ZF bude vyrábět elektromotory pro hybridy Mercedesu

Příští rok vypustí Mercedes do světa model S400 BlueHYBRID, který bude kombinovat klasický zážehový šestiválec spolu s elektromotorem. Spalovací motor vyvine maximální výkon 220 kW/299 k a točivý moment 375 Nm, elektromotor pak maximálně 15 kW.

Hybridní S400 akceleruje na stovku za 7,3 sekundy a průměrná spotřeba se má pohybovat jen na úrovní 7,9 litru na 100 km. Zajímavé je, že vývoj elektromotoru nespadá pod křídla Mercedesu, ale dodávat ho bude společnost ZF, dobře známá díky výrobě převodovek. Napájecí Li-Ion baterie bude mít zase na starosti Continental, což také není firma proslavená zrovna těmito produkty.

Produkce elektromotorů bude zahájena koncem tohoto roku, aby se počátkem toho příštího dostaly na trh první vozy. Úsporná S-Klasse bude schopna jízdy při malých rychlostech jen na elektromotor, baterie budou dobíjeny při brždění nebo zpomalování. ZF počítá, že ročně vyrobí 35 tisíc těchto elektromotorů, ale v blízké době má v plánu toto číslo navýšit až na 200 tisíc.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků