ZF modifikuje svůj osmistupňový automat

Německý výrobce převodovek ZF přednedávnem přišel na trh s novým osmistupňovým automatem, od něhož si můžeme slibovat nejen hladší přeřaďování, ale i snížení spotřeby. Není to vskutku žádné překvapení; v časech, kdy se jednotlivé automobilky snaží vyrobit co nejlepší převodovku, se doslova vede válka o co největší počet řadících stupňů. Moderní převodovky však musí být připraveny i na různé jiné systémy zabezpečující větší úspornost paliva a ekologičtější chod.

Systém cirkulace oleje v osmistupňové převodovce ZF byl upraven tak, aby mohl být ve voze s touto převodovkou použit poměrně známý systém Stop-Start. Ten dokáže uvést motor do speciálního nečinného režimu a tím pádem se ušetří spotřeba, výhoda systému je v tom, že motor záhy „naskočí“ i po jemném sešlápnutí plynového pedálu. Důvodem modernizace převodovky byl právě problém s cirkulací oleje, který zapříčiňoval téměř vteřinu trvající prodlevu mezi sešlápnutím a opětovným nastartováním motoru.
 
Společnost slibuje, že nový osmistupňový automat je uzpůsoben tak, aby oproti svému šestistupňovému bráškovi snížil spotřebu až o 6 procent. V spojitosti se systémem Stop-Start by to však mělo být ještě víc.
 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků