Již nyní je jasné, že testy NCAP budou vyžadovat ještě lepší ochranu posádky vozidla. Zdroj: ZF

Již nyní je jasné, že testy NCAP budou vyžadovat ještě lepší ochranu posádky vozidla. | Zdroj: ZF

Již nyní je řada systémů bezpečnostních pásů vybavena dvoustupňovým regulovatelným omezovačem zatížení (SLL) Zdroj: ZF

Již nyní je řada systémů bezpečnostních pásů vybavena dvoustupňovým regulovatelným omezovačem zatížení (SLL) | Zdroj: ZF

Pro větší flexibilitu nyní ZF nabídne vícenásobně přepínatelný omezovač zatížení (MSLL). Ten umí ještě lépe měnit zádržné síly během nehody a individuálně reagovat na osoby s různou tělesnou stavbou díky vhodné regulaci síly v pásech. Zdroj: ZF

Pro větší flexibilitu nyní ZF nabídne vícenásobně přepínatelný omezovač zatížení (MSLL). Ten umí ještě lépe měnit zádržné síly během nehody a individuálně reagovat na osoby s různou tělesnou stavbou díky vhodné regulaci síly v pásech. | Zdroj: ZF

Dle ZF by systém měl nabídnout malým a lehkým osobám lepší úroveň individuální ochrany u středně těžkých nehod (do 35 km/h), starším osobám kvůli odlišné stavbě kostry v závislosti na věku a také těžším osobám u nehod s přetížením (nad 56 km/h). Zdroj: ZF

Dle ZF by systém měl nabídnout malým a lehkým osobám lepší úroveň individuální ochrany u středně těžkých nehod (do 35 km/h), starším osobám kvůli odlišné stavbě kostry v závislosti na věku a také těžším osobám u nehod s přetížením (nad 56 km/h). | Zdroj: ZF

Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. Zdroj: ZF

Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. | Zdroj: ZF

Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. Zdroj: ZF

Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. | Zdroj: ZF

Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. Zdroj: ZF

Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. | Zdroj: ZF

Již nyní je řada systémů bezpečnostních pásů vybavena dvoustupňovým regulovatelným omezovačem zatížení (SLL) Zdroj: ZF
Pro větší flexibilitu nyní ZF nabídne vícenásobně přepínatelný omezovač zatížení (MSLL). Ten umí ještě lépe měnit zádržné síly během nehody a individuálně reagovat na osoby s různou tělesnou stavbou díky vhodné regulaci síly v pásech. Zdroj: ZF
Dle ZF by systém měl nabídnout malým a lehkým osobám lepší úroveň individuální ochrany u středně těžkých nehod (do 35 km/h), starším osobám kvůli odlišné stavbě kostry v závislosti na věku a také těžším osobám u nehod s přetížením (nad 56 km/h). Zdroj: ZF
Společnost ZF také pracuje na vyhřívaných bezpečnostních pásech. Zdroj: ZF
7
Fotogalerie

ZF představuje inteligentní bezpečnostní pásy. Přizpůsobí se velikosti i hmotnosti posádky

Nová technika může pomoci automobilkám splnit náročnější požadavky plánu NCAP do roku 2030.

Moderní bezpečnostní pásy již umí pracovat v různých fázích – v případě hrozícího střetu se napnou okolo těla posádky vozu, aby se snížila vůle pásu. V případě kdy skutečně dojde k nárazu se pak tělo kontrolovaně zpomalí a přenese směrem k airbagu. Funguje to spolehlivě, nicméně již nyní je jasné, že testy NCAP budou vyžadovat ještě lepší ochranu posádky vozidla.

„Nároky na adaptabilitu bezpečnostních systémů se zvyšují v očekáváních koncových zákazníků i v kritériích testů NCAP. Náš nový systém pásů usnadňuje výrobcům vozidel splnit zvýšené požadavky a snižuje následky nehod tím, že se ještě lépe přizpůsobuje cestujícímu,“ řekl Rudolf Stark, šéf divize pasivní bezpečnostní techniky společnosti ZF.

Již nyní je řada systémů bezpečnostních pásů vybavena dvoustupňovým regulovatelným omezovačem zatížení (SLL), pro větší flexibilitu nyní ZF nabídne vícenásobně přepínatelný omezovač zatížení (MSLL). Ten umí lépe měnit zádržné síly během nehody a individuálně reagovat na osoby s různou tělesnou stavbou díky vhodné regulaci síly v pásech.

Pro optimální fungování musí systém dostat vhodné informace – třeba z vnitřních kamer, senzorů vytažení pásu (čímž zjistí obvod těla a odhadne i hmotnost a typ postavy) nebo z vnějších senzorů vozu. Od těch může přebírat údaje o směru, z něhož přichází náraz. Dle ZF by systém měl nabídnout malým a lehkým osobám lepší úroveň individuální ochrany u středně těžkých nehod (do 35 km/h), starším osobám kvůli odlišné stavbě kostry v závislosti na věku a také těžším osobám u nehod s přetížením (nad 56 km/h).

Doporučujeme

Články odjinud