ZF: devítistupňová převodovka je realitou

Závody o počet rychlostních stupňů pokračují a dávno nám již nestačí třístupňové skříně, kde se jednička řadila pouze při manipulaci ve stísněných prostorech. Více „kvaltů“ znamená v danou chvíli snadněji najít potřebný převod, ale kam až tyto snahy půjdou?

Již vloni v létě jsme vás informovali o tom, že Mercedes-Benz připravuje devítistupňový automat 9G-Tronic. Výše nakonec ale laťku posunula specializovaná společnost ZF, jež právě oznámila, že pro sériovou výrobu připravila devítistupňovou převodovou skříň. Určena bude zprvu pro vozy s pohonem předních kol a má nabídnout plynulejší změny převodů a snížení spotřeby paliva. Pánové od ZF dokonce tvrdí, že řazení bude díky mimořádně krátkým časům (a možná ještě více kvůli menší změně otáček motoru, dodáváme my) „takřka nepostřehnutelné“.

Tato převodovka bude vyráběna ve zcela nové továrně Greenville v Jižní Karolíně a spekuluje se o tom, že by svůj první domov mohla najít pod kapotami vozů značky Chrysler.

Klepněte pro větší obrázek
Při pohledu na devítistupňovou převodovku nezbývá než začít provolávat sportovní: Deset, deset...
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků