Zima a její rizika: rady do sněhu a mrazu

stonek  |  12. 01. 2004 08:21

Když jsou stěrače zamrzlé celé, tak je hlavně nepouštět, jinak se spálí motorek.

To se mi zda jako blbost. Spali se jen pojistka.

Odpovědět  |   | 
M@C  |  12. 01. 2004 10:43

No mi se spalil treba motorek u zadniho sterace, a vymena stala asi 2,000 Kc. Takze nejprve sterace zkontrolovat a az pote pustit...

Odpovědět  |   | 
DD  |  12. 01. 2004 09:07

Je to porad o tom samem. Lidi  nemaji zimaky, nedodrzujou bezpecnost na snehu, a vsichni jezdi jako hovada. Cesky narod nema disciplinu, to vime vsichni. Kazdy se snazi obejit kdejakej pravidlo, prikaz a nikdo nema respekt pred policii.

Povinnost obouvat zimni gumy by mel stanovit zakon, prip. vyhlaska MVCR. Treba od 1. 11. do 31. 3. Minuly tyden jsem zahledl ve zpravach, jak se to snazil nekdo prosadit a jak vsichni, vcetne Ministerstva dopravy, protestuji. PROC?!! Kdyz nemas na zimni gumy, tak nejezdi. U nas se porad jen diskutuje, zvani, ale aby nekdo rekl "Bude to takhle..", to ne. Kdyz vsude v okolnich zemich tenhle zakon je, proc nemuze byt u nas? Vcerejsi havarka 20 aut na olomoucku by se taky nestala, kdyby prvni havarovane auto nebyla 120ka se sjetyma protektorama.

Hlavni argument proti zakonu o prezouvani gum je jejich cena. To je absolutni nesmysl! Zimni protektory (kdyz uz nic) z Tesca jsou porad lepsi, nez sjeta letni guma, a jejich cena neprevysuje 800 korun na kolo. To ma snad kazdy. Nekdo mi rikal: "Co takovej dedula na venkove, co vozi babku do spitalu?" Tahle situace je sice neprijemna, ale prave on, starik s reflexama na nule a starou skudkou pred rozpadnutim, by mel obouvat zimaky.

Zbytecne se rozciluju. Zimaky jsou proste nutnost, i kdyz nejsou vsechno. Nejhorsi na tom je, ze kdyz me, auto s poradnym obutim, zbori v zime frajer ve favoritu na sjetejch letnakach, neudelam vubec nic, i kdyz bych ho nejradsi na miste nacpal do kanalu .

Prezouvat, prezouvat a zase prezouvat. Stejne tak jako celorocne svitit. Nic vic k tomu nemam.

Odpovědět  |   | 
Snehulda  |  12. 01. 2004 12:08

Na druhou stranu dobra letni guma je mnohdy lepsi nez nejakej protektor z teska .... A je vec pojistoven, aby to zohlednily v cene pojisteni pripady ze letni pneumatiky byly jednim z duvodu proc to auto zpusobilo nehodu.

Odpovědět  |   | 
DD  |  12. 01. 2004 12:50

To je pravda, sak jsem taky psal, ze jsou lepsi nez "sjeta letni guma" :).
Kdyz bude mit nekdo na aute uplne novy letnaky (a nebudou to treba 235/35/18 :), tak proc ne :).

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2004 23:33

ty jsi ale naivka, rekni mi jak to chce vynutit (policajti co stejne na mraz nevylezou se budou ucit katalogy pneumatik jo?) anebo 1,6 mm zimaku je k necemu dobra? To uz je lepsi 5 mm letni guma ne?!!

Proste je to nesmysl to vynucovat, proste to technicky NEJDE zaridit.

Odpovědět  |   | 
DD  |  15. 01. 2004 11:31

Jasne, kazdej si najde argument. Kdyz to funguje jinde, proc by nemohlo u nas?

Staci policajti u silnice, zastavi auto, mrknou na typovy oznaceni (vsechny zimaky, pokud vim, maji oznaceni M+S) a kdyz to auto mit ty gumy nebude, zaplati se pokuta treba ve vysi 15 tisic. Kdyz ji clovek nebude mit (neznam moc lidi, ktery u sebe vozi 15 hadru), necha tam odstaveny auto a pujde pesky. Auto se pak odtahne na zachytne parkoviste, odkud si ho dotycny muze za 15 tacu (+ naklady na odtah a parkovne) vyzvednout. Kdyz ho nevyzvedne do 2 mesicu, udela se drazba, auto se proda, zaplati se z toho pokuta a naklady na drazbu a zbytek se mu vrati. Takhle to funguje treba v Holandsku.

Je fakt, ze to chce policajty na silnici a absolutni nekompromisnost, ktere u nas bohuzel nedosahnes.

A ad 1,6 mm vzorku - policajti muzou mit merak, ne? Vzorek pod 3 mm (mozna pod 2) a ten samy postup. Letnaky jsou letnaky, i kdyz uznavam, ze na novych letnakach vetsinu veci ujezdis.

Kdepak, prezouvat a prezouvat. Naridit to, s nikym se nemazlit. Kdyz muze stat narizovat p**oviny typu zaloha na DPH, tak takovouhle dulezitou vec by mel udelat hned.

Odpovědět  |   | 
Phill  |  12. 01. 2004 13:27

To je jakože legrace s těmi litními pneu?  Moc legrační mi to nepřipadá. K čemu je letní pneu? K jízdě v létě. Proč se jmenuje letní pneu? Protože je stavěná v jízdě v létě. A v létě jsou obvykle teploty nad nulou, že? Když taková směs v zimě zmrze- a to zmrze každá letní je tvrdá na kost. A zkus jezdit kostí po zmrzlém asfaltě. Výrobci pneumatik se shodují: Lepší obyčejná guma zimní než nabouchané 30000 pneu pro červencové vyjížďky.

Hodně šťastných kilometrů!

Odpovědět  |   | 
matuS  |  13. 01. 2004 14:48

ja suhlasim, sestra ma na AXku nejake lacne Debica, ale kam som s tym az vysiel, a to som tahal na lane skodu120, sameho ma to velmi prekvapilo.

Odpovědět  |   | 
Guma  |  14. 01. 2004 09:49

Souhlas. Ony ty zimni gumy nejsou jen o hloubce vzorku, ale hromadu efektu dela mekkost a lepsi prilnavost zimni gumy. Kdyz jsem jel po ujezdenem mirne zledovatelem snehu na lyze do kopce ke sleprum, nove Polarisy II. sedely v pohode.
Ale kdyz jsem pak vylezl z auta, sam jsem se na te silnici nemohl udrzet na nohach a musel jsem se pridrzovat auta abych nehodil hubu.

Odpovědět  |   | 
gamp  |  15. 01. 2004 08:12

Plně s vámi souhlasím zimní guma je základ na tom se nedá nic ošidit.Není to levná záležitost ale nejsou to vyhozené peníze bohužel někteří lidé si to uvědomí až je pozdě.Pak samozřejmě přichází obviklé výmluvy na silničáře a tak podobně tomu se musím smát. Sám se na zimu připravím pečlivě a stále sebou vozím výbavu včetně lopaty a dalšího nářadí. Na zimu se prostě těším!!! Nikdy v žádném případě nespoléhám na to že silnice bude protažena nebo nějak upravena a pokud to nezvládnu můžu nadávat sám sobě. Hodně jsem se poučil ve Švédsku kde jsou na zimu opravdu skvěle připraveni a nepřišlo mi že by ten sníh byl jiný než u nás.Tak zatím šťastnou cestu.

Odpovědět  |   | 
elipsoid  |  19. 01. 2004 16:34

Muj cteny otec casto na snehu misto aby brzdil, tak podradi a brzdi motorem. Dost me to vytaci. Ma to nejaky opodstatneni? Nemuzou se takhle zablokovat kola a auto dostat do smyku? Prijde mi to silne zvlastni, hlavne kdyz ma ABS...

Odpovědět  |   | 
Pája  |  20. 01. 2004 22:20

Samozřejmě můžou, pokud nepřeřadíš naprosto plynule... a kdo se má o plynulé řazení s manuálem starat

Odpovědět  |   | 
Radek  |  21. 01. 2004 16:54

No pokud má Tvůj ctěny otec něco na způsob MSR, tak to asi nevadí. ABS mně někdy připadá jako zaklínací formule na absolutně bezpečné ježdění. Opravdoví "pánové řidiči" však ví, že fyzikální zákony, ještě žádný systém nepřech*al. Ostatně titéž řidiř ví, že když mají nafukovací vak ve volantu, tak prostě bez pásů nemůžou jezdit...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  20. 01. 2004 09:26

K tomuto povedenému státu patří i jižní Morava. Její obyvatelé, věnující se po staletí bohulibému pěstování vína, by byli zákonem, nařizujícím používání zimních gum jistě velmi nadšeni. Mráz vidí tak 4 dny v roce ..... sníh tak 2 ...

Odpovědět  |   | 
Marek_  |  26. 01. 2004 13:42

Radím všem, nikde jsem to ještě neslyšel, ale dávejte si v zimě extra pozor za autobusy a náklaďáky. Díky širší nápravě jedou v jiný stopě a může se lehce stát, že tím pádem díky do stran vyjetýmu posypu a možná i jejich váze mají oproti osobáku méně než poloviční brzdnou dráhu. Nikdy bych tomu nevěřil kdybych to nezažil, nepomohl zdánlivě dostatečný odstup ani skvělý zimní kola - tvrdě jsem na to doplatil...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků