Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Od 1. listopadu platí v celé České republice povinnost používání zimních pneumatik. Jezdit se však může i na letních, pokud to podmínky dovolí.
Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Přelom října a listopadu je pro majitele automobilů nepříliš oblíbeným obdobím. S počátkem předposledního měsíce v roce totiž platí povinnost používat na vozech zimní pneumatiky a to až do posledního března. Toto nařízení však nemusí být dodržováno striktně, novela silničního zákona z července 2013 totiž počítá i s povětrnostními podmínkami.

Podle silničního zákonu je řidič povinen použít zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března pouze v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza. Řidič je zároveň povinen řádně zvážit, jestli k takové situaci během jeho jízdy nemůže dojít.

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

Zimní pneumatiky jsou nevyhnutelnou povinností pro řidiče, kteří během cesty projíždějí úseky označené dopravní značkou "Zimní výbava". V případě nepřezutého automobilu hrozí řidiči bloková pokuta až do výše 2.000 korun. Podmínky pro zimní obutí zůstávají stejné jako v předchozích letech. Dezén pneumatiky pro osobní automobily musí být alespoň 4 milimetry, v případě vozů s hmotností převyšující 3.500 kilogramů je to pak 6 milimetrů.

Ani v případě kloudných podmínek ale nemusí mít řidič s letními pneumatikami vyhráno. Do problémů se může dostat ve chvíli, kdy se mu během zákonem vytyčeného období přihodí dopravní nehoda. Likvidátor se kromě jiného zaměří i na to, zda by předepsané obutí mohlo kolizi zabránit. Pokud by se tento fakt prokázal, nemusí řidič od pojišťovny vidět ani korunu.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků