Zima je největší nepřítel autobaterie. Sečte všechny rány z ledabylého užívání i letního období

5 komentářů (5 nových)

smějící se bestie 2
30. října 2023 • 13:07

Jenom zima ?

overlord
30. října 2023 • 9:05

Na sídlišti není jiná možnost, než parkovat na sluníčku. A nosit domů baterku na nabití takovou dálku....

JRevil
30. října 2023 • 8:24

Zásadní problém je, že všechna nová auta nabíjí baterii díky "inteligentnímu nabíjení" pouze na 80% údajně kvůli úlitbě ekofašistů, kteří tvrdí, že se tím "ušetří" pár gramů CO2 a záměrně ji tím ničí (ztráta kapacity, sulfatace, nízké napětí nestačí na zapnutí el. spotřebičů s velkým odběrem např. přídavné topení). Je to v přímém rozporu s požadavky všech výrobců baterií, kteří v návodu požadují její nabítí vždy na 100%. Autamobilky to navíc tutlají a v návodu k autu o tom není jediná zmínka. V USA by to již bylo na hromadnou žalobu.U vozů ŠKODA je řešení snadné. Na "-" pólu autobaterie je čidlo proudu a napětí, které posílá údaje do řídící jednotky auta. Stačí rozpojit malý konektor se dvěma vodiči a tím vyřadíte "inteligetní nabíjení" z činnosti a přepnete na "konveční nabíjení, kdy se bude autobaterie nabíjet na 100%. U jiných aut lze vypnout "inteligentní nabíjení" vypnout pomocí počítače v řídící jednotce. Pokud je už ale autobaterie zničená (nechte změřit její kapacitu zátěžovým testem) je potřeba jí vyměnit, nejde už zachránit.

JRevil
30. října 2023 • 8:23

Zásadní problém je, že všechna nová auta nabíjí baterii díky "inteligentnímu nabíjení" pouze na 80% údajně kvůli úlitbě ekofašistů, kteří tvrdí, že se tím "ušetří" pár gramů CO2 a záměrně ji tím ničí (ztráta kapacity, sulfatace, nízké napětí nestačí na zapnutí el. spotřebičů s velkým odběrem např. přídavné topení). Je to v přímém rozporu s požadavky všech výrobců baterií, kteří v návodu požadují její nabítí vždy na 100%. Autamobilky to navíc tutlají a v návodu k autu o tom není jediná zmínka. V USA by to již bylo na hromadnou žalobu.U vozů ŠKODA je řešení snadné. Na "-" pólu autobaterie je čidlo proudu a napětí, které posílá údaje do řídící jednotky auta. Stačí rozpojit malý konektor se dvěma vodiči a tím vyřadíte "inteligetní nabíjení" z činnosti a přepnete na "konveční nabíjení, kdy se bude autobaterie nabíjet na 100%. U jiných aut lze vypnout "inteligentní nabíjení" vypnout pomocí počítače v řídící jednotce. Pokud je už ale autobaterie zničená (nechte změřit její kapacitu zátěžovým testem) je potřeba jí vyměnit, nejde už zachránit.

Dřevo Levně
30. října 2023 • 13:32

Děláme tady vědu ze součástky v hodnotě 1/250 ceny auta?

Doporučujeme

Články odjinud