Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Od 1. listopadu platí v celé České republice povinnost používání zimních pneumatik. Jezdit se však může i na letních, pokud to podmínky dovolí.
Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Přelom října a listopadu je pro majitele automobilů nepříliš oblíbeným obdobím. S počátkem předposledního měsíce v roce totiž platí povinnost používat na vozech zimní pneumatiky a to až do posledního března. Toto nařízení však nemusí být dodržováno striktně, novela silničního zákona z července 2013 totiž počítá i s povětrnostními podmínkami.

Podle silničního zákonu je řidič povinen použít zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března pouze v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza. Řidič je zároveň povinen řádně zvážit, jestli k takové situaci během jeho jízdy nemůže dojít.

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

Zimní pneumatiky jsou nevyhnutelnou povinností pro řidiče, kteří během cesty projíždějí úseky označené dopravní značkou "Zimní výbava". V případě nepřezutého automobilu hrozí řidiči bloková pokuta až do výše 2.000 korun. Podmínky pro zimní obutí zůstávají stejné jako v předchozích letech. Dezén pneumatiky pro osobní automobily musí být alespoň 4 milimetry, v případě vozů s hmotností převyšující 3.500 kilogramů je to pak 6 milimetrů.

Ani v případě kloudných podmínek ale nemusí mít řidič s letními pneumatikami vyhráno. Do problémů se může dostat ve chvíli, kdy se mu během zákonem vytyčeného období přihodí dopravní nehoda. Likvidátor se kromě jiného zaměří i na to, zda by předepsané obutí mohlo kolizi zabránit. Pokud by se tento fakt prokázal, nemusí řidič od pojišťovny vidět ani korunu.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků