ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

Společnost ZF je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů různých dílů pro automobily, mimo jiné také převodovek. A právě těch se momentálně týká technický problém, který si jen v Americe vyžádá svolání 505 tisíc aut do servisu. Problém spočívá v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit nenadálé vyřazení rychlosti. A to pochopitelně může vést k nepříjemné situaci, potažmo i nehodě.

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

První informaci o tom, že by s převodovkou nemuselo být všechno v pořádku, obdržela společnost od jednoho ze svých dodavatelů už v roce 2014. Šlo ale o výjimečný případ, takže tomu nikdo nevěnoval dostatečnou pozornost, teď se však podobné případy množí, ZF celou situaci důkladně vyšetřilo a výsledkem je upravený software, který zabrání vyřazování rychlosti, případně alespoň řidiče informuje o tom, že se auto chystá vyřadit. Jakékoli fyzické zásahy do převodovky prý nejsou nutné, a to navzdory tomu, že v červenci 2014 došlo v rámci výroby ke změně kabelového svazku.

Závada se týká převodovek s označením 9HP48 nebo 948TE, které se objevily v modelech Jeep Cherokee a Renegade, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X, Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport, Honda Pilot a šestiválcové provedení Acury TLX.

Firma ZF představila v detailech první devítistupňovou převodovku

Firma ZF představila v detailech první devítistupňovou převodovku

Problém je ale možná o něco rozsáhlejší, než ZF prezentuje navenek. Americký úřad pro silniční bezpečnost (NHTSA) registruje 895 záznamů od majitelů, ve kterých se mluví nejen o vyřazování rychlosti, ale také o škubání při akceleraci, hrubém řazení či pomalém podřazování. Někteří majitelé pak tvrdí, že se auto rozjelo, přestože jsou si jistí, že zařadili režim P.

Není to přitom tak dávno, co koncern FCA musel řešit rozsáhlý problém s osmistupňovou automatickou převodovkou, která si vyžádala svolání 1,1 milionů vozů do servisu.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků