Žilinská Kia bola oficiálne otvorená

Hoci sériová výroba v žilinskom závode bola spustená ešte v decembri minulého roka, oficiálneho otvorenia sa dočkal až teraz. Stalo sa tak tri roky po položení základného kameňa fabriky. Žilinská Kia je prvým závodom automobilky v Európe a prispela k vytvoreniu 10 tisíc pracovných miest.

Na definitívne závery úspešnosti investície, ktorá dosiahla výšku približne jednej miliardy Eur, je ešte priskoro. Aj napriek môžeme trochu sumarizovať. Celkovo bolo do konca marca tohto roka vyrobených už viac ako 33 tisíc cee`dov.  K dnešnému dňu celkovo registruje Kia objednávky na takmer 60 tisíc vozidiel tohto modelu.

Plány do budúcnosti predstavujú zvýšiť výrobné tempo na hranicu 100 áut na zamestnanca za rok (po dosiahnutí plnej výrobnej kapacity). Cieľová výrobná kapacita žilinského závodu je viac ako 300 tisíc kusov automobilov ročne. Na august je naplánované spustenie výroby päťdverového modelu cee’d Sporty Wagon a v decembri 2007 sa začne vyrábať aj trojdverová verzia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Žilinská Kia sa dočkala oficiálneho otvorenia

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků