Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

19 komentářů

Lukáš
29. listopadu • 20:55

Zdravím, děkuji za článek. Já osobně jsem jezdil do dneška na letních. Zimní jsou opravdu lepší až na ledu a sněhu. Začalo nám přituhovat, tak jsem přezul. Zajímalo by mě, jaké pneumatiky máte? Nějaké z těchto: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/zimni-pneu/205... ... Děkuji za tipy.

Robin Hudeček
20. listopadu • 13:27

Já přezouvám vždy před termínem, letos jsem si pořídil domů komplet pneu nářadí: http://www.maister.cz/Pneu-naradi/Naradi/... a dělám si to sám. Pokud má někdo garáž, tak myslím ideální volba, zvlášt při dnešních cenách za přezutí z alu...

Driver
1. listopadu • 13:39

Normální řidič přezuje tak automaticky, jako tankuje. Vůbec nad tím nepřemýšlí a jezdí.
Akorát špekulanti přemýšlí, že dneska nebudou tankovat a budou tankovat zítra. Nebo až na další pumpě. A přezují taky až skončí na střeše. Kde byli cestáři, v té zatáčce byla ráno namrzlá rosa, v prosinci, kdo by to čekal? :-))

John Doe
1. listopadu • 10:19

Pri jazde teplotach okolo 0-2 stupnov na suchej ceste za slnecneho pocasia ma nema letna pneumatika zodpovedajucu adheziu a skuseny vodic na aute s kvalitnym komunikativnym podvozkom to pozna.Zimna pneu, aj s mensim rozmerom, poskytne lepsiu adheziu i smerovu stabilitu.Kto toto nevie pochopit, nema na ceste co hladat.

Antiautomat
1. listopadu • 19:48

Zadanie: suchy asfalt o teplote 1st, kvalitne letne a kvalitne zimne pneu, aspon priblizne rovnaky rozmer. Ako iste tusime, brzdna draha bude takmer totozna. Ak to ma byt inak,
rad sa necham poucit a na zaklade fyziky si to vysvetlit. Pozn.fyzikou nemyslim blaboly predajcov pneu - tie beriem s takou istou rezervou ako predvolebne sluby alebo udaje vyrobcov o spotrebe. V lete je to jasne, zo zimneho pneu sa stava deformujuca sa drobivo-lepiva zuvacka, co je podla mna ovela horsi pripad ako opacne. Na cistom lade by mal aj p-o-d-p-r-i-e-m-e-r-n-e schopny vodic auto plynule rozbehnut a jemne zastavit bez toho aby bezmocne pretacal kolesa a to bez rozdielu. Tu je samozrejme vo vyhode manual a auto, ktore ma komunikativne a jednoznacne riadenie, cista mechanika /nijake premenlive riadenie apod/. Teda pokial v tom nesedi uplny mantinel - tomu radsej zimny program, HDM, 4x4 a armadu elektronickych asistentov a zastup anjelov straznych k tomu kedze to predtym zjavne nestaci ako sa mam moznost kazdy rok presvedcit u nas pod chatou. Plus, nezabudnut naplno nabity mobil a aspon 20 listov s nakresmi k nehode pretoze urcite zmrvi este aj to.Pokial sa jazdi po beznej rovine, kazdy normalny vodic by mal vediet auto bezpecne ovladat - ci uz tam ma letne alebo zimne alebo celorocne. Co je dolezite : cit a odhad co to auto robi, ako reaguje a ci ide tam, kam sa pozeram a ten spravny odhad toho momentu, kedy pneu ma ten maximalny zaber a kontakt. Je to taky neurcity, skor podvedomy pocit a získat sa da len a len spociatku pomaly, jemne a opatrne a neskor uz praxou. Nie je to nic zlozite! Ina vec je pokial je sneh, kasa apod a vieme , ze auto je vyuzivane bez ohladu na pocasie, ideme z mesta von apod. Urcite potom zimnu a to aspon na hnanej naprave. A za mna, aj retaz a lano /neplati pre priemerneho nagelovaneho x-box kojenca, pre takeho je to totalne scifi - tomu skor ten uvedeny mobil/. Nielen na chatu, ale trebars aj na to, ked treba niekoho vytiahnut z pruseru.

Quebe
1. listopadu • 12:07

Jen jestli ten údajný kvalitní komunikativní podvozek nemáš spíše zanedbaný a vymlácený. Tam si dokážu představit, že žvýkačkovité zimní gumy mohou působit lépe, protože překryjí část eviendntích problémů s podvozkem.

pet
31. října • 17:37

tri roky jezdim cely rok na letnich a dal to tak zustane. menit to neustale nehodlam

pet
31. října • 17:37

pardon na zimnich!tri roky cely rok na zimnich

Jirka
1. listopadu • 10:34

No pokud jezdíš fakt málo, tak je to asi v pohodě.Jinak ale ty zimní v létě dobré nejsou, ony nejsou vlastně dobré ani za sucha v zimě, jak nahoře někdo psal. Jsou to prostě M+S, mud and snow, tedy bláto a sníh, žádný asfalt...Ale jezdit s tím kolem komína do krámu a pro důchod problém není..

Quebe
31. října • 10:28

Zimní guma je lepší pouze na sněhu a na ledu. Ve všech ostatních případech je lepší letní. Ale to by holt na zimních klesly tržby.

max
31. října • 11:17

No ty si taky mantinel.chceš tvrdit že v plus 3°C bude lepší letní guma?

Kankunen
31. října • 11:56

Ty to jako nepoznáš, že na zimních lamelách se to auto na suchu akorát žvýká, může být i nula a mokro. A nejlíp to poznáš na fele, stejný rozměr gum a na zimních jde volant lehčeji, protože ta guma nedrží.

Marek Zrak
31. října • 13:28

Zimáky jsou děs, nedrží a žvýkají se. Je smutné, že to někdo nedokáže rozeznat a i pod nulou se na suchu jede líp na letních.

Petr
31. října • 11:30

Ano, bude. Zisti si viac v roznych testoch. Jedine sneh a lad je dovod na zimne pneu.

Quebe
31. října • 11:28

Ano budu. A léta praxe mi to jen potvrzují ;-)Možná by to chtělo dát méně na reklamní kecy a jít si to vyzkoušet. Zrovna tohle si může pohodlně ověřit každý sám za dvě hodiny.

Jirka
31. října • 12:21

Léta praxe mi potvrzují opak. Chudáci ti, kteří tomuto nesmyslu uvěří.

Quebe
31. října • 12:30

Věřit se musí něčemu, co si nelze ověřit. Tohle si, jak říkám, musí ověřit každý sám. Samozřejmě je potřeba trochu soudnosti a nesrovnávat čínské letňáky s michelin alpin.Je jasné, že tvrdší guma (letní s klesající teplotou tvrdne) znamená horší adhezi, ale zásadní faktor je konstrukce gumy. Zimák má členitý vzorek s lamelama, který je poddajný a "žvýká se". To vede k daleko většímu uplatnění činitele dynamického tření, než u letní gumy. A jak je známo, činitel dynamického tření je u jednoho materiálu mnohem nižší, než statického tření. Tudíž i přes vyšší měkkost gumy bude mít horší přilnavost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
31. října • 13:02

Víš, tohle jsem pozoroval tak před dvaceti lety. Teď už ne. Taky se už vzorek zimních snižuje, býval 9 i 10 mm. To nebylo moc dobré.

Quebe
31. října • 15:29

Já to pozoruju pořád. Teď konkrétně na GY UG8. Nebrzdí to tak dobře, plave to, je cítit, jak se to žvýká. Prostě to tak vždycky bude, protože tato vlastnost vzorku je kritická právě pro dobrý záběr na sněhu. Nemůžeš mít dobré to i to.

Doporučujeme

Články odjinud