Jsou zimní pneumatiky opravdu od včerejška povinné? Automaticky ne

Jsou zimní pneumatiky opravdu od včerejška povinné? Automaticky ne

Nejen veřejnoprávní média nám v předchozích dnech starostlivě připomínala, abychom nezapomněli včas přezout na zimní pneumatiky, které jsou od začátku předposledního měsíce roku „povinné“. Tak jednoznačné to ale není. Připomeňme si, co říká zákon a co z něj vyplývá pro řidiče. 

Ze zákona je řidič povinen mít na autě zimní pneumatiky, pokud…

  • je období od 1. listopadu do 31. března
  • se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Důležité je, že musí být splněny obě podmínky současně. Samotný časový interval nezakládá povinnost použít zimní pneumatiky. Pokud je například teplý podzim nebo sice chladno, ale naprosto sucho, můžete bez obav z postihu jezdit i na letních nebo celosezónních pláštích. Přezouvat nemusejí třeba ani řidiči, kteří vyjíždějí jen občas a nikdy na delší vzdálenosti (takže nehrozí, že by je počasí mohlo zaskočit).

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Výjimku představují úseky označené dopravní značkou „zimní výbava“. Na nich je nutné mít zimní pneumatiky bez ohledu na počasí. 

Je dobré mít na paměti, že zákon pamatuje i na minimální hloubku dezénu zimního obutí. Ta musí činit minimálně čtyři milimetry – ale opět pouze v případě, že silnice jsou pokryté sněhem či ledem nebo lze takovou situaci předpokládat. Za suchého nebo teplého počasí můžete legálně jezdit na zimních pneumatikách se vzorkem minimálně 1,6 mm. Ne snad, že bychom to doporučovali – už proto, že v případě zhoršení počasí těžko hned poběžíte koupit nové obutí. 

Loni jsme se ptali, jak k sezónní výměně pneumatik přistupují čtenáři AutoRevue.cz. Výsledky online průzkumu shrnuje následující článek:

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

A pokud vás zajímají aktuální výsledky testů zimních pneumatik nejpoužívanějších rozměrů, najdete je zde:

Test zimních pneumatik 205/55 R16: Barum je lepší než Michelin i Kleber

Test zimních pneumatik 205/55 R16: Barum je lepší než Michelin i Kleber


Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků