Žigulíky bývaly BMW Východu. Dříve rezly na ulicích, dnes je o ně zájem. Na co si dát pozor?

15 komentářů

Jarda
18. prosince • 18:54

Parádní článek, díky, rád jsem si početl. Žigulík je auto, které má slovanské srdce a pojí nás k němu společná historie. Celé léta věrně sloužil lidem u nás a všichni ho měli moc rádi. To auto mělo svou duši, ktera se s moderními auty již vytratila. Myslím, ze nesmrtelnosti již dosáhl a lidé ho budou vyhledávat stále a vždy se na něj rádi podívají.

Badaxe
12. ledna • 21:15

Parádní? Autor dost kecá, třeba Fiat 125p nemá se žigulem moc společného. 125p je ze starého Fiat 1300/1500 a na něj je naroubovaná kastle vzdáleně připomínající italský 125 (žigul je 124). Takže s tou parádností bych moc nejásal

k22
16. prosince • 9:43

BMW východu byly spíš Moskviče 408, ty měly kopie starých BMW motorů..

Badaxe
12. ledna • 21:13

Moskvič je původem Opel Kadet, jen motor 1500 je původem BMW, ta třináctka je z původního Opla. Fabriku rusové získali v rámci reparací a sestavili ji v Moskvě a první moskviče byly přesně Opel Kadet asi 1939 (rokem si nejsem jistý), později pak to upravovali ale spíš jen karosářsky.

Laďa
12. prosince • 19:31

BMW východu ⁉️⁉️⁉️
Co to je za hlupáka, tenhle "autor" článku??? Dneska každej kdo má díru do pr. dělá novináře.
Bože ❗

!⚠!
12. prosince • 19:35

Zde je ta díra jedinou podmínkou pro přijetí do týmu

petr r. (petrumr)
11. prosince • 17:20

žigul a fiat polsky 125 se liší snad ve všem, počínaje kastlou, nádrží, odpružením, atd. Antikomunisti žigula neměli.

.
11. prosince • 18:43

Hm, a co měli ? Meďoura jako Havel?

petr r. (petrumr)
11. prosince • 19:38

fiata 125p.

smějící se bestie 2
11. prosince • 21:23

Ze stejného základu, měl každý svoje.

Arthur
11. prosince • 21:55

2101 a 125p společný základ nemají, jen podobnou karoserii, ovšem jinak velkou.
Žigulík je upravenou 124, Polák je starý Fiat 1300/1500 s naroubovanou novou kastlí, která s italským 125 nemá mnoho společného. Originál má výhradně DOHC motory, jiný podvozek i přístrojovou desku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Badaxe
12. ledna • 21:09

Přesně tak, Poláci neměli moc peněz, takže koupili licenci starého v té době už nevyráběného Fiatu 1300/1500 a na něj naroubovali karoserii podobnou nejlevnějším Fiatům 125, To že tomu paskvilu pak říkali 125p je spíše reklamní trik. Snad jediné co měl 125p lepší byly pohodlnější sedačky. Jinak to byla docela tragedie, jak sověty moc nemusím, tak byl VAZ rozhodně lepší. Ostatně ho dělali sice rusové, ale byli (alespoň ti první) školeni docela dlouho v Itálii ve fabrice Fiatu a italové zase pak několik let byli v SSSR jako dozor.

.
11. prosince • 21:22

Tak asi jsem byl podle tebe prokomunista.

petr r. (petrumr)
12. prosince • 12:00

jak podle mě? Snad každý kope za sebe a je tím, k čemu se hlásí.

AllienCZ
11. prosince • 16:39

Mám a je jak novej a neprodám.

Doporučujeme

Články odjinud