Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Quebe  |  31. 10. 2016 10:28

Zimní guma je lepší pouze na sněhu a na ledu. Ve všech ostatních případech je lepší letní. Ale to by holt na zimních klesly tržby.

Odpovědět  |   | 
max  |  31. 10. 2016 11:17

No ty si taky mantinel.chceš tvrdit že v plus 3°C bude lepší letní guma?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  31. 10. 2016 11:28

Ano budu. A léta praxe mi to jen potvrzují

Možná by to chtělo dát méně na reklamní kecy a jít si to vyzkoušet. Zrovna tohle si může pohodlně ověřit každý sám za dvě hodiny.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  31. 10. 2016 12:21

Léta praxe mi potvrzují opak. Chudáci ti, kteří tomuto nesmyslu uvěří.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  31. 10. 2016 12:30

Věřit se musí něčemu, co si nelze ověřit. Tohle si, jak říkám, musí ověřit každý sám. Samozřejmě je potřeba trochu soudnosti a nesrovnávat čínské letňáky s michelin alpin.

Je jasné, že tvrdší guma (letní s klesající teplotou tvrdne) znamená horší adhezi, ale zásadní faktor je konstrukce gumy. Zimák má členitý vzorek s lamelama, který je poddajný a "žvýká se". To vede k daleko většímu uplatnění činitele dynamického tření, než u letní gumy. A jak je známo, činitel dynamického tření je u jednoho materiálu mnohem nižší, než statického tření. Tudíž i přes vyšší měkkost gumy bude mít horší přilnavost.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  31. 10. 2016 13:02

Víš, tohle jsem pozoroval tak před dvaceti lety. Teď už ne. Taky se už vzorek zimních snižuje, býval 9 i 10 mm. To nebylo moc dobré.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  31. 10. 2016 15:29

Já to pozoruju pořád. Teď konkrétně na GY UG8. Nebrzdí to tak dobře, plave to, je cítit, jak se to žvýká. Prostě to tak vždycky bude, protože tato vlastnost vzorku je kritická právě pro dobrý záběr na sněhu. Nemůžeš mít dobré to i to.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 10. 2016 11:30

Ano, bude. Zisti si viac v roznych testoch. Jedine sneh a lad je dovod na zimne pneu.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  31. 10. 2016 11:56

Ty to jako nepoznáš, že na zimních lamelách se to auto na suchu akorát žvýká, může být i nula a mokro. A nejlíp to poznáš na fele, stejný rozměr gum a na zimních jde volant lehčeji, protože ta guma nedrží.

Odpovědět  |   | 
Marek Zrak  |  31. 10. 2016 13:28

Zimáky jsou děs, nedrží a žvýkají se. Je smutné, že to někdo nedokáže rozeznat a i pod nulou se na suchu jede líp na letních.

Odpovědět  |   | 
pet  |  31. 10. 2016 17:37

tri roky jezdim cely rok na letnich a dal to tak zustane. menit to neustale nehodlam

Odpovědět  |   | 
pet  |  31. 10. 2016 17:37

pardon na zimnich!

tri roky cely rok na zimnich

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  01. 11. 2016 10:34

No pokud jezdíš fakt málo, tak je to asi v pohodě.

Jinak ale ty zimní v létě dobré nejsou, ony nejsou vlastně dobré ani za sucha v zimě, jak nahoře někdo psal. Jsou to prostě M+S, mud and snow, tedy bláto a sníh, žádný asfalt...

Ale jezdit s tím kolem komína do krámu a pro důchod problém není..

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  01. 11. 2016 10:19

Pri jazde teplotach okolo 0-2 stupnov na suchej ceste za slnecneho pocasia ma nema letna pneumatika zodpovedajucu adheziu a skuseny vodic na aute s kvalitnym komunikativnym podvozkom to pozna.

Zimna pneu, aj s mensim rozmerom, poskytne lepsiu adheziu i smerovu stabilitu.

Kto toto nevie pochopit, nema na ceste co hladat.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  01. 11. 2016 12:07

Jen jestli ten údajný kvalitní komunikativní podvozek nemáš spíše zanedbaný a vymlácený. Tam si dokážu představit, že žvýkačkovité zimní gumy mohou působit lépe, protože překryjí část eviendntích problémů s podvozkem.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  01. 11. 2016 19:48

Zadanie: suchy asfalt o teplote 1st, kvalitne letne a kvalitne zimne pneu, aspon priblizne rovnaky rozmer. Ako iste tusime, brzdna draha bude takmer totozna. Ak to ma byt inak,
rad sa necham poucit a na zaklade fyziky si to vysvetlit. Pozn.fyzikou nemyslim blaboly predajcov pneu - tie beriem s takou istou rezervou ako predvolebne sluby alebo udaje vyrobcov o spotrebe.

V lete je to jasne, zo zimneho pneu sa stava deformujuca sa drobivo-lepiva zuvacka, co je podla mna ovela horsi pripad ako opacne. Na cistom lade by mal aj p-o-d-p-r-i-e-m-e-r-n-e schopny vodic auto plynule rozbehnut a jemne zastavit bez toho aby bezmocne pretacal kolesa a to bez rozdielu. Tu je samozrejme vo vyhode manual a auto, ktore ma komunikativne a jednoznacne riadenie, cista mechanika /nijake premenlive riadenie apod/. Teda pokial v tom nesedi uplny mantinel - tomu radsej zimny program, HDM, 4x4 a armadu elektronickych asistentov a zastup anjelov straznych k tomu kedze to predtym zjavne nestaci ako sa mam moznost kazdy rok presvedcit u nas pod chatou. Plus, nezabudnut naplno nabity mobil a aspon 20 listov s nakresmi k nehode pretoze urcite zmrvi este aj to.

Pokial sa jazdi po beznej rovine, kazdy normalny vodic by mal vediet auto bezpecne ovladat - ci uz tam ma letne alebo zimne alebo celorocne. Co je dolezite : cit a odhad co to auto robi, ako reaguje a ci ide tam, kam sa pozeram a ten spravny odhad toho momentu, kedy pneu ma ten maximalny zaber a kontakt. Je to taky neurcity, skor podvedomy pocit a získat sa da len a len spociatku pomaly, jemne a opatrne a neskor uz praxou. Nie je to nic zlozite! Ina vec je pokial je sneh, kasa apod a vieme , ze auto je vyuzivane bez ohladu na pocasie, ideme z mesta von apod. Urcite potom zimnu a to aspon na hnanej naprave. A za mna, aj retaz a lano /neplati pre priemerneho nagelovaneho x-box kojenca, pre takeho je to totalne scifi - tomu skor ten uvedeny mobil/. Nielen na chatu, ale trebars aj na to, ked treba niekoho vytiahnut z pruseru.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  01. 11. 2016 13:39

Normální řidič přezuje tak automaticky, jako tankuje. Vůbec nad tím nepřemýšlí a jezdí.
Akorát špekulanti přemýšlí, že dneska nebudou tankovat a budou tankovat zítra. Nebo až na další pumpě. A přezují taky až skončí na střeše. Kde byli cestáři, v té zatáčce byla ráno namrzlá rosa, v prosinci, kdo by to čekal?

Odpovědět  |   | 
Robin Hudeček  |  20. 11. 2016 13:27

Já přezouvám vždy před termínem, letos jsem si pořídil domů komplet pneu nářadí: http://www.maister.cz/Pneu-naradi/Naradi/... a dělám si to sám. Pokud má někdo garáž, tak myslím ideální volba, zvlášt při dnešních cenách za přezutí z alu...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  29. 11. 2016 20:55

Zdravím, děkuji za článek. Já osobně jsem jezdil do dneška na letních. Zimní jsou opravdu lepší až na ledu a sněhu. Začalo nám přituhovat, tak jsem přezul. Zajímalo by mě, jaké pneumatiky máte? Nějaké z těchto: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/zimni-pneu/205... ... Děkuji za tipy.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 58 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 52 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A