ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

Společnost ZF je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů různých dílů pro automobily, mimo jiné také převodovek. A právě těch se momentálně týká technický problém, který si jen v Americe vyžádá svolání 505 tisíc aut do servisu. Problém spočívá v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit nenadálé vyřazení rychlosti. A to pochopitelně může vést k nepříjemné situaci, potažmo i nehodě.

Zajímavosti | Technika | Byznys | Příslušenství | Ostatní značky

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

První informaci o tom, že by s převodovkou nemuselo být všechno v pořádku, obdržela společnost od jednoho ze svých dodavatelů už v roce 2014. Šlo ale o výjimečný případ, takže tomu nikdo nevěnoval dostatečnou pozornost, teď se však podobné případy množí, ZF celou situaci důkladně vyšetřilo a výsledkem je upravený software, který zabrání vyřazování rychlosti, případně alespoň řidiče informuje o tom, že se auto chystá vyřadit. Jakékoli fyzické zásahy do převodovky prý nejsou nutné, a to navzdory tomu, že v červenci 2014 došlo v rámci výroby ke změně kabelového svazku.

Závada se týká převodovek s označením 9HP48 nebo 948TE, které se objevily v modelech Jeep Cherokee a Renegade, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X, Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport, Honda Pilot a šestiválcové provedení Acury TLX.

Firma ZF představila v detailech první devítistupňovou převodovku

Problém je ale možná o něco rozsáhlejší, než ZF prezentuje navenek. Americký úřad pro silniční bezpečnost (NHTSA) registruje 895 záznamů od majitelů, ve kterých se mluví nejen o vyřazování rychlosti, ale také o škubání při akceleraci, hrubém řazení či pomalém podřazování. Někteří majitelé pak tvrdí, že se auto rozjelo, přestože jsou si jistí, že zařadili režim P.

Není to přitom tak dávno, co koncern FCA musel řešit rozsáhlý problém s osmistupňovou automatickou převodovkou, která si vyžádala svolání 1,1 milionů vozů do servisu.

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 180 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 84 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků