kdy si ho majitel koupil. Ono v zimě jde hlavně o to, abych uměl zastavit!! No ale je pravda, že ti s těmi Š 120 nejsou schopni díky kvalitě brzd a technickému stavu zastavit ani v létě. Takže pro ně je to fuk. Ale kdo má , když už nic jiného, čuchat ten smrad z těch skvěle seřízených motorů těchto vozů?! Pokud jde o šířku pneumatiky, tam bych se držel stejného rzměru jako u letních, ovšem který udává výrobce. Ne žádné extravagance.

Fido
4. prosince • 12:10

Co se tyce sirky pneu, dost zalezi na zatizeni hnane napravy. Mam zkusenost, ze s pohanenou predni napravou a 2,5 l turbodieselem (nebo treba benzinovym V6) je potreba hodne umeni k nevyjeti i na snehu. A to i na sirokych pneu. Naopak s lehkym benzinovym motorem kdy je zatez na napravu mnohem mensi, je nekdy problem se rozjet i na uzsich pneu. Uplne nejhorsi je to u vozu, ktere maji motor vpredu a pohanenou zadni napravu (BMW) Tam je casto problem se rozjet i s uzkou zimni pneu. Myslim samozrejme za extremnich podminek. Napr. led a na nem cerstvy snih.

Dusan Bolek
4. prosince • 21:44

Co se tyce baworaku, tak zkuseni majitele techto vozu z podhorskych oblasti to resi velmi jednoduse. Prijde zima, tak se hodi do kufru dva tri pytle cementu a jezdi se dal.

X12345678
4. prosince • 22:08

Tento lidový zlepšovák se táhne už od dob moskvičů a VAZ 2101. Motokov tehdy napsal do návodu, že po projetí brodu se má vyčistit karburátor na pokud je na silnici větší množství pařezů, je vhodné jet opatrně. Pytle s cementem do kufru si pak lid dotvořil sám.

LK
5. prosince • 8:59

To delal uz osobni ridic meho dedy v nejake Tatrovce (nevim, jestli v Tatraplanu nebo kde?), takze je to opravdu stary trik.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
P2P
6. prosince • 6:47

V Tatrovce ani v Tatraplánu to nebylo zapotřebí. Vždy byl motor vzadu.

LK
9. prosince • 13:45

No prave, a proto daval ten pytel dopredu, protoze mel tezkej zadek. Zkratka a dobre - upozornuji na to, ze ten trik s pytlem je uz pekne starej.

LK
4. prosince • 10:42

K treti vete od konce - od toho mame my, majitele modernich a nadupanych vozu, v aute samocinnou klimatizaci s (ti na spicce i automatickou) moznosti prepnuti na vnitrni cirkulaci (coz ostatne ja osobne pri jizde v Praze pouzivam porad a jen se divim, jak jsem driv - kdyz jsem jeste nemel klimu - mohl jezdit a cuchat ten smrad). Mimochodem, smrad za precipovanou TDI Oktavkou je naprosto srovnatelny s intenzitou smradu ze starych 120.

P2P
4. prosince • 13:37

Asi jsi mě nepochopil. Nejde o nadupanost vozu. Tyky se divím, jak jsem dříve mohl jezdit v tom smradu. Souhlasím. To, že přečipovaná TDi je dehťák, o tom není sporu a že kouří jako lokomotiva , naprostý souhlas. Ale tady jde o něco víc než jen smrad. Jde o ekologii obecně (a nejsem žádný ekologický aktivista). A nikdo mě nepřesvědčí, že koncepčně 40 - 50 let starý motor Š 120, který neví co je to údržba a seřízení, je mnohem závadnější než přečipovaná TDi. Kouř z TDi, to jsou přavážně pevné částice - saze. Ale co jde z těch škodovek, to je jed. Já chápu, že každý si nemůže koupit nový vůz, ale jak jistě víš, v zimě, kdy je problém s inverzí téměř denně, je takový špatný motor pohroma. A co děti, které svou výškou jsou jen třeba 1 m nad zemí ?!  Bylo by dobré, kdybychom k sobě obecně začali mít trochu větší ohled. A nemyslet si, že pokud sednu do své nadupané luxusní limuzíny, tak jsem pupek světa. (mimochodem vím o čem mluvím a patřím k těm, kteří si tu luxusní, nadupanou limuzínu mohou dovolit ).

Jirka
8. prosince • 18:07

  Zamyslel se už někdo nad tím, že katalyzátor plně funguje až po zahřátí a hodně

lidí dojíždí např.do práce s moderním autem 10 km. a přitom vypouští jed horší

než neseřízená škodovka? 

X12345678
8. prosince • 21:58

Tuhle hloupost máš z vlastní hlavy nebo to psalo rudý právo?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
10. prosince • 19:02

To nemám z vlastní hlavy ani z ruďase,to je fakt.Zeptej se odborníků,

jak musí být ohřátý katalyzátor,aby fungoval a jak daleko mezitím

ujedeš.A spálený natural bez katalyzátoru je horší svinstvo než olovo.

ČAU,

X12345678
15. prosince • 12:09

Zatímco studený motor s karburátorem, vytaženým sytičem a bez katalyzátoru vypouští do vzduchu vůni konvalinek, kyslík a euforiny, elektronikou řízený motor se studeným katalyzátorem vypouští tuny svinstev...asi tak jsi to myslel?

Jirka
17. prosince • 18:37

 Tak jsem to nemyslel.Jen jsem chtěl reagovat na nekritické vychvalování moderních aut a na
značně agresiví diskusi lidí,kteří se musí předvádět kdekoliv.

P2P
11. prosince • 6:38

Tak těm odborníkům řeni, ať vrátí diplomy. Víš jaký je rozdíl mezi chemickým složením naturalu a olovnatého benzínu? Víš co je to proces spalování? Až doženeš látku chemie pro základní školu, tak můžeme pokračovat v diskusi.

Martin
4. prosince • 15:22

Než nás, chudé škodovkáře, vysrnadíte vy silní a bohatí se svými "nadupanými" vozy ze silnic ;), tak se musíte spokojit s faktem, že obecně ty Š120 najezdí celkově méně km (a tudíž vyprodukují méně škodlivin) než super auta podnikatelů a spol. Takové auta, co nevypouštěj žádné plyny jsou jen elektromobily a ty jsem viděl jenom na výstavách.
Mimochodem, Vy jezdíte za té inverze autobusem ?

P2P
4. prosince • 21:45

No budeš se divit, ale když je vyhlášen stav,kdy inverze překročí takové limity, kdy je omezována doprava, tak opravdu (pokud to jen trochu jde), jezdím tramvají. A zdůrazňoval jsem, že jsem si vědývajom, že každý si nemůže koupit lepší auto. Takže já nikoho nenapadám, ani neshazuju, nikým nepohrdám. Ale je neoddiskutvatelný fakt, že vy v těch starých škodovkách jste opravdu nebezpeční, a to ve všch směrech. A nejde jen o škodovku, ale o všechny staré a velmi staré vozy, ať jde o jakoukoliv značku. A děkuji kolegovi X12345678 za podporu. Myslím, že to vysvětlil zcela jasně. Rozjet auto umí každej, Ale horší je to se zastavením!!! To bývají maléry, že ano.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bagr
5. prosince • 9:58

"Ale je neoddiskutvatelný fakt, že vy v těch starých škodovkách jste opravdu nebezpeční, a to ve všch směrech." Myslim si, ze ani zdaleka nejde o auto, ale spis o ridice, ktery v nem sedi.Sebelepsi auto Vam bude k nicemu, pokud budete mit reakce 80 leteho dedy.Ale souhlasim, ze Skodovka je dost stare auto a nekdy i dost "nebezpecne".Ale co si ma obycejny clovek koupit?Ne vsichni maji na nova auta (ale to neni omluva,ze).
A jak uz tady nekdo psal o tom smradu...zkusil jste si nekdy jet za Wartburgem (nevim, jak se to presne pise) nebo Trabantem??To prskam i ja

PS:I ja mam svoji Skodu 105L (1987), ale co si koupit, kdyz ma clovek rok po maturite,ze.Snad casem...

Jeste z moji zkusenosti:Vyjizdel sem z parkoviste u jednoho marketu.Najednou se proti me vyritela zenska s nejakym fordem (nebo co to bylo,ale bylo to dost novy) v protismeru.Moje Skodovka stala na fleku, ale jen tak tak, ze to do me nenarvala.A k cemu ji bylo novy auto, kdyz neumela jezdit???...to je samozrejme extrem, ale jen tak pro ilustraci.

JirkaK
15. prosince • 13:14

Sám jsem kdysi dvoudobáka měl, stačí trochu počítat. Při průměrné spotřebě 9 litrů a míchání benzínu s olejem 1:50 spotřebuje na 1000 km necelé 2 litry oleje. Oleje, který je určený pro dvoutakty a tedy ke spálení. Nepočítám humusáky, kteří lijí to Warťase směs technického benzínu, toluenu a M6A. Přitom po našich silnicích jezdí možná desetitisíce stopětěk a stodvacítek, které spálí rozhodně víc než dva litry oleje na 1000 km.

X12345678
4. prosince • 20:23

Milej chudej škodovkáři, jsi na totálním omylu. Jednak tvoje škodovka vyprodukuje za jediný kilometr jízdy zhruba tolik kusličníku uhelnatého,  aromatických uhlovodíků a kysličníků dusíku jako moderní auto s katalyzátorem za přibližně 90 km jízdy, takže i kdybys jezdil jen na dušičky na hřbitov a 2x ročně na posvícení a do města pro tchyni, vyprodukuješ těch skutečných svinstev víc než boss v limuzíně.

Za druhé právě vy chudí škodovkáři máte auto, které pořádně nebrzdí ani na mokrém asfaltu zatepla, natož když to klouže. To že se díky zatížení hnací nápravy dokážeš rozjet ještě neznamená, že taky dokážeš zatočit a zabrzdit. Nedokážeš. Právě tyhle staré šunky by měly být na zimu přezuté jako první protože na letních jsou vrcholně nebezpečné. A to i za čistě teoretického předpokladu že mají brzdy OK.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan Bolek
4. prosince • 21:43

Jsi prehnane optimisticky. Porovnanim otcovy S120L a meho auta dle emisniho protokolu jsem zjistil, ze rozdil u nekterych skodlivin je az tri rady!!!

Takze za rok nedam tolik svinstva do ovzdusi, co otec za hodku jizdy.

Josef Dvořák
4. prosince • 7:57

Musím poznamenat ,že mne tenhle článek a jeho komentáře donutili sem něco napsat , jezdit bez zimních gum je nesmysl , opomíjím hlupáky s jiným názorem mají pouze ště stí na malé mnočství sněhu  a jezdí pomalu .Na malou šíři pneu lze reagovat pouze tak ,že názor pouze 10-15% jízdy na sněhu je pravda a to bydlím v podhorské oblasti širší pneu má podstatně lepší vedení i na mokré vozovce - tvrzení jedinců ,že užší pneu odvede rychleji vodu je opět nesmysl o aquplaningu se dá mluvit pouze ve vyšších rychlostech (nad  130km/h) nebo vysoké vrstvě vody 2-3 cm to znamená kaluže takže vše ostatní jsou kecy pokud si někdo myslí ,že kecám i já stačí si přečíst testy nezávislých (nemotoristických deníků ze zahraničí) o brzdění na mokré vozovce a dalším kde je přímá úměra mezi šíří dezénu a lepšími výsledky testů. Howg.  

DDDDDDD
17. ledna • 15:30

Josefe Dvořáku, jseš tupec, debil a idiot, nafoukaný hajzl, který by potřeboval nakopat do prdele

?????????
17. ledna • 15:27

Jseš debil.

ACE
8. prosince • 17:18

S jiným názorem jsou všichni hlupáci. Rozdávej prosím svá moudra častěji.

Michal
3. prosince • 23:12

To co jste napsali o zimních pneumatikách je sice z části pravda, ale nemůžu se zásadně ztotožnit s názorem, že lepší je použití úzkých pneumatik!!! já jako majitel většího výkonějšího vozidla absolutně nemohu toto podpořit. Nedokážu si představit jak bych svoje auto obul na nějaký 185. A pár rad k Vám, šírší pneumatika má větší možnost skluzu ale zase její větší styčná plocha vede k lepší stabilitě a také k větší ploše záběru pneumatiky, takže nechápu váš článek zaměřený na marketig nějaké firmy.......................pouze kecy pro majitele škodovek 120 a vydechlejch felicijí atd....

matuS
4. prosince • 2:40

nikto nehovori aby si isiel z 225 na 185 ty puk.

das iba o cislo mensiu botu, cize z 225 na 215, z 215 na 205 atd... a bacha na vysku bocnice, ta sa musi byt rovnaka ako predtym.

Michal
3. prosince • 23:12

To co jste napsali o zimních pneumatikách je sice z části pravda, ale nemůžu se zásadně ztotožnit s názorem, že lepší je použití úzkých pneumatik!!! já jako majitel většího výkonějšího vozidla absolutně nemohu toto podpořit. Nedokážu si představit jak bych svoje auto obul na nějaký 185. A pár rad k Vám, šírší pneumatika má větší možnost skluzu ale zase její větší styčná plocha vede k lepší stabilitě a také k větší ploše záběru pneumatiky, takže nechápu váš článek zaměřený na marketig nějaké firmy.......................pouze kecy pro majitele škodovek 120 a vydechlejch felicijí atd....

Franta Netopil
3. prosince • 15:02

Nejhorsi je, kdyz nas zacnou o zimni vybave poucovat 120-tkari,
kteri jeste navic ani neprezouvaji. 120t-ky uz meli davno ze silnic
zmizet, protoze je to neekologicke auto s dnes jiz nevyhovujici bezpecnosti.
Pak na silnicich jen zdrzuji, a ted me poslouchejte - rikam zdrzuji
ne proto, ze by me nekdo zdrzoval, ale proto, ze rychlost na okrskach
je 90km/h a ne 70km/h. Pak 120tky vsichni predjizdeji. Navic, kdyz
jedu za 120tkou tak si musim vzdycky zapnout vnitrni cirkulaci,
protoze jinak bych se udusil.
Je mi tech lidi lito - ted to myslim uprimne - ale opravdu si myslim,
ze 30let koncepcne stare auto uz na dnesni silnice nepatri, a uz vubec
ne v zime s letnima.

Nick
6. prosince • 20:47

Rychlost na okrskách NENÍ 90 km/hod. Je max. 90. Máš ji přispůsobit třeba stavu vozovky atd. Cedule s max. rychlostí nemůžou být každých 100 metrů.

Martin
3. prosince • 15:59

Milý pane,
v mnoha bodech s Vámi souhlasím, Š-120 je zastaralé auto a jízda v něm není kdovíjaký zážitek. Sám mám takové popojíždědlo a znám to, stejně jako mnoho lidí, kteří s tímto přicházejí do styku.
Ale bohužel ne všichni mají takové štěstí, že mohou tento stroj bez velkých těžkostí vyměnit za jiný - lepší. Nevím odkud pocházíte Vy, ale tady kolem mě (Karvinsko) tyhle typy (105-120) tvoří pořád skoro 1/4 vozového parku. Další 1/4 až 1/3 (můj odhad - nekamenovat prosím :) ) tvoří auta sice jiná než značky Škoda, ale jejich technický stav bude přinejlepším stejný. No a zbytek tvoří ty auta lepší.
A co by jste teď udělal s tou Vám "překážející" polovinou aut ? Jejich majitele policejně buzeroval ? Posílal pokuty za nepředpisové auto ? Myslíte, že škodovkáři by s chutí nepřestopili do nějaké lepší vozové třídy ? Já osobně o něčem takovém uvažují, ale raději se budu ještě nějaký rok trápit v tomto voze, než abych šel do bazaru a tam koupil nějakou ojetinu za 99k, jenom proto, že někdo má dojem, že mu zabírám místo na silnici.
A mimochodem, naprosté většíně Š120 nedělá problém jet tou 90-kou, pokud někdo jede pomalu na přehledné silnici, tak to je většinou řidičem a ne autem. A třeba až se kolem nějaké té Š120 prořítíte 90 km/h na zimních gumách po namrzlé silnici, tak Vám třeba ten škodovkář, jak v Vám přijede, z té škarpy pomůže ven :)

Fido
3. prosince • 10:41

Malokdo si uvedomuje, ze zalezi taky na konkretnim aute. Jsou auta, ktera se bez zimnich pneumatik ani nerozjedou a jsou auta u kterych rozdil skoro neni poznat.
Dalsi pomerne podstatna vec je to, ze kazdy nema garaz na to aby mel kde uskladnit druhou sadu kol. Zvlast v prazskych panelakach opravdu moc mista neni. Uschovani sice nabizi vetsina pneuservisu ale ty maji omezenou kapacitu. Sam jsem si koupil zimni gumy i s disky a resil tento problem. Pneuservis uz mel plno. V jinem me gumy uskladnit nechteli, protoze jsem je nekoupil u nich. Nakonec me strasily uprostred obyvaku asi mesic nez se mi povedlo je dat ke znamemu do sklepa. Na jare jsem pak musel znova kupovat disky i gumy protoze sklep mu mezitim vykradli.
Takze se nedivte lidem z mesta a hlavne Prahy. Gumy neni kam dat a snih ve meste je maximalne nekolik dni v roce.

Hassan Abdurrachman Ibn Chottab
3. prosince • 10:50

Mily strycku,

jezdim taky jenom po praze a bydlim stejne jako ty v panelaku. Uz kdyz jsem shanel zimaky tak jsem se staral o to, aby mi je tam i uskladnili a ejhle on se nasel jeden kde je uskladnili a dokonce zadarmo, krome toho mi na ty gumy co jsem kupoval nabidli nejlepsi cenu. Co se tyce toho argumentu o snehu tak ten uz vubec nedava smysl, protoze nejde preci jenom o snih ale i o brecku - te byva v praze pozehnane, naledi-o to taky neni nouze a zmrzly asfaltik coz neni taky neobvykly. Kdyz uz si porizuju auto tak musim sakramejdlo myslet na bezpecnost svoji a HLAVNE na bezpecnost lidi okolo a kdyz uz bylo mockrat receno a vyzkouseno a dokazano ze zimni gumy na auto v zimnim obdobi proste patri tak nevim co si tu porad lidi zlaty vymejslite za kravsky argumenty pocinaje zazracnou 120 s lehkym predkem a revolucim zadnim nahonem az po takovou volovinu jako ze si nemam ty gumy kam dat!!

Mis
3. prosince • 10:11

Tak hele Lojzo, doufám, že si už konečně někde rozbiješ ústa abys neohrožoval ostatní. To, že se mi nikdy nic nestalo neznamená, že se třeba nemusím pojistit.  Až se proti tobě bude jednou řitit kamion s podobným mag... a ty budeš potřebovat rychle uhnut, tak ti zadna pomala jizda nepomuze a budes se tam vesele klouzat dal. Doufam, ze naposled.

 

Dan
3. prosince • 10:03

Cau,
no ja jsem taky mel 105Lku Skodku a jezdil jsem v zime v lete na jednech, takovy ty klasicky skodovacky s hodne rozmanitym vzorkem. Faktem je ze tam kde Favorit se zimakama beznadejne hrabal tak ja s letnima vyjel, faktem taky je ze lehkej cumak je v zatackach na letnich blbej, ale neodsuzujte Skodkare na letnich v zime, ty auta se chovaj uplne jinak nez soucasny auta s nahonem na predni a velkou silou. A to i diky tomu ze ten motor proste tu silu nema. Ted mam jiny auto, nebudu tu psat ceny ani vykon v kW, sex jsem mel lale ma nahon na predni a 185 kola. Kdyz jsem se dostal na zmrzlim blate poprve na letnich do smyku ve 30km/h a nevedel jsem jak to zastavit, koupil jsem zimni na obe napravy. Hlucnost stejna, o litr vyssi spotreba, ale sedi to a na snehu je to dobry. Ale jak uz kdosi psal neni to samospasitelny, snih proste klouze a suchej zmrzlej asfalt taky, takze ted jezdim pomalejc (bohuzel ale nebouram.
BTW: Najezdim rocne cca 60tis km.
Takze nenadavejte na skodovkare, nemyslim favoritare a feliciare ale na klasicky 105-136Laky ono kdyz se to umi tak se to umi, kdyz bude sedet za volantem umastenej pubertak s bedarem na cele tak ho nezachrani ani offroad.

Takze prezijte vsichni zimu

D.

Pavel Jelínek
7. prosince • 21:21

Nesmyslný není... Vystřídal jsem už 5 aut, jedno z toho bylo kdysi Volvo 340 se zadním náhonem. Musím potvrdit, že v zimě (sníh, led apod), se chovalo velice dobře i s letními gumami. Dovolím si říci, že možná i lépe, než někteří jeho bráškové se zimními.
S tím výkonem to taky sedí - bylo to docela líné, klidné (ale pohodlné) auto, určitě to přispívalo ke klidným zimním projížďkám
Nojo, bylo to Volvo - škodovku jsem nikdy němel (a tedy ani v zimě)

kkk
4. prosince • 23:13

ale zimne pneu nie su o vyhrabavani sa zo zavejov ale o brzdeni a dostania sa do smyku. Ked ti do tvojho noveho auta  nabura nejaky skodovak s letnymi zozadu tak uvidis ze tvoj prispevok je uplne nezmyselny a sam ho pojdes vlastnorune zaskrtit

Martin
3. prosince • 8:57

Stejně nejdůležitější je jezdit s rozumem a je jedno, zda jedete na letní nebo zimní gumě. Když máte zimák, třeba i velmi kvalitní, tak Vás to psychycky uklidní, někteří mohou myslet, že teď je to vše OK a jedou jak za sucha.A první obyčejné náledí v mírné zatáčce je lehce dostane. Když je letní guma, tak zase se hůře mohou zvládat krizové situace (třeba Vám někdo vyběhne ze tmy před auto). Ale zase na ledě se to vše srovná :(.
Asi nejideálnější je jezdit na zimácích, ale brát, že tam jsou jako letní a všude vidět to náledí :).

ACE
4. prosince • 18:12

Správně řečeno. Pokud jedu třeba i na mokré vozovce 80 a předjíždí mě idiot v oktávce odhadem přes 140 tak může mít třeba 8 zimních pneu a není bezpečnější, při této rychlosti budu mít kratší brzdnou dráhu i na sněhu, lepší ovladatalnost atd. Ten rozum je opravdu lepší než stádo zimních pneu. Jo a zatim jsem nenašel porovnání na ledu, na tom je to totiž jedno. Na sněhu a mokru to dělá nějakejch 10%. Takže to má smysl opravdu pouze ve vyšších polohách. Preferuji rozum před reklamou, za posledních 20let jsem neměl v zimě žádný problém a to auto neuklízím do garáže při první vločce. To by taky mohli majitelé 4x4 tvrdit, že jen troubové si kupují jednonápravová auta. Pár let zpátky nepřezouval téměř nikdo a dnes kdo nepřezuje je skoro jasně mrtvej, to sem píše sakra elita.

Castrol
6. prosince • 6:53

MOJE REC

bob
3. prosince • 10:17

Na všem je kus pravdy:
Jde samozřejmě o marketing, ale kde ne? Je lepší než ten cigaretový.
ALE:
Řidič musí být dobrý, a nespoléhat na technologii. Ta může slušného člověka někdy zachránit (třeba ABS), ale musíte si nanečisto vyzkoušet jak funguje!

pikachu
3. prosince • 9:23

Konečně rozumný příspěvek!

olda
2. prosince • 22:23

smet
2. prosince • 16:17

Jezdim na letních v zimě pořád a nesouhlasim stímto článkem. Ještě jsem neměl nehodu, narozdíl od těch mamlasů co si myslej že je zimáče vytáhnou z každýho problému a pak se nestačej divit. jezdim pomalu, sice zdržuju ale jedu. Pak koukám na ty co mě předjeli jak se válej v příkopu u nejbližšího sněhovýho jazyka  Proto tvrdim že je to jedno, na pneumatikách nezáleží, všechno je v rukách, já vyjedu všechno co na zimních i na svejch letních a to mám škodku 120l. Přezout mě nikdo nedonutí, je to blbost, marketingová desinformace pro zvýšení odbytu zimních pneu. Tenhle článek je PR článek jak víno, nějaký kecy o vytlačování sněhu za jízdy mě fakt dostávaj, lepší fór jsem dlouho nečetl  Je to jak od Andersena, ještě napište tu o tý karkulce!

pavel
8. prosince • 18:56

Konečně někdo kdo mimo "letních má i IQ!!!"

macik
7. prosince • 22:03

Nechapu, jak nekdo muze napsat takovou kravinu a jeste machrovat !!!

Kvuli takovejm jako ses ty jsou prave  bouracky - kdyz nekdo jede pul hodiny za coudici smrdici skodovkou ktera se sine 60 tak se mu ani nedivim ze se ji snazi predjet i na rizikovech mistech ...

Cela nase firma (8 aut) s prvnima mrazikama prezouva - stoji to sice mraky penez - ale za to bezpeci to stoji !!!

 

Laďa
6. prosince • 18:50

Jseš normální kretén a kdyby se mi takový vůl jako jsi ty v zimě opřel svojí popelnicí do mýho auta a já zjistil že má letní gumy, tak mu asi rozbiju držku!

Už se těším, až na zimní nehody s letníma gumama začnou pojišťovny uplatňovat regres! Jako likvidátor a budoucí soudní znalec v oboru nehod vám taky půjdu po hrtánu, šašc i

smet
8. prosince • 18:31

Nemáš šanci, nosim sebou zbraň (střelnou i bodnou) a ustřelil (rozpáral) bych ti prdel a ani by si nestačil mrknout. Navíc mám známý u Alianz takže i když bych způsobil nehodu na letních, nebojim se, že bych platil něco víc. Navíc, jak jsem psal výše nehody nezpůsobuji, jezdím bezpečněji než většina blbů na zimních (tzn. i lépe jak ty)!

to all: škodka mi fakt vzádu nesvítí a teď mi prasklo táhlo od ručky k jednomu bubnu takže už nebrzdí ani ta ručka ale zase se ňák začala samo zpravilo levý přední takže v poho.

škodka je nejlepší auto co je, a řídil jsem i lepšíkáry(phaeton, 607, Land cruiser,) ale 120 nej poměr cena / výkon, dobrou škodku seženu za 10 tis což je super cena! Zimní pneu jsou fakt nanic a maj je jen ty co neuměj řídit! Pokud tedy máte zimáče NEUMÍTE řídit a bojíte se! Posránkové  !!!!!! Já jezdim jak bůh, nepotřebuju nějaký berličky v zimě typu gum, řetězů apod., a i když mě občas něco ulítne (třeba kolo na dálnici, koberec ze zahrádky) nebojim se jezdit dál. Ostatně je to problém těch za mnou ne

Tems
12. prosince • 17:06

Smete, vzhledem k tomu, že ses po vyzkoušení Phaetonu rozhodl zakopit Škodu 120, skromně hádám, že Tvou střelnou zbraní bude prak a Tvou bodnou zbraní bude "stovka krovák". Nemohl jsem si nevšimnout, že jsi tu inkognito - vzhledem ke svým schopnostem nemůžeš být nikdo jiný než pravý James Bond

smet
15. prosince • 1:44

Jsi všímavý když jsis mě vůbec všimnul....  Vzhledem k tomu že jsem opravdu James Bond nezbývá mi nic jiného než utýct o přiznat tak potupnou porážku od českýho blbce co má nick Tems.

škodku mám dlouho, ve phaetonu jsem seděl až na Výstavišti na veletrhu. Phaeton je někde lepší, ale škodovka má lepší poměr cena/výkon. Phaeton má lepší klima, mě se ve škodce mlžej okna tak, že si je musim otírat za jízdy kapesníkem což má za následek kličkování ze stranu na stanu až do peori směru a to je nebezpečné, to by se mě ve vw asi stát nemohlo... Potom co jsem ale dal pytel s pískem do kufru tak má skoro stejné jízdní vlastnosti a  před moje 100w žárovkama taje sníh  možná trochu oslňuju protože mám rozbitý to štelování na boku světel, ale to je problém těch přede mnou, ne? Už zase jezdím tak si dejte bacha na červenou škodku, v praze, na D1 a střed. čechách.

LK
12. prosince • 18:20

Bond nejezdi ve Skodovce 120, ale v BMW nebo Aston Martinovi , ale jinak souhlasim, ze natrhavac prdeli Smet musi byt James Bond

Laďa
8. prosince • 19:15

Moc si nefandi, virtuální kašpárku...

Na tohle se dá jen říct  věta z "Dědictví aneb Kur....." KAVIÁROVÝ TOUSTY-TO JE VUUUUUUL!!!!

smet
9. prosince • 0:10

Tak se ukaž ty primitive, já jsem z masa a kostí, a použiju další úsloví z téhož filmu "co tu machruješ ty hovne?!"

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Z
24. listopadu • 21:09

"Musíme čepičku, Bohoušku!" Teda spíš ty zimní gumy než tu gumu.

Bodik
6. prosince • 0:17

Kde prosím tě jezdíš? Abych se těm místům co nejvíce vyhnul!!!!! NEJSI V POŘÁDKU!!!!

Nebo je tu ještě jedna možnost a to, že vůbec nevíš, že jezdíš v létě na zimních pneu a tím pádem si v zimě v poho. Podle toho, cos napsal, bych to na to tipoval......

Jirka
4. prosince • 8:43

nevím co máš v rukách, ale v tvé hlavě to určitě bude chybět.

Honza
4. prosince • 8:03

Mate pravdu, v nasich koncinach jsou zimni pneu pro valnou vetsinu aut nanic. Sam autor dodatecne pise, ze statisticky je v zimnim obdobi 40%vozovek suchych, 45%mokrych. V alpskych nebo severskych zemich samozrejme opodstatneni maji, u nas jde hlavne o kseft. Az cesky ridic prestane jezdit jako PRASE, muze, pokud nebydli zrovna v Krkonosich, s klidem odjezdit zimu na letnich pneu. Ale ta hysterie, kterou autor SMET u CESKYCH ridicu vyvolala, mne fakt pobavila

Michal
14. března • 13:00

Kdybys někdy zažil jakoukoli kritickou situaci v autě, tak bys pochopil tu "hysterii" , protože to občas není sranda ale vražda, koukni se hlavní zprávy na nejzábavnějším TV kanále u nás :)

p0etrik
11. prosince • 17:20

Pokud jsi to nepochopil, tak zimni gumy jsou nejen na snih, ale maji podstatne lepsi vlastnosti i na suche ceste, pripadne namrzle!!!

Petr Broža
3. prosince • 22:42

Takové řidiče by měli skoro zavřít. Až pojedete za mnou a kvůli letním gumám auto neubrzdíte, poškrábal bych vás kladivem po hlavě. Sorry za ta slova, ale takový příspěvěk mne fakt dokáže vytočit.

Už jsem letos viděl několik aut, která zůstala pod kopcem a nemohla hore - a zablokovala silnici. Hm...

Zimní guma, ať už úzká nebo široká, je stále o hodně lepší než jakákoliv letní pneumatika.

smet
5. prosince • 0:05

Pane Broža a ostatní:

Se svojí škodovkou na zimních vyjedu vše co vy, troufám si říci že i více, chyby nedělám (nikdy), o moje brzdy se nestarejte, zabrzdim vždy a na každém povrchu. Jezdim velmi dobře, rychle, už jsem jel i 120 km/h a na dálnici jsem jel tak tři minuty vlevém pruhu. Teď mám škodku v opravě protože mi přestala brzdit, zadní kola nebrzdila vůbec a přední jen jedno a to ješte jen jedna pakna, to ale vůbec nevadí stejně jsem si pomáhal při dobržďování ručkou. Ta mi sice taky už neslouží (prasklo táhlo) ale opravěj jí taky spolu těma zadníma světlama co mi nesvítěj (někdy jo a někdy ne).

Jak jsem psal výše tak zimní gumy považuji za zbytečnost, vše je v řidiči, troufám si říci že jezdim lépe a bezpečněji než většina z vás co mě osočujete. Jen srab a neumětel si kupuje zimáče a nasazuje řetězy při troše sněhu, mě stačí moje řidičské umění a dobré auto se zadním náhonem, což škodka je. Zatím jezdím bez nehody (5tým rokem), ani té nejmenší, nikdy žádnej ťukanec apod., narozdíl od mnoha vobutejch do zimních.

Ruda F
22. ledna • 15:57

Dobrý den.
Takový řidiče by měli zavírat. Na rovné silnici kde se dá v pohodě jet 90 jedou 60. Jste veliké nebezpečí pro ostatní řidiče. Je samozřejmé že se vás pokusí předjet a takový manévr je v zimě velice nebezpečný, takže je velké nebezpečí že při zrychlení vznikne smyk.
Bohužel pane, vůbec nejde o vás, dělejte si co chcete, ale jste velice sobecký řidič co nebere ohled na ostatní kolem vás.

Tomik
20. ledna • 16:20

... to nemá chybu 

Rat
10. prosince • 9:17

No snad jen ze 120L ma vpredu kotouce , tudiz, nemuze brzdit jen jedna pakna.

Rat
10. prosince • 9:17

No snad jen ze 120L ma vpredu kotouce , tudiz, nemuze brzdit jen jedna pakna.

Petr K.
5. prosince • 19:39

Teď mám škodku v opravě protože mi přestala brzdit, zadní kola nebrzdila vůbec a přední jen jedno a to ješte jen jedna pakna, to ale vůbec nevadí stejně jsem si pomáhal při dobržďování ručkou. Ta mi sice taky už neslouží (prasklo táhlo) ale opravěj jí taky spolu těma zadníma světlama co mi nesvítěj (někdy jo a někdy ne).

Teda přiznám se že opravdu nevím jestli si tu děláte srandu nebo jestli to myslíte vážně. Pokud to myslíte vážně, nezlobte se ale nezbývá než pochybovat o Vašem zdravém rozumu když se odvážíte s autem v takovém technickém stavu vůbec vyjet na silnici (viz. pomáhám si při dobržďování ručkou), představil jste si vůbec co by se asi stalo kdyby Vám tam vběhlo třeba dítě? Já tedy jezdil vždycky na starých autech ale s vozem v takovém technickém stavu bych si nedovolil vyjet  na silnici ani omylem. Jasně, jezdíte už 5 let tak si myslíte že jste superman, to že jste zatím neměl nehodu ale považuju za mimořádné štěstí a to Vaše přehnané sebevědomí (chyby nedělám nikdy) je nejlepší vstupenkou do nemocnice nebo k hrobníkovi, bohužel v těchto případech ale to většinou odnesou i nevinní lidé. Jste opravdu živým důkazem toho, že by bylo maximálně potřeba aby se každý zájemce o řidičský průkaz podrobil nejdříve důkladným psychologickým testům !

K těm zimním pneumatikám bych řekl asi tolik, že 20 let jsem jezdil na starých autech (Škoda 1100MB, Wartburg 353 atd..) a nikdy jsem zimní pneumatiky neměl jelikož cena nových se mě zdála neúměrná vzhledem k hodnotě auta. Takže jsem používal takzvané "celoroční", nikdy jsem neměl nehodu ale na druhou stranu jsem vždycky považoval každého kdo mě v zimě předjížděli za sebevraha, protože jsem nechápal jak může takhle riskovat když mě to přece tak klouže a vzorek mám OK. Před 4 roky jsem si koupil nové auto a protože jsem ho krvavě splácel, řekl jsem si že raději na zimu koupím čtyři zimní pneu i s diskama a budu to pravidelně měnit. Můžu Vám říct, že rozdíl byl naprosto šokující a pochopil by jste to teprve v případě, kdyby jste to sám vyzkoušel. Dneska už bych v zimě na letních pneumatikách nejezdil ani náhodou protože je to vyslovený hazard a zejména při dnešním provozu na silnicích bych se určitě přimlouval za to, aby používání zimních pneu bylo povinné!! Nebo alespoň v tom smyslu že pokud v zimě zaviníte nehodu a nebudete mít zimní pneu tak pojišťovna která vyplatí škodu z Vašeho povinného ručení bude chtít tuto škodu po Vás uhradit. Pokud chce někdo jezdit, má mít auto v řádném stavu a když na to nemá peníze tak taky nemá na silnici co dělat protože ohrožuje ostatní. Já taky nejsem žádný milionář a počítám každou korunu, ovšem pokud chci jezdit tak se nedá nic dělat protože v tomto ohledu se může ušetřených 5 až 6 tisíc korun vydaných za zimní pneu velmi prodražit. Taky je dobré si uvědomit že ve skutečnosti to ani tolik nestojí protože na druhou stranu pokud zimní a letní pneumatiky člověk pravidelně na jaře a před zimou mění tak zase ušetříte na těch letních, vydrží Vám déle. 

Mnoho ujetých kilometrů bez nehody Vám nepopřeju jako ostatní reagující, spíš bych chtěl popřát těm co Vás na silnici potkají aby to přežili bez úhony.

Nick
6. prosince • 20:34

 Dělá si srandu. Po prvním příspěvku jsem si nebyl jistej ( no přece jen jsem spíš myslel, že to myslí vážně :) ), ale tím druhým to je snad jasný, ne? ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p0etrik
11. prosince • 17:15

Taky bych rekl, bud si dela srandu, nebo musi byt mentalne postizeny, to by ale asi nedostal ridicak:)

smet
11. prosince • 23:37

Postiženej jseš tu leda tak ty , řidičák mám.

Michal
14. března • 12:42

Myslím že si panáček srandu nedělá, umíněný lidi co si nedají říct jsou, a paranoidně vidí za snahou je přesvědčit  podvody (zisk firem z prodeje "nepotřebných" zimních pneumatik). Jestli to myslel vážně tak, mu přeju ať se vyseká, aby ho nikdo na silnici nepotkal, amatéra.

Pavel Jelínek
7. prosince • 21:11

Také myslím, viz ta zmínka, že mu občas nesvítěj zadní světla  To přeci nemůže myslet vážně

Petr K.
8. prosince • 0:54

Asi budete mít pravdu, když to tak znovu pročítám tak se mě taky nezdá že by to myslel vážně .

I když člověk nikdy neví...

Carlos
3. prosince • 7:24

to smet: doufam, ze jsi to myslel ve srande, protoze si uvedom, ze ¨ten kdo ma zimni gumy zabrzdi vždycky driv, nez ty na tech tvojich sjetejch letnich - jeste tomu na skodovce. Ja bydlim na vesnici a vidim to kazdy den, jak ty skodovkari zdejsi si mysli, ze jsou nesmrtelny a ze vyjedou vsechno. Tlaci se na me zezadu jako at se s tim krapem pohnu, ze jim to jako jede. /mam vozidlo cca za 1 mil. Kč/. Takze se nad sebou zamysli.

Roman
2. prosince • 20:02

Taky jsem jezdil Š120 na letních gumách i v zimě a to až do roku 1997, kdy napadl takový ten tající sníh a já zjišťoval hloubku příkopy. Měla cca 2m. Rozdíl mezi letní gumou s desénem 8mm a zimní se stejným desénem je cca 2x delší brzdná dráha na sněhu, osobně vyzkoušeno. Nyní mám poněkud dražší auto a zvolil jsem Goodyear ultra grip 6, což není špatná guma, uživatele však zklame poněkud malou hloubkou desénu (max. 8,5mm nová) za což se mu však odvděčí tichostí. Úbytek po najetí 10tis. km je cca 2mm vpředu a 1,5mm vzadu, dáno náhonem předních kol a poměrně velkým výkonem vozu (114k). Uvítal bych jako asi všichni čtenáři rozsáhlý test zimních gum (minimálně 20typů) včetně verdiktu které jsou nej atd. Vzhledem k velké rozměrové škále a ceně gum se takového testu asi nedočkáme. Jinak občas takto testuje gumy ACAD, jinak asi nikdo. Mnoho šťastných km.

 

Libor Zezulka
2. prosince • 16:28

Vážený pane. Pokud považujete tento článek za PR, není o čem hovořit. Už to dokazuje, že ani sto kilometrů popsaného papíru na toto téma vám neotevře oči. Jediné co vám tak mohu popřát je hodně stěstí nebo spíš upřímnou soustrast.

Tomáš Votruba
2. prosince • 16:25

V tom případě přeji spoustu šťastných kilometrů, jste zářným příkladem české neomalenosti

Smutné je to, že to může kromě vás odnést i někdo jiný, pokud vám vaše bezchybné ruce "selžou"... doufejme, že u toho nebudeme

Roman
2. prosince • 15:07

Kupovať užšie pneumatiky na zimu sa dá odporučiť iba tomu, kto prevažne jazdí po zasnežených cestách. Ale skúste si odhadnúť, koľko kilometrov  v zime najadíte po zasnežených cestách. V našich podmienkach to odhadujem na maximálne 5 - 10%. Pri ostatných 90% je aj v zime výhodnejšia širšia pneumatika.

MMM
3. prosince • 10:51

Užší pneumatika  je výhodná nejen na sněhu, ale i na mokré vozovce, protože nemá takový sklon k aquaplaningu (množství vody, které je nutné odvést, je nižší). V zimě jsou vozovky většinou mokré......

Lany
4. prosince • 16:47

Že tedy ve F1 za deště neobují hadice.

MMM
5. prosince • 8:02

Dobře víte, že v dešti F1 obová pneu s hlubším a širším vzorkem, který tvoří pro vodu kanálky, kterýmy voda zpod pneumatiky odtéká ven. Včera jsem na svých úzkých zimních gumách zabrzdil před přechodem, a zezadu to do mě narval týpek na širších zimních gumách. Tak nevím, jestli je to důkaz toho, že užší gumy jsou lepší, nebo trest za to, že místo práce si tady povídám.................

X12345678
5. prosince • 17:55

Prosím??? Po nárazu jsi neměl jiné myšlenky než jít přeměřit tomu vzadu šířku jeho matadorek? Teda už jsem tu četl různé ptákoviny, ale tohle..........

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
8. prosince • 17:02

Většinu běžných rozměrů odhadnu + - 1 číslo i bez metru a věřím že spousta ostatních taky. Spíš je zarážející, že to nějakej fanda neodhadne.

MMM
6. prosince • 8:02

Měřit jsem to nešel, ale pravda to je.....3.12. jsem tady o pár příspěvků výš obhajoval užší gumy a 4.12. jsem je trochu (nechtěně) prověřil, ten pán za mnou jel moc blízko, ten chodec byl taky dost blízko. Moje vozítko to přežilo bez úhony, pán za mnou zrušil nárazník, světlomety a malinko si zkrátil kapotu. Kdyby měl užší gumy, dopadnul by hádám úplně stejně. Připouštím, že občas napíšu nějakou ptákovinu, aby řeč nestála. Je to sice off-topic, ale nemohu si pomoct - pán zavolal policii a když jsme popisovali, co se stalo, já jsem uvedl, že jsem se blížil k přechodu asi 40 km/h, uviděl jsem chodce uprostřed přechodu, zabrzdil, atd..., pán uvedl, že jel za mnou asi 20 km/h, atd, takže ta srážka byla asi nějaký fyzikální zázrak, nebo někdo kecal.... Chodec se někam vypařil, takže jsem měl trochu bobky, aby se neřeklo, že jsem zastavil jen tak, ale policie se po něm vůbec neptala. A teď už vážně musím pracovat .

Libor Zezulka
2. prosince • 16:13

Máte pravdu. Statistické údaje na adresu středoevropské zimy uvádějí následující: Průměrná teplota dosahuje +3°C. Ve zhruba 40% tohoto období jsou silnice suché, ve 45% mokré a v 15% pokryté sněhem či ledem. Proto by se užší zimní pneumatiky daly kategoricky doporučit pouze lokálně. V článku jsem uvedl zobecněné doporučení, abych vystihl kontrast mezi doporučením výrobce a běžnou praxí v některých pneuservisech. Tím se však nic nemění na tom, že jsem měl vámi připomenutý fakt v článku zmínit. 

MF
4. prosince • 12:12

Tak to sa musim pobavit, ked argumentujete zdravim rozumom a poznatkami zo zakladnej skoly. Mozno keby ste absolvovali strednu, tak by ste sa dozvedeli, ze trecia sila NEZAVISI od stycnej plochy. Je to overene experimentale a samozrejme aj patricne fyzikalne dokazane. Nie vzdy zdravy rozum ma pravdu :)))

Jaroslav
8. prosince • 19:47

Pane MF,

tou vaší poučkou ze střední školy jste mi chtěl říct, že jako auto na širších pneumatikách je méně stabilní než na užších pneu ?!?!? To snad nemyslíte vážně......!!!!

To že jsou širší pneu asi náchylnější k aquaplaningu, to je asi možné. Nicméně, neznamená to, že je nějak výrazně lepší si koupit užší zimní pneumatiku, protože si většinou koupíte rozměr o jedno méně, takže ten rozdíl vpodstatě není pro aquaplaning tak veliký, respektive subjektivně rozpoznatelný. Ale na druhou stranu, např. rozdíl jízdních vlastností (stability) mezi 195/65/15"  a 205/55/16" je už jasně rozpoznatelný.

MF
9. prosince • 8:56

Vazeny pan Jaroslav,

Rozhodne nechcem operovat pouckami zo strednej skoly. Len som chcel poukazat, ze niekedy aj zdravy usudok v tychto veciach nemusi platit. Tieto dohady ktore sa tu vedu su nepodlozene exaktnym experimentom a preto robit globalne zavery je unahlene. Bolo by urcite zaujimave podrobit testovaniu niekolko sad pneumatik na roznych typoch aut a potom by myslim bolo mozne nieco vyhlasovat. Subjektivne pocity su jedna vec experimentalne meranie je vec druha. Ospravedlnujem sa ak som niekoho urazil.

P.S. Zimne pneu pouzivam s rovnakym rozmerom ako letne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
9. prosince • 15:13

Souhlasím, používám rovněž stejný rozměr. Předpoklad že zimní pneu bude mít horší vlastnosti na vodě než letní těžko najde nějaké opodstatnění, na ledě a ujetém sněhu je větší styčná plocha jenoznačnou výhodou (na silnici vás na kluzku drží hrany lamel, čím víc jich je, tím lépe), na suchu platí víceméně totéž.

Spor tedy může být o vlastnostech v hlubokém sněhu a ve sněhové břečce. Mohu-li prezentovat svůj osobní názor, pak užší pneu je jednoznačně lepčí pouze v té břečce, o tom asi taky bude  jen těžko někdo polemizovat.

Takže nám zbývá hluboký sníh. Nevím, ale užší bota se boří víc než širší, pod pneumatikou je sníh stlačený a tedy jakžtakž tvrdý a sázel bych opět hlavně na počet lamel.

A hlavně.....jestli máte letní pneu 205/55R16, pak zimní užší (o 10mm???) mohou mít výhodu snad jedině ve vyšším profilovém čísle a tím o něco vyšší ochraně ráfku.

MMM
4. prosince • 13:14

nezbývá než zopakovat, že problém není ve velikosti styčné plochy, ta není dána šířkou pneumatiky, ale TLAKEM, ale je problém s odvedením vody. Voda zpoza širší pneu musí urazit delší cestu na kraj. I když někdo opakuje středoškolské poučky, neznamená to, že je schopen řešit praktické příklady.........

Michal
7. listopadu • 8:07

To co píšete je kravina..když vezmete 2 pneumatiky stejného výrobce a typu tedy se stejným vzorkem jednu o šířce řekněme 195 mm a druhou 225 mm která podle vás bude mít větší styčnou plochu? Rozhodně ta širší. Samozřejmě předpokládám že obě pneu jsou správně nahuštěny takže se nedeformují. Jinak by jste si měl zopakovat základy fyziky. Styčná plocha je samozřejmě daná šířkou, tlak ovlivní valivý odpor pneu a a to zda se pneu nedeformuje. Pokud se pneu deformuje nesedí na vozovce celou plochou a styčná plocha se zmenšuje. Ještě poznámka k cestě kterou musí voda urazit. Je vidět že vůbec netušíte jak pneumatika funguje. Voda která je v drážkách pneumatiky nemá na přilnavost vliv a tudíž je úplně jedno jakou cestu urazí. Problém nastane pokud je vzorek příliš nízký, voda pak nestačí odtékat a dostává se pod styčnou plochu pneumatiky(rozumějte mimo drážky) a vzniká tzv. aquaplaining. Pneumatika pak klouže po vrstvě vody. Čím větší je rychlost tím větší je nutné mít vzorek aby se voda odvedla a neztratila se trakce.. Pokud mi nevěříte půčte si třeba nějaké ferrari, porsche nebo jiný supersport a dejte na něj ty vaše ,,úzké" pneumatiky. Uvidíme jak daleko dojedete. Proč myslíte že na silnější a větší auta se obecně dávají širší pneu než na auta typu fabia, i10 atd...je to naprosto jednoduché a logické - širší guma má prostě větší styčnou plochu tudíž je schopna přenést vyšší výkon na vozovku, a je schopná právě díky větší styčné ploše udržet těžší auto i ve vyšší rychlosti v požadovaném směru.

Jaroslav
3. prosince • 9:20

Pane Zezulko,

tu připomínku od slovenského kolegy  by jste tam teda měl urychleně zařadit. Jinak totiž tento článek tak trochu degradujete. Ti vaši "známí" z pneuservisů apod., co se tím živí, jasně ukazují jací jsou de....é .  Bohužel je u nás zažité, že užší pneumatiky jsou v zimě lepší, ale to vaši pneuservisáci tvrdí proto, protože chtějí abyste od nich nějakou pneumatiku vůbec koupil a oni měli kšeft. Bojí se totiž, že kdyby vám nabídli širší a tím pádem dtražší pneumatiku, tak by to nikdo z ekonomických důvodů nekoupil. Např. majitelé starých škodovek si asi nekoupí pneumatiku za 1.000,- Kč , ale radši sáhnou po užší za 800,- Kč. Takže ten "zdravý rozum" není nic jiného než ekonomický zájem pneuservisů, kteří chcou hlavně "něco" prodat.

VAROVÁNÍ všem, v zimě je užší rozměr pneu vhodný jen do permanentně zasněžených oblastí, ale rozhodně né na běžné silnice, které jsou buď mokré nebo suché. Tam mají užší pneumatiky naopak horší vlastnosti a to po stránce jízdní stability.

Tomáš Votruba
3. prosince • 11:49

Já bych řekl, že užší pneumatika je vhodnější i na mokro. Už jste někdy zkoušel v dešti zabrzdit s širšími pneumatikami než jsou standardní, tedy sériově dodávané. Voda se u nich opravdu odvádí hůře.

Doporučujeme

Články odjinud