Zetor loni vyzískal nejvíce od začátku krize

O nové traktory roste zájem. Výrobce traktorů Zetor loni zažil velmi dobrý rok. Jeho zisk před zdaněním vzrostl o 140 procent na 284 milionů korun. V zisku se firma drží od roku 2010.
Zetor loni vyzískal nejvíce od začátku krize

Stabilní růst tržeb společnosti Zetor Tractors souvisí se zahájením sériové výroby nového modelu Forterra HSX i dobrými prodeji tradičních modelů traktorů a náhradních dílů.

Brněnský Zetor loni zvýšil o 140 procent konsolidovaný zisk před zdaněním. Výrobce traktorů vydělal 284 milionů korun. Je to nejvyšší zisk od hospodářské krize. Aktuální čísla vyplývají z předběžné neauditované účetní závěrky. V roce 2011 firma vydělala 118 milionů korun, v černých číslech je od roku 2010.

Mezi produktovými novinkami loni dominoval model Zetor Forterra HSX, jehož sériová výroba byla zahájena v červnu 2012. Do konce roku bylo vyrobeno 405 kusů tohoto modelu.

Mezi nejvýznamnější země, do kterých v roce 2012 zamířily traktory Zetor, patří kromě tradičních trhů, jako je Česko, Polsko, USA, Skandinávie, Litva nebo Británie, také Bulharsko, Alžírsko či Srbsko a Irák. Do zahraničí firma vyvezla 92 procent svých traktorů. Zetor se snaží také prosadit v Rusku.

„V roce 2012 jsme zaznamenali výrazné zlepšení ve všech klíčových ukazatelích. Konsolidované tržby skupiny Zetor dosáhly úrovně 4,4 miliardy korun, což oproti roku 2011 znamená nárůst o více než 800 milionů, tedy téměř o 24 procent,“ uvedl finanční ředitel společnosti Petr Veselý. „Předpokládáme, že auditované výsledky hospodaření se od předběžných výsledků nebudou výrazně lišit, výrok auditora očekáváme v polovině měsíce dubna,“ uvedl Veselý.

Firma očekává příznivý vývoj i letos. „Tyto předpoklady potvrzuje také dosavadní zájem o naše traktory,“ uvedl výrobní ředitel společnosti Marián Lipovský. Zetor sází na novinku Zetor Major (na snímku). K traktorům nižší výkonové řady se firma vrací po několika letech.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků