ZF: devítistupňová převodovka je realitou

Závody o počet rychlostních stupňů pokračují a dávno nám již nestačí třístupňové skříně, kde se jednička řadila pouze při manipulaci ve stísněných prostorech. Více „kvaltů“ znamená v danou chvíli snadněji najít potřebný převod, ale kam až tyto snahy půjdou?

Již vloni v létě jsme vás informovali o tom, že Mercedes-Benz připravuje devítistupňový automat 9G-Tronic. Výše nakonec ale laťku posunula specializovaná společnost ZF, jež právě oznámila, že pro sériovou výrobu připravila devítistupňovou převodovou skříň. Určena bude zprvu pro vozy s pohonem předních kol a má nabídnout plynulejší změny převodů a snížení spotřeby paliva. Pánové od ZF dokonce tvrdí, že řazení bude díky mimořádně krátkým časům (a možná ještě více kvůli menší změně otáček motoru, dodáváme my) „takřka nepostřehnutelné“.

Tato převodovka bude vyráběna ve zcela nové továrně Greenville v Jižní Karolíně a spekuluje se o tom, že by svůj první domov mohla najít pod kapotami vozů značky Chrysler.

Klepněte pro větší obrázek
Při pohledu na devítistupňovou převodovku nezbývá než začít provolávat sportovní: Deset, deset...
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků