Zeus Twelve: automobilní divize Gray Design

Švédská designérská společnost Gray Design založila novou divizi zaměřenou na konstrukci automobilů. A hned nabízí trojici modelů, u nichž zvažuje malosériovou výrobu.

Švédský ateliér Eduarda Graye se již řadu let specializuje na prvky užitého designu, ale v poslední době inklinuje především k dopravním prostředkům. Vynikající postavení mají v rámci Gray Designu projekty opulentních soukromých jachet a člunů včetně podskupiny Strand Craft (SC) schopných přepravy sportovních automobilů vlastní konstrukce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeus Twelve Gold Rush

Skutečně impozantním projektem je pak nová, stometrová „superjachta“ Sovereign s plochou pro přistávání vrtulníků, větrnou elektrárnou a schopností jízdy rychlostí až 30 uzlů, ale to už poněkud odbočujeme. Věnovat bychom se totiž měli nově založené divizi Zeus Twelve, jež hodlá vyrábět hned tři sportovní automobily.

Strand Limousine Beach Cruiser: působivý mix

Strand Limousine Beach Cruiser: působivý mix

Oblast osobních aut však pro Gray Design není ničím novým, již vloni jsme vám například představili extrémní roadster Dart Mojo (připravený pro ruskou firmu Dart) nebo vlastní projekt Strand Limousine Beach Cruiser. Nově konstituované oddělení Zeus Twelve se má věnovat výhradně přípravě automobilů a veřejnosti nabídne zpočátku tři modely se jmény Gold Rush, Magnate a Sigma.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeus Twelve Magnate

Začněme třeba svérázným, ovšem celkově zdařilým kupé Gold Rush se vzhůru výklopnými dveřmi, jehož dojem kazí pouze poněkud levně působící zlaté doplňky na masce chladiče, kapotě, bocích i brzdových třmenech. O pohon se postará vpředu podélně uložený dvanáctiválec s objemem 5,9 l a výkonem 517 koní (380 kW), jenž má vozu Gold Rush zajistit dosažení rychlosti přes 302 km/h.

Dartz Mojo: ruský eko-sporťák bez velrybích penisů

Dartz Mojo: ruský eko-sporťák bez velrybích penisů

Čtyřdveřový supersedan Magnate, nabízející údajně vyváženou kombinaci rychlosti a komfortu, sice působí poněkud solidnějším dojmem, ovšem zlatavým doplňkům se bohužel neubránil. Za příplatek se nabízí možnost pancéřování a kombinace vzhůru a šikmo vzhůru výklopných bočních dveří. Pod přední kapotou se skrývá osmiválec o objemu 6,75 l (odkudpak jej asi známe…?) a výkonu 512 koní (377 kW) a nejvyšší rychlost má činit 296 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeus Twelve Sigma

Nejagresivněji pojatým modelem je působivý monopost Sigma, jenž se má prosadit také na závodních tratích, ovšem při zachování pohodlného interiéru. Skelet karoserie i její interiér jsou vyrobeny z kombinace lehkých moderních materiálů v popředí s uhlíkovými kompozity. Sigma má být poháněna čtyřválcem Caterham 2,0 l, jenž díky výkonu 339 koní (250 kW) umožní vozu dosáhnout rychlosti 290 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků