Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Od 1. listopadu platí v celé České republice povinnost používání zimních pneumatik. Jezdit se však může i na letních, pokud to podmínky dovolí.
Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Přelom října a listopadu je pro majitele automobilů nepříliš oblíbeným obdobím. S počátkem předposledního měsíce v roce totiž platí povinnost používat na vozech zimní pneumatiky a to až do posledního března. Toto nařízení však nemusí být dodržováno striktně, novela silničního zákona z července 2013 totiž počítá i s povětrnostními podmínkami.

Podle silničního zákonu je řidič povinen použít zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března pouze v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza. Řidič je zároveň povinen řádně zvážit, jestli k takové situaci během jeho jízdy nemůže dojít.

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

Zimní pneumatiky jsou nevyhnutelnou povinností pro řidiče, kteří během cesty projíždějí úseky označené dopravní značkou "Zimní výbava". V případě nepřezutého automobilu hrozí řidiči bloková pokuta až do výše 2.000 korun. Podmínky pro zimní obutí zůstávají stejné jako v předchozích letech. Dezén pneumatiky pro osobní automobily musí být alespoň 4 milimetry, v případě vozů s hmotností převyšující 3.500 kilogramů je to pak 6 milimetrů.

Ani v případě kloudných podmínek ale nemusí mít řidič s letními pneumatikami vyhráno. Do problémů se může dostat ve chvíli, kdy se mu během zákonem vytyčeného období přihodí dopravní nehoda. Likvidátor se kromě jiného zaměří i na to, zda by předepsané obutí mohlo kolizi zabránit. Pokud by se tento fakt prokázal, nemusí řidič od pojišťovny vidět ani korunu.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků