Žilinská Kia bola oficiálne otvorená

Hoci sériová výroba v žilinskom závode bola spustená ešte v decembri minulého roka, oficiálneho otvorenia sa dočkal až teraz. Stalo sa tak tri roky po položení základného kameňa fabriky. Žilinská Kia je prvým závodom automobilky v Európe a prispela k vytvoreniu 10 tisíc pracovných miest.

Na definitívne závery úspešnosti investície, ktorá dosiahla výšku približne jednej miliardy Eur, je ešte priskoro. Aj napriek môžeme trochu sumarizovať. Celkovo bolo do konca marca tohto roka vyrobených už viac ako 33 tisíc cee`dov.  K dnešnému dňu celkovo registruje Kia objednávky na takmer 60 tisíc vozidiel tohto modelu.

Plány do budúcnosti predstavujú zvýšiť výrobné tempo na hranicu 100 áut na zamestnanca za rok (po dosiahnutí plnej výrobnej kapacity). Cieľová výrobná kapacita žilinského závodu je viac ako 300 tisíc kusov automobilov ročne. Na august je naplánované spustenie výroby päťdverového modelu cee’d Sporty Wagon a v decembri 2007 sa začne vyrábať aj trojdverová verzia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Žilinská Kia sa dočkala oficiálneho otvorenia

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků