ZF bude vyrábět elektromotory pro hybridy Mercedesu

Příští rok vypustí Mercedes do světa model S400 BlueHYBRID, který bude kombinovat klasický zážehový šestiválec spolu s elektromotorem. Spalovací motor vyvine maximální výkon 220 kW/299 k a točivý moment 375 Nm, elektromotor pak maximálně 15 kW.

Hybridní S400 akceleruje na stovku za 7,3 sekundy a průměrná spotřeba se má pohybovat jen na úrovní 7,9 litru na 100 km. Zajímavé je, že vývoj elektromotoru nespadá pod křídla Mercedesu, ale dodávat ho bude společnost ZF, dobře známá díky výrobě převodovek. Napájecí Li-Ion baterie bude mít zase na starosti Continental, což také není firma proslavená zrovna těmito produkty.

Produkce elektromotorů bude zahájena koncem tohoto roku, aby se počátkem toho příštího dostaly na trh první vozy. Úsporná S-Klasse bude schopna jízdy při malých rychlostech jen na elektromotor, baterie budou dobíjeny při brždění nebo zpomalování. ZF počítá, že ročně vyrobí 35 tisíc těchto elektromotorů, ale v blízké době má v plánu toto číslo navýšit až na 200 tisíc.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků