ZF modifikuje svůj osmistupňový automat

Německý výrobce převodovek ZF přednedávnem přišel na trh s novým osmistupňovým automatem, od něhož si můžeme slibovat nejen hladší přeřaďování, ale i snížení spotřeby. Není to vskutku žádné překvapení; v časech, kdy se jednotlivé automobilky snaží vyrobit co nejlepší převodovku, se doslova vede válka o co největší počet řadících stupňů. Moderní převodovky však musí být připraveny i na různé jiné systémy zabezpečující větší úspornost paliva a ekologičtější chod.

Systém cirkulace oleje v osmistupňové převodovce ZF byl upraven tak, aby mohl být ve voze s touto převodovkou použit poměrně známý systém Stop-Start. Ten dokáže uvést motor do speciálního nečinného režimu a tím pádem se ušetří spotřeba, výhoda systému je v tom, že motor záhy „naskočí“ i po jemném sešlápnutí plynového pedálu. Důvodem modernizace převodovky byl právě problém s cirkulací oleje, který zapříčiňoval téměř vteřinu trvající prodlevu mezi sešlápnutím a opětovným nastartováním motoru.
 
Společnost slibuje, že nový osmistupňový automat je uzpůsoben tak, aby oproti svému šestistupňovému bráškovi snížil spotřebu až o 6 procent. V spojitosti se systémem Stop-Start by to však mělo být ještě víc.
 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků