ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

Společnost ZF je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů různých dílů pro automobily, mimo jiné také převodovek. A právě těch se momentálně týká technický problém, který si jen v Americe vyžádá svolání 505 tisíc aut do servisu. Problém spočívá v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit nenadálé vyřazení rychlosti. A to pochopitelně může vést k nepříjemné situaci, potažmo i nehodě.

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

První informaci o tom, že by s převodovkou nemuselo být všechno v pořádku, obdržela společnost od jednoho ze svých dodavatelů už v roce 2014. Šlo ale o výjimečný případ, takže tomu nikdo nevěnoval dostatečnou pozornost, teď se však podobné případy množí, ZF celou situaci důkladně vyšetřilo a výsledkem je upravený software, který zabrání vyřazování rychlosti, případně alespoň řidiče informuje o tom, že se auto chystá vyřadit. Jakékoli fyzické zásahy do převodovky prý nejsou nutné, a to navzdory tomu, že v červenci 2014 došlo v rámci výroby ke změně kabelového svazku.

Závada se týká převodovek s označením 9HP48 nebo 948TE, které se objevily v modelech Jeep Cherokee a Renegade, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X, Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport, Honda Pilot a šestiválcové provedení Acury TLX.

Firma ZF představila v detailech první devítistupňovou převodovku

Firma ZF představila v detailech první devítistupňovou převodovku

Problém je ale možná o něco rozsáhlejší, než ZF prezentuje navenek. Americký úřad pro silniční bezpečnost (NHTSA) registruje 895 záznamů od majitelů, ve kterých se mluví nejen o vyřazování rychlosti, ale také o škubání při akceleraci, hrubém řazení či pomalém podřazování. Někteří majitelé pak tvrdí, že se auto rozjelo, přestože jsou si jistí, že zařadili režim P.

Není to přitom tak dávno, co koncern FCA musel řešit rozsáhlý problém s osmistupňovou automatickou převodovkou, která si vyžádala svolání 1,1 milionů vozů do servisu.

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 760 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 151 321 km
Cena: 218 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 004 km
Cena: 153 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2007
Stav: 258 712 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2
Rok výroby: 2012
Stav: 44 957 km
Cena: 780 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků