Zetor prožívá jednu z největších krizí posledních let. Je zadlužený a klesá odbyt

48 komentářů

Ľubomír Valent
14. listopadu • 16:10

Ahoj.Mam Zetor major 80 a v zime s ním chodím odhrnat sneh..Ma nevýhodu na to, že musím každú chvíľu chodiť do predu do zadu ide ťažko spojka.Po ôsmich hodinách pluhovania idem prísť o koleno. Druhá vec kúrenie z vrchného ventilátora fúka iba studený vzduch a to je vzime problém keď musím pluhovat zo zamrznutymi oknami

Tomáš Karafa
21. února • 15:29

Mám taky Zetora Majora 80 CL , rv 2018 , zatím 600 MTH . Moje zkušenost : sem rád , že většinu komponent na tom traktoru nedělal Zetor ( Motor Deutz - ten je zatím super . Nápravy , kabina , brzdy ... vsechno to jenom Zetor koupí a smontuje dohromady ) . Protože ani tu montáž Zetor nezvládne - jeden příklad za všechny : po převzetí traktoru pustím zadní stěrač .... a jenom se tak cuká sem a tam ,o pár mm . Byla to prkotina - prostě neutáhli šroub , kterej ten stěrač utahoval ke hřídeli . Ale ukazuje to na jinou věc : výstupní kontrola = 0 ....prostě takové to "stěrače stírají , ostřikovače ostřikují , klakson troubí" .... Potvrdil mi to i servisák . Že prý jednou převzali nový traktor .... a v přední nápravě chyběl olej ....takže asi tak .Jak píše kolega přede mnou - spojka fakt těžká . Některý komponenty používaj šmejdský : koncovka pro jednohadicový brzdy - už sem tam měl dvě ( jednu origo .... a druhou origo od servisu v rámci záruky ) . Tu druhou sem snad myslím nepoužil ani jednou .... a při práci se sekačkou spontánně praskla a začala unikat . Palubní deska se za vlhkýho počasí rosí ....ZEVNITŘ . V rámci záruky mi jí vyměnili ... problém přetrvává . Jo a klimatizace .... no nazval bych to mírný ochlazovač vzduchu , ale jenom tak do 20°C ... možná 25°C .... pak už je na h**** . Prostě slaboučká . Zvlášť když pod podlahou je 55kw topení ( teplo od převodovky ) . A jak píše kolega - topí to jenom dospodu , ochlazuje to jenom odshora . Celkově ale traktor šlape , tak po vychytání much snad bude sloužit . Deutzy jsou prej dobrý motory . Ale zase na druhou stranu musím říct , že za mě sem naopak spokojenej se servisem .... NN Košátky , můžu doporučit . Pan Nezbeda se fakt snaží . Podle mě kvalita servisu není zásluha / chyba Zetoru , ale prostě toho onoho lokálního dealera . Summa sumárum : není to ani katastrofa , ale ani žádná hitparáda . Možná bych si druhej Zetor koupil .... ale rozhodně bych se zamyslel i nad konkurencí ....

MILOŠ ZEMAN VLASTIZRÁDCE
22. srpna • 19:49

vždyť ta vlastizrádná ruská svině ZEMAN tvrdil, jak vyjednal 5000 traktorů do Ruska, takže zase lhal

Petr
22. srpna • 14:03

Je videt, ze vsechno co zustalo v rukou cechacku je na prd. Ani kvalitni traktory se nemohou vyrobit bez zahranicni pomoci. Lokomotivy nepojizdne, do vagonu tece, cargo zadny, Tatra preziva jen kvuli armade a stejne je cela ze zahranicnich soucastek. Proste zlate rucicky rostou ze spatneho mista no...

Martin
20. srpna • 9:49

A co ty tisíce zetorů které v rusku prodal Zeman a používal to v předvolební kampani? Jo aha, on zase jen lhal.

podoubský
19. srpna • 16:44

Chtěli jste s cinkotem a jásotem v 89devátém kapitalismus,kde vítězí peníze,nenažranost a lokty,chtěli jste Brusel,kde Vás jsou schopni zavřít za špatně ohlou okurku,jso učeši závistiví že si radši koupí forda než Zetora aby podpořili náš průmysl?Chtěli jste kapitalismus,kde brácha nezná bráchu a nikdo se s vámi nemaže? Tak ho tady máte ...........

nadhříbek
19. srpna • 20:18

Heleďte soudruhu, voni z tý fabriky ty komouše totiž nevypakovali, kradlo se tam do 2005 jak v Rusku, celý traktory se ztrácely a dodnes jich z N.D. stojí v garážích okolo Brna desítky. Nenažraní v Reichswerke Hermann Göring AG, byli především soudruzi, kteří měli velký lokty a žádnou ohleduplnost vůči zaměstnavateli. Ono to začalo už v roce 45, kdy ti co měli nejvíc zašpiněné ruce s nácky, rychle nasadili pásky RG na rukáv a během noci vyhnali z Brna desetitisíce obyvatel Brna. Hodně to přehnali a někteří se mohli vrátit zpět do města, ovšem v jejich ještě teplých peřinách už se váleli ti gardoši s milenkami. Jinak ten pochod nepřežilo několik tisíc žen, starců a dětí, Lidice byly kruté, ale toto "naši" zvládli ještě lépe než gestapo.

tonda
19. srpna • 11:38

Se zájmem jsem si přečetl onen článek a vyšlo mi, že ten Zetor se pouze orientuje na ČR a Polsko. Jenom hrabe dotace a z toho žije. Vymlouvá se na loňské vedro, které se prý odrazilo na jejich prodeji. Na předpisy a směrnice o ekologických motorech dlabou. Oni nejsou schopny pomalu ani bez dotací vyrábět a hlavně prodávat. Nač tedy mají obchodní oddělení. Proč nesplácejí dluhy u banky když jim rostou, co dělá majitel Zetoru ??? Divím se ještě bankám, že jim půjčují peníze....

Farmar z Moravy
14. června • 14:49

To je mi novinka. Zetor byl po revoluci v 90. letech před krachem, protože z něj politici vytunelovali všechno, co šlo. Kdybyste viděl jak byla fabrika velká a jaká je dnes...to je k pláči. Nebýt nového majitele (od r. 2002) tak Zetor už dávno díky politikům neexistuje. Mj. jedna z Babišových firem je hlavním importérem NH, tak si dovedete představit, jaká je snaha téhle tradiční české značce vůbec pomáhat. Viz prodej traktorů do Ruska

M.
19. srpna • 17:56

Dotace cerpaji zemedelci, za ktere si pak oni kupuji stroje. Zetor zadne dotace nedostava. V centralni Evrope, ne jen CZ a PL , je Zetor ve sve tride (byl) na prvich prickach. Do Indie a Afriky chce taky expandovat, ale problem je v tom, ze konkurence uz tam je.

Tomáš
19. srpna • 12:00

A takhle jako to napsal pan Tonda to přesně vypadá, když někdo neví nic o tom jak funguje výrobní firma, vývoj, prodej, dotace, emisní problematika...
Prostý lid si přečte článek už tak deformovaný novinářem, ještě ho dál zkomolí nebo nepřesně ocituje a hurá s tím na veřejnost. Vznikají fámy, nesmyslné diskuze o ničem atd.
Bohužel kdyby ta problematika byla takto jednoduchá, Zetor je dávno vysoce výdělečný nebo naopak neexistuje.
Do hry vstupují tisíce okolností, které firma může i nemůže ovlivnit. Leckdy to připomíná začarovaný kruh či pohádku o kohoutovi a slepičce a najít východisko je otázkou spousty kompromisů.

Hrabal
19. srpna • 14:43

Jsem prostý člověk, který si přečetl článek a jsem i jeden z těch, co pamatují, když už v osmdesátých letech, po převodu výroby, zařízli Zetor Crystal. Pro mne už odtehdy platí přímá úměra Slovák = hrob značky. Nikdo Zetoru nikdy neublížil víc. A protože Zetoru z toho celého areálnu patří už jen dvě haly a třetí si pronajali od toho, co mu ji prodali, je další debata o "upřímné" snaze pokračovat, myslím zbytečná. Kde je vybavení gumárny, které potřebují a mohlo sloužit dodnes? Kde je vybavení . . . . Ále, škoda mluvit.

Libor
19. srpna • 7:56

Hold díky bohu, se nacházíme v tržní ekonomice... Ikdyž trochu pokřivené, ale o tom se rozepisovat nebudu. Jestli-že si ZETOR nedokáže zákazníka získat, či zaujmout a potažmo nabídnout dvojnásobně kvalitní a zajímavý záruční i pozáruční servis, (kor, když se jedná o český výrobek) tak je dobře že je ve ztrátě a jde do kopru... Bez ohledu na zaměstnance. Buď přijde doba, kdy se vedení probere a začne dělat a výmýšlet... Nebo skončí definitivně a lidi se nebudou muset alespoň rozčilovat se servisem atd...

podoubský
19. srpna • 16:51

Naprostá pravda.Vše je o lidech.U nás všechno dojede na to,že čímdál víc lidí se jen veze a čím dál míň lidí něco dělá a něčemu rozumí...........U nás všechno zajde na lejstro.............

ZF
20. srpna • 17:19

Vedení zaspalo v době před převratem, podobné to je u Tatry.

Farmar z Moravy
14. června • 14:49

To je mi novinka. Zetor byl po revoluci v 90. letech před krachem, protože z něj politici vytunelovali všechno, co šlo. Kdybyste viděl jak byla fabrika velká a jaká je dnes...to je k pláči. Nebýt nového majitele (od r. 2002) tak Zetor už dávno díky politikům neexistuje. Mj. jedna z Babišových firem je hlavním importérem NH, tak si dovedete představit, jaká je snaha téhle tradiční české značce vůbec pomáhat. Viz prodej traktorů do Ruska

kolkyno
19. srpna • 1:52

Preco sa neobratili na najoblubenejsieho slovakocecha, to smrdi! Btw zetor by sa tiez mohol poobzerat po inych produktoch.... Napr. stvorkolky s nadstavbami a pod.

jean
20. srpna • 13:48

Slovakočech predáva traktory CASE.

Jan
19. srpna • 5:03

Je to jednoduchý, ten slovákočech" totiž prodává traktory od konkurence, je teda jasný že nemá zájem podpořit naši značku.

Karel
19. srpna • 0:06

Kamarád koupil nového Zetora a řešil reklamaci no takový přístup jsem ještě neviděl, to bych od spol. Zetor nečekal.

Opěla
18. srpna • 21:20

Ani se nedivím , že jim to nekupují ani místní. Když vidím ten přístup k prodeji náhradních dílu , sám zvažuji ,že se toho svého zbavím a koupím zahraniční. Díly prodávají přes prodejce , kteří je předražují a jsem přesvědčen , že mnohdy nejsou origo ZETOR, i když jsou jakš takš zabalené. Samá Čína , Polsko a pod. Podle kat. čísla stejné , ale tvarem a kvalitou jiné a nakonec ani nepasují. Takovou mám osobní zkušenost.

ZF
20. srpna • 17:17

Podobná věc je i u Tatry, nevím tedy jak s kvalitnou náhradních dílů, ale drahnou pekelně. Servisní zázemí také nic moc. Navíc jak nastartujete Phoenix a objeví se vám na displayi DAF, je něco špatně. Přitom by stačila malá úprava SW.

Jirka.
18. srpna • 20:32

Postavte jednoduchý traktor, vykaslete se na EU směrnice a sup na trh do Indie Vietnam jižní Amerika.

jean
20. srpna • 12:59

Tam majú svojich výrobcov dosť.

petr r. (petrumr)
19. srpna • 15:57

indie si vyrábí xx traktorů, podívej se třeba na SOLIS, porovnéj cenu, výbavu atd. Ten jednoduchý je major a moc na odbyt nejde.

king014
18. srpna • 20:45

ani tam je díky "rychlím" dodávkám náhradních dílů něchtějí

Petr Vaněk
18. srpna • 18:35

Zeman jich přece bere 6000 :-D

Tesarik
18. srpna • 16:00

Někde se ztratilo těch 6tisic které se měli vyvézt do Ruska, jak Zeman vyprávěl, že je nejlepší. Že vše je zařídí, zatím tu jde všechno do kopru, jen dotace pro StB se vyplaci dál.

petr r. (petrumr)
18. srpna • 19:16

ty traktory stoplo embargo.

podoubský
19. srpna • 17:06

Nojo,když ono kvůli naší byrokracii a papírování je prodávat zelí na tržnici složitější než založit spojené státy americké...............

Rosťa
18. srpna • 20:18

Žádné embargo, ale vzdušné zámky toho pošuka na hradě.....

Vendys
18. srpna • 15:32

Ty doby RVHP jsou dávno pryč, kdy měl stát nasmlouvané objednávky a podnik nemusel nic řešit. Dnes je konkurence tak velká, že si odbyt musí hledat každý sám. Když se tak kouknu po republice na ta obdělávaná pole, tak nikde žádný Zetor ani nevidím. Občas maximálně starší stroje z dob socialismu, kdy ještě nějaký ten statek dneska funguje se starou technikou, ale jinak vidím samé cizí mašiny. Ve finále, když si sednete do zahraničního traktoru a do našeho, pořád je něco špatně, pořád jsme někde jinde.

Pink
18. srpna • 17:18

Že tu Zetory moc nevidíte na polích, to je pravda. Ale já byl před pár léty v Irsku a na Aranských ostrovech. Půjčil jsem si kolo a jezdil cik cak po ostrově. Když jsem asi už u páté farmy viděl pátý Zetor (tu nový, tu starý), nedalo mi to, zajel jsem tam a s farmářem si pokecal o tom, jak to, že tam je tolik Zetorů. Odpověď byla jasná.
A proč bych Zetor neměl? Cena dobrá, opravím ho sám, nebo kamarád, umí všechno, co potřebuji, je nezničitelný, náhradní díly jsou, anebo se dají zaměnit za jiné. Byl bych blázen, kdybych si kupoval třeba J. D., N. H. a podobné značky. Jsou drahé, opravit si to nesmím, jen servis, náhradní díly taky drahé, tak nebudu blbec, abych měnil Zetor za něco jiného. Proč bych to dělal?
Takže včil mudruj.

Luboš
18. srpna • 23:48

Ano, to velmi sedí, Ir si ten traktor opraví a chce opravit. Náš zemědělec potřebuje J.D a super servis na poli,ti naši motáci nic neumí a nechtějí .proč také, výměry polí mají větší než v Irsku, dotace jsou velké..

Tom
19. srpna • 11:07

Kdy z ono JD nebo NewH uz taky zadna kvalita nejsou...

dedekMMC
18. srpna • 13:31

Kvalita katastrofální a servis otřesnej. Co víc dodat

Josef Kopecky
18. srpna • 18:03

Jenom bych dodal, že kamarád ( soukromý zemědělec ) si pořizoval předloni nový traktor. Chtěl podpořit Zetor, volal na obchodní oddělení ,ale tam je pro ně jeden traktor asi malý kšeft - absolutní nezájem. Zavolal na dealera JD a druhý den měl u sebe prodejce. Takže i marketink Zetoru je taky katastrofa.

Michal
19. srpna • 14:43

Nehájím Zetor, ale třeba je problém, že volal na obchodní oddělení Zetor. Nevolal dealera, který by dojel. Zetor má mnoho svých prodejců. Zavojejte přímo do fabriky JD a také odejdete s nepořízenou.

jean
20. srpna • 12:58

Tak zrovna pri JD by to bolo na vyhadzov z roboty. To je usácka firma, nie socialistická, tam je zákazník aspoň naoko vážená osoba. JD má predajné služby premakané a dosť si na tom zakladajú. On ten traktor nestojí toľko kvôli výrobným nákladom, ale kvôli tým službám s tým spojeným - kopa ľudí, ktorí potrebujú svoju maržičku.

Farmar z Moravy
14. června • 14:42

Tak to potom vůbec nevíš, co za tou cenou je :)

Mirek
19. srpna • 11:07

A víš, že tomu nevěřím. JD dealer a u Zetoru se dealera neobrátil? To je pěkná blbost, navíc si dovedu představit zlaté české přehánění s tím, že nebyl odkázán na dealera.
Několikrát jsem řešil problémy přímo s výrobcem, ne traktorů a pod., a všichni mi okamžitě nabízeli kontakt na prodejce (dealery) co nejblíže mého bydliště.

Tomáš
18. srpna • 21:58

A když si budeš chtít koupit Škodovku, zavolej do Mladé Boleslavi:-D Určitě tam na obchodním oddělení budou radostí bez sebe:-D

Arnošt
19. srpna • 10:53

Já si myslím, že i kdyby se dovolal generálnímu řiditeli do Zetoru, tak mu (ten řiditel) měl poděkovat za zájem, vzít si na něj kontakt a ten předat pres obchodní oddělení místnímu prodejci. Ten měl zájemce kontaktoval a nějaký výrobek se mu pokusil prodat, protože Kšeft je Kšeft a výrobků jsou na trhu mraky. Naštěstí je tady konkurence, která trh čistí, čemuž se teď v Zetoru hrozně diví.

kovozemědělec
19. srpna • 6:33

Srovnáváte nesrovnatelné. Škodovka je spotřební výrobek, to traktor není. Jinak máme v rodině velkostatkáře (cca 2000 ha). Všichni výrobci traktorů mu neustále posílají nabídky, zvou na veletrhy, předvádění... O Zetoru ani neví, kde je v regionu prodejce.

Tomáš
19. srpna • 8:12

To je o přístupu konkrétního prodejce. Těžko soudit, když neznáme konkrétní situaci.
Ale jisté je, že volat výrobci že chci něco koupit je nesmysl - pokud se jedná o výrobky typu auto, traktor,... Toto se řeší vždy přes dealery, stejně jako záruční servis apod.
Pokud to dotyčný myslel přesně jako to napsal - že volal do Zetoru, tak kdyby zavolal Manheimu k JD, tak pořídí stejně. Předpokládám, že si svůj JD koupil jako každý jiny smrtelník u lokálního dealera.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
22. srpna • 12:19

Tak tyhle výmluvy můžeš předčítat před bránou, až budou rozdávat výpovědi.
Evidentně jinde stačí zavolat a oni se postarají, aby jejich dealer naklusal.

petr r. (petrumr)
19. srpna • 15:51

šak o tym píše, zavolal do obchodního oddělení a oni měli k němu poslat dealera, ale jestli na to kašlou, byli na tenisu, v posilovně nebo nevím kde se cárají manažéři velkých podniků.....Kupovals někdy boeninga?

petr r. (petrumr)
18. srpna • 19:07

uplně stejně, jenom né JD, ale SOLIS.

Doporučujeme

Články odjinud