Jsou zimní pneumatiky opravdu od včerejška povinné? Automaticky ne

eLzyx  |  03. 11. 2015 09:32

pro komplexnost článku by bylo vhodné i připomenout, kde se ty 4mm resp. 1,6mm měří. Spousta lidí, včetně policistů žije v bludu, že se to měří ve všech místech vzorku, tedy i na okrajích.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  03. 11. 2015 10:45

No, podle mě není moc dobrý důvod nabádat řidiče a veřejně propagovat, že můžou jezdit i s holými kraji pneumatik. To je jaksi v protikladu osvěty a snahy udělat pro řidiče něco dobrého.

Navíc se pak pohybujeme na hodně tenkém ledě, mantinely jsou dost nejasné. A sotva pak bude někdo vděčný za argumentaci typu Ale psali to tak na Autorevue

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  03. 11. 2015 12:48

je na to metodický pokyn MDČR ... a ten je myslím dost jasný

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  03. 11. 2015 13:26

Jestliže se šířka kontrolované části vzorku určuje metodou "asi takhle", tak to podle mě moc jasné teda není.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  03. 11. 2015 13:41

Co třeba takováhle pneumatika: http://www.michelin.cz/content/learnShareArticle... ...
Je OK, nebo není OK?
Jestliže tam budou kontrolní značky, tak bude OK?
A tohle chceš, aby Autorevue doporučovala řidičům?

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  03. 11. 2015 16:29

a co teprve tahle, žejo, představ si jí, když jí na středu sjedeš o 2mm jak asi vypadaj kraje...
Není to nabádat ať všichni jezdí na slítaných barumkách, ale jen upozornít, že když si někdo koupí UHP, nebo semislick, nemusí gumu vyhazovat po jedný 30minutovce na okruhu
http://importparts.co.za/catalog/images/yokohama_A... ...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 11. 2015 06:54

Ano, tam je přesně metodicky stanoveno, kde se měří výška vzorku. Je to cca 2/3 ve střední části vzorku. Okraje se neposuzují. Mohou být tedy bez vzorku !!!!

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  05. 11. 2015 08:25

Přesně stanoveno cca dvě třetiny To je metodika.
A právě o tom jsem mluvil - je to nejasné, stanovuje se to odhadem a elzyx by chtěl, aby někdo napsal veřejnou radu jak na to.
Elzyx: Nezkusil bys to popsat sám?

Odpovědět  |   | 
Kolja  |  03. 11. 2015 13:43

Přátelé a jak je to se zimními pneu pokud je úsek označen dopravní značkou ?

Odpovědět  |   | 
space  |  03. 11. 2015 13:53

Na 99% tam musíš v daném období používat M+S s minimálně 4mm...

Odpovědět  |   | 

Dobrá připomínka, informaci jsme do textu doplnili. Díky!

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
jjj  |  04. 11. 2015 07:50

Podle mého lze povinnosti ukládat jen na základě zákona - a značka zimní výbava toto obchází a je tedy neplatná. Zákon jasně ukládá, kdy je povinnost zimní pneu na voze mít a žádná dopravní značka vymyšlená úředníkem nemůže tuto povinnost rozšiřovat plošně na celé dlouhé úseky, zejména ne na D1. Podobná zhovadilost neplatí ani v sousedním Rakousku, kde celé dlouhé úseky dálnic (např. A9, A10, A2) vedou horami, proti kterym je naše Vysočina rovnou plackou.

Odpovědět  |   | 
KK  |  04. 11. 2015 08:11

Svata prostoto.... clovece, tvoje pravne povedomie je tak na urovni hojdacieho konika.

Podla tvojej, sorry za sproste slovo... 'logiky', je neplatna aj znacka obmedzujuca rychlost na 70 km/h pretoze si ju vymyslel nejaky uradnik.

Znacka je sucastou pravnej upravy a teda je legalna.

Normalnym vodicom zostava len dufat, ze nebude dlho trvat a tvoj pobyt za volantom motoroveho vozidla bude deklarovany za nelegalny.

Odpovědět  |   | 
JJJ  |  04. 11. 2015 13:22

Nevím, jaký vztah má můj právní názor na moje schopnosti řídit.

Umístnění značky 70 km/h má oporu v zákoně 361/2000 Sb., § 18.

Značka povinných zimních pneu bez ohledu na okolnosti takovou oporu nemá. Zbytek viz. předchozí příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  03. 11. 2015 18:06

Kdysi platilo, že hloubka 1,6 (u letních) nesmí být nižší v žádném místě. Ale i těch 1,6 je zoufale málo, stačí slaboučká vrstva vody a auto plave. Na jednu stranu netolerujeme žádný alkohol, byť 0,3 promile nic neudělá a civilizovaná část Evropy má dokonce 0,5 a na druhou stranu necháváme jezdit auta s tak zoufalým vzorkem a ještě se hádáme, kde nemusí být vůbec. Pod 2-3 mm v nejmělčím místě sjede gumy jen absolutně nezkušený řidič a ignorant. Takže při 1,6 bych ty hňupy alespoň šikanoval a pokud je někde ještě míň, tak je poslal na vlak a auto nechal odtáhnout!

Odpovědět  |   | 
KK  |  04. 11. 2015 08:12

"civilizovaná část Evropy"

Suhlas, civilizovaná část Evropy toleruje kde co, pretoze je civilizovana.

V nasich koncinach treba brutalnu represiu aby sme vycistili cesty od primitov.

Odpovědět  |   | 
LL  |  04. 11. 2015 16:42

...možná na Slovensku

Odpovědět  |   | 
Koldovský  |  08. 12. 2015 14:51

Rozhodně doporučuji pečlivě vybrat správné pneumatiky. Loni poprvé jsem na svoje auto pořídil ojeté pneumatiky a byl jsem maximálně spokojený. Není nad to, když mi při výběru pomůže kvalifikovaný personál. Využil jsem nabídky e-shopu, který prodává použité pneumatiky http://www.pouzite-pneu.eu/zimni~c5.html,... kde je opravdu z čeho vybírat.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  24. 06. 2016 17:11

Dobrý den, mám otázku na zimní pneumatiky. Opravdu nevím, které vybrat. Koukal jsem třeba na tyhle stránky: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/zimni-pneu/.... Mají tam tak velký výběr a já nevím, které zvolit.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 51 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 81 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan