Zeuss Radial V8 je pekelně rychlá elektrická motorka s odkazem. Stojí ale pěkný balík

Tato motorka na první pohled klame tělem. Snaží se kombinovat staromilský vzhled s moderní technikou.

Elektrické motorky jsou na našich silnicích k vidění čím dál častěji. Okamžitý točivý moment a levný provoz láká nejednoho motorkáře, a tak se objevují nové a nové modely, které se snaží najít si své místo na zeleném trhu. Jednou takovou firmou je i americký Curtiss Motorcycles.

Zemřel motocyklový závodník Carlin Dunne. Jel si pro rekord na Pikes Peak

Zemřel motocyklový závodník Carlin Dunne. Jel si pro rekord na Pikes Peak

Firma dostala jméno po Glennu Curtisovi, průmyslníkovi, který s osmiválcovou motorkou překonal v roce 1907 světový rychlostní rekord. Motor ze vzducholodi stačil k rozpohybování lehkého motocyklu na téměř 220 km/h. Chvilku byl tak nejrychlejším člověkem na planetě, než jej v roce 1911 pokořil Bob Burman v automobilu Blitzen Benz.

Jako pocta tomuto rekordnímu motocyklu vznikl Zeuss Radial V8. Vzhledově dávný motocykl velmi připomíná, ústrojím jde však zcela jinou cestou. Válce motoru totiž nejsou válce, nýbrž baterie, které pohání elektromotor o výkonu 217 koní a točivém momentu 199 N.m.

Předjíždění kolony na motorce: Expert radí, jak to dělat co nejbezpečněji

Předjíždění kolony na motorce: Expert radí, jak to dělat co nejbezpečněji

Společnost slíbila, že více informací sdělí, jakmile bude motocykl blíže k výrobě. Ta by měla podle odhadu začít někdy během roku 2020. Nebude to však levná záležitost, cena se bude pohybovat okolo 1,7 milionů korun. Curtiss se totiž chce dostat do elitního klubu výrobců luxusních motocyklů. Našlápnuto má dobře. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků