ZF bude vyrábět elektromotory pro hybridy Mercedesu

Příští rok vypustí Mercedes do světa model S400 BlueHYBRID, který bude kombinovat klasický zážehový šestiválec spolu s elektromotorem. Spalovací motor vyvine maximální výkon 220 kW/299 k a točivý moment 375 Nm, elektromotor pak maximálně 15 kW.

Hybridní S400 akceleruje na stovku za 7,3 sekundy a průměrná spotřeba se má pohybovat jen na úrovní 7,9 litru na 100 km. Zajímavé je, že vývoj elektromotoru nespadá pod křídla Mercedesu, ale dodávat ho bude společnost ZF, dobře známá díky výrobě převodovek. Napájecí Li-Ion baterie bude mít zase na starosti Continental, což také není firma proslavená zrovna těmito produkty.

Produkce elektromotorů bude zahájena koncem tohoto roku, aby se počátkem toho příštího dostaly na trh první vozy. Úsporná S-Klasse bude schopna jízdy při malých rychlostech jen na elektromotor, baterie budou dobíjeny při brždění nebo zpomalování. ZF počítá, že ročně vyrobí 35 tisíc těchto elektromotorů, ale v blízké době má v plánu toto číslo navýšit až na 200 tisíc.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků