Zetor prožívá jednu z největších krizí posledních let. Je zadlužený a klesá odbyt

dedekMMC  |  18. 08. 2019 13:31

Kvalita katastrofální a servis otřesnej. Co víc dodat

Odpovědět  |   | 
Josef Kopecky  |  18. 08. 2019 18:03

Jenom bych dodal, že kamarád ( soukromý zemědělec ) si pořizoval předloni nový traktor. Chtěl podpořit Zetor, volal na obchodní oddělení ,ale tam je pro ně jeden traktor asi malý kšeft - absolutní nezájem. Zavolal na dealera JD a druhý den měl u sebe prodejce. Takže i marketink Zetoru je taky katastrofa.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  18. 08. 2019 19:07

uplně stejně, jenom né JD, ale SOLIS.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  18. 08. 2019 21:58

A když si budeš chtít koupit Škodovku, zavolej do Mladé Boleslavi Určitě tam na obchodním oddělení budou radostí bez sebe

Odpovědět  |   | 
kovozemědělec  |  19. 08. 2019 06:33

Srovnáváte nesrovnatelné. Škodovka je spotřební výrobek, to traktor není. Jinak máme v rodině velkostatkáře (cca 2000 ha). Všichni výrobci traktorů mu neustále posílají nabídky, zvou na veletrhy, předvádění... O Zetoru ani neví, kde je v regionu prodejce.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  19. 08. 2019 08:12

To je o přístupu konkrétního prodejce. Těžko soudit, když neznáme konkrétní situaci.
Ale jisté je, že volat výrobci že chci něco koupit je nesmysl - pokud se jedná o výrobky typu auto, traktor,... Toto se řeší vždy přes dealery, stejně jako záruční servis apod.
Pokud to dotyčný myslel přesně jako to napsal - že volal do Zetoru, tak kdyby zavolal Manheimu k JD, tak pořídí stejně. Předpokládám, že si svůj JD koupil jako každý jiny smrtelník u lokálního dealera.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  19. 08. 2019 15:51

šak o tym píše, zavolal do obchodního oddělení a oni měli k němu poslat dealera, ale jestli na to kašlou, byli na tenisu, v posilovně nebo nevím kde se cárají manažéři velkých podniků.....Kupovals někdy boeninga?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 08. 2019 12:19

Tak tyhle výmluvy můžeš předčítat před bránou, až budou rozdávat výpovědi.
Evidentně jinde stačí zavolat a oni se postarají, aby jejich dealer naklusal.

Odpovědět  |   | 
Arnošt  |  19. 08. 2019 10:53

Já si myslím, že i kdyby se dovolal generálnímu řiditeli do Zetoru, tak mu (ten řiditel) měl poděkovat za zájem, vzít si na něj kontakt a ten předat pres obchodní oddělení místnímu prodejci. Ten měl zájemce kontaktoval a nějaký výrobek se mu pokusil prodat, protože Kšeft je Kšeft a výrobků jsou na trhu mraky. Naštěstí je tady konkurence, která trh čistí, čemuž se teď v Zetoru hrozně diví.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 08. 2019 11:07

A víš, že tomu nevěřím. JD dealer a u Zetoru se dealera neobrátil? To je pěkná blbost, navíc si dovedu představit zlaté české přehánění s tím, že nebyl odkázán na dealera.
Několikrát jsem řešil problémy přímo s výrobcem, ne traktorů a pod., a všichni mi okamžitě nabízeli kontakt na prodejce (dealery) co nejblíže mého bydliště.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 08. 2019 14:43

Nehájím Zetor, ale třeba je problém, že volal na obchodní oddělení Zetor. Nevolal dealera, který by dojel. Zetor má mnoho svých prodejců. Zavojejte přímo do fabriky JD a také odejdete s nepořízenou.

Odpovědět  |   | 
jean  |  20. 08. 2019 12:58

Tak zrovna pri JD by to bolo na vyhadzov z roboty. To je usácka firma, nie socialistická, tam je zákazník aspoň naoko vážená osoba. JD má predajné služby premakané a dosť si na tom zakladajú. On ten traktor nestojí toľko kvôli výrobným nákladom, ale kvôli tým službám s tým spojeným - kopa ľudí, ktorí potrebujú svoju maržičku.

Odpovědět  |   | 
Vendys  |  18. 08. 2019 15:32

Ty doby RVHP jsou dávno pryč, kdy měl stát nasmlouvané objednávky a podnik nemusel nic řešit. Dnes je konkurence tak velká, že si odbyt musí hledat každý sám. Když se tak kouknu po republice na ta obdělávaná pole, tak nikde žádný Zetor ani nevidím. Občas maximálně starší stroje z dob socialismu, kdy ještě nějaký ten statek dneska funguje se starou technikou, ale jinak vidím samé cizí mašiny. Ve finále, když si sednete do zahraničního traktoru a do našeho, pořád je něco špatně, pořád jsme někde jinde.

Odpovědět  |   | 
Pink  |  18. 08. 2019 17:18

Že tu Zetory moc nevidíte na polích, to je pravda. Ale já byl před pár léty v Irsku a na Aranských ostrovech. Půjčil jsem si kolo a jezdil cik cak po ostrově. Když jsem asi už u páté farmy viděl pátý Zetor (tu nový, tu starý), nedalo mi to, zajel jsem tam a s farmářem si pokecal o tom, jak to, že tam je tolik Zetorů. Odpověď byla jasná.
A proč bych Zetor neměl? Cena dobrá, opravím ho sám, nebo kamarád, umí všechno, co potřebuji, je nezničitelný, náhradní díly jsou, anebo se dají zaměnit za jiné. Byl bych blázen, kdybych si kupoval třeba J. D., N. H. a podobné značky. Jsou drahé, opravit si to nesmím, jen servis, náhradní díly taky drahé, tak nebudu blbec, abych měnil Zetor za něco jiného. Proč bych to dělal?
Takže včil mudruj.

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  18. 08. 2019 23:48

Ano, to velmi sedí, Ir si ten traktor opraví a chce opravit. Náš zemědělec potřebuje J.D a super servis na poli,ti naši motáci nic neumí a nechtějí .proč také, výměry polí mají větší než v Irsku, dotace jsou velké..

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 08. 2019 11:07

Kdy z ono JD nebo NewH uz taky zadna kvalita nejsou...

Odpovědět  |   | 
Tesarik  |  18. 08. 2019 16:00

Někde se ztratilo těch 6tisic které se měli vyvézt do Ruska, jak Zeman vyprávěl, že je nejlepší. Že vše je zařídí, zatím tu jde všechno do kopru, jen dotace pro StB se vyplaci dál.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  18. 08. 2019 19:16

ty traktory stoplo embargo.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  18. 08. 2019 20:18

Žádné embargo, ale vzdušné zámky toho pošuka na hradě.....

Odpovědět  |   | 
podoubský  |  19. 08. 2019 17:06

Nojo,když ono kvůli naší byrokracii a papírování je prodávat zelí na tržnici složitější než založit spojené státy americké...............

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  18. 08. 2019 18:35

Zeman jich přece bere 6000

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  18. 08. 2019 20:32

Postavte jednoduchý traktor, vykaslete se na EU směrnice a sup na trh do Indie Vietnam jižní Amerika.

Odpovědět  |   | 
king014  |  18. 08. 2019 20:45

ani tam je díky "rychlím" dodávkám náhradních dílů něchtějí

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  19. 08. 2019 15:57

indie si vyrábí xx traktorů, podívej se třeba na SOLIS, porovnéj cenu, výbavu atd. Ten jednoduchý je major a moc na odbyt nejde.

Odpovědět  |   | 
jean  |  20. 08. 2019 12:59

Tam majú svojich výrobcov dosť.

Odpovědět  |   | 
Opěla  |  18. 08. 2019 21:20

Ani se nedivím , že jim to nekupují ani místní. Když vidím ten přístup k prodeji náhradních dílu , sám zvažuji ,že se toho svého zbavím a koupím zahraniční. Díly prodávají přes prodejce , kteří je předražují a jsem přesvědčen , že mnohdy nejsou origo ZETOR, i když jsou jakš takš zabalené. Samá Čína , Polsko a pod. Podle kat. čísla stejné , ale tvarem a kvalitou jiné a nakonec ani nepasují. Takovou mám osobní zkušenost.

Odpovědět  |   | 
ZF  |  20. 08. 2019 17:17

Podobná věc je i u Tatry, nevím tedy jak s kvalitnou náhradních dílů, ale drahnou pekelně. Servisní zázemí také nic moc. Navíc jak nastartujete Phoenix a objeví se vám na displayi DAF, je něco špatně. Přitom by stačila malá úprava SW.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  19. 08. 2019 00:06

Kamarád koupil nového Zetora a řešil reklamaci no takový přístup jsem ještě neviděl, to bych od spol. Zetor nečekal.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 08. 2019 01:52

Preco sa neobratili na najoblubenejsieho slovakocecha, to smrdi! Btw zetor by sa tiez mohol poobzerat po inych produktoch.... Napr. stvorkolky s nadstavbami a pod.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  19. 08. 2019 05:03

Je to jednoduchý, ten slovákočech" totiž prodává traktory od konkurence, je teda jasný že nemá zájem podpořit naši značku.

Odpovědět  |   | 
jean  |  20. 08. 2019 13:48

Slovakočech predáva traktory CASE.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  19. 08. 2019 07:56

Hold díky bohu, se nacházíme v tržní ekonomice... Ikdyž trochu pokřivené, ale o tom se rozepisovat nebudu. Jestli-že si ZETOR nedokáže zákazníka získat, či zaujmout a potažmo nabídnout dvojnásobně kvalitní a zajímavý záruční i pozáruční servis, (kor, když se jedná o český výrobek) tak je dobře že je ve ztrátě a jde do kopru... Bez ohledu na zaměstnance. Buď přijde doba, kdy se vedení probere a začne dělat a výmýšlet... Nebo skončí definitivně a lidi se nebudou muset alespoň rozčilovat se servisem atd...

Odpovědět  |   | 
podoubský  |  19. 08. 2019 16:51

Naprostá pravda.Vše je o lidech.U nás všechno dojede na to,že čímdál víc lidí se jen veze a čím dál míň lidí něco dělá a něčemu rozumí...........U nás všechno zajde na lejstro.............

Odpovědět  |   | 
ZF  |  20. 08. 2019 17:19

Vedení zaspalo v době před převratem, podobné to je u Tatry.

Odpovědět  |   | 
tonda  |  19. 08. 2019 11:38

Se zájmem jsem si přečetl onen článek a vyšlo mi, že ten Zetor se pouze orientuje na ČR a Polsko. Jenom hrabe dotace a z toho žije. Vymlouvá se na loňské vedro, které se prý odrazilo na jejich prodeji. Na předpisy a směrnice o ekologických motorech dlabou. Oni nejsou schopny pomalu ani bez dotací vyrábět a hlavně prodávat. Nač tedy mají obchodní oddělení. Proč nesplácejí dluhy u banky když jim rostou, co dělá majitel Zetoru ??? Divím se ještě bankám, že jim půjčují peníze....

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  19. 08. 2019 12:00

A takhle jako to napsal pan Tonda to přesně vypadá, když někdo neví nic o tom jak funguje výrobní firma, vývoj, prodej, dotace, emisní problematika...
Prostý lid si přečte článek už tak deformovaný novinářem, ještě ho dál zkomolí nebo nepřesně ocituje a hurá s tím na veřejnost. Vznikají fámy, nesmyslné diskuze o ničem atd.
Bohužel kdyby ta problematika byla takto jednoduchá, Zetor je dávno vysoce výdělečný nebo naopak neexistuje.
Do hry vstupují tisíce okolností, které firma může i nemůže ovlivnit. Leckdy to připomíná začarovaný kruh či pohádku o kohoutovi a slepičce a najít východisko je otázkou spousty kompromisů.

Odpovědět  |   | 
Hrabal  |  19. 08. 2019 14:43

Jsem prostý člověk, který si přečetl článek a jsem i jeden z těch, co pamatují, když už v osmdesátých letech, po převodu výroby, zařízli Zetor Crystal. Pro mne už odtehdy platí přímá úměra Slovák = hrob značky. Nikdo Zetoru nikdy neublížil víc. A protože Zetoru z toho celého areálnu patří už jen dvě haly a třetí si pronajali od toho, co mu ji prodali, je další debata o "upřímné" snaze pokračovat, myslím zbytečná. Kde je vybavení gumárny, které potřebují a mohlo sloužit dodnes? Kde je vybavení . . . . Ále, škoda mluvit.

Odpovědět  |   | 
M.  |  19. 08. 2019 17:56

Dotace cerpaji zemedelci, za ktere si pak oni kupuji stroje. Zetor zadne dotace nedostava. V centralni Evrope, ne jen CZ a PL , je Zetor ve sve tride (byl) na prvich prickach. Do Indie a Afriky chce taky expandovat, ale problem je v tom, ze konkurence uz tam je.

Odpovědět  |   | 
podoubský  |  19. 08. 2019 16:44

Chtěli jste s cinkotem a jásotem v 89devátém kapitalismus,kde vítězí peníze,nenažranost a lokty,chtěli jste Brusel,kde Vás jsou schopni zavřít za špatně ohlou okurku,jso učeši závistiví že si radši koupí forda než Zetora aby podpořili náš průmysl?Chtěli jste kapitalismus,kde brácha nezná bráchu a nikdo se s vámi nemaže? Tak ho tady máte ...........

Odpovědět  |   | 
nadhříbek  |  19. 08. 2019 20:18

Heleďte soudruhu, voni z tý fabriky ty komouše totiž nevypakovali, kradlo se tam do 2005 jak v Rusku, celý traktory se ztrácely a dodnes jich z N.D. stojí v garážích okolo Brna desítky. Nenažraní v Reichswerke Hermann Göring AG, byli především soudruzi, kteří měli velký lokty a žádnou ohleduplnost vůči zaměstnavateli. Ono to začalo už v roce 45, kdy ti co měli nejvíc zašpiněné ruce s nácky, rychle nasadili pásky RG na rukáv a během noci vyhnali z Brna desetitisíce obyvatel Brna. Hodně to přehnali a někteří se mohli vrátit zpět do města, ovšem v jejich ještě teplých peřinách už se váleli ti gardoši s milenkami. Jinak ten pochod nepřežilo několik tisíc žen, starců a dětí, Lidice byly kruté, ale toto "naši" zvládli ještě lépe než gestapo.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  20. 08. 2019 09:49

A co ty tisíce zetorů které v rusku prodal Zeman a používal to v předvolební kampani? Jo aha, on zase jen lhal.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 08. 2019 14:03

Je videt, ze vsechno co zustalo v rukou cechacku je na prd. Ani kvalitni traktory se nemohou vyrobit bez zahranicni pomoci. Lokomotivy nepojizdne, do vagonu tece, cargo zadny, Tatra preziva jen kvuli armade a stejne je cela ze zahranicnich soucastek. Proste zlate rucicky rostou ze spatneho mista no...

Odpovědět  |   | 
MILOŠ ZEMAN VLASTIZRÁDCE  |  22. 08. 2019 19:49

vždyť ta vlastizrádná ruská svině ZEMAN tvrdil, jak vyjednal 5000 traktorů do Ruska, takže zase lhal

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A