Zetor jede, na podzim spustí výrobu nejmenšího modelu

Tradiční tuzemský výrobce traktorů, brněnský Zetor, letos začne s výrobou nového modelu, který bude jeho výkonově nejslabším. Čelit jím chce zejména levným dovozům z Asie. Firma jej chce představit na podzim.
Zetor jede, na podzim spustí výrobu nejmenšího modelu

„V posledním kvartále chceme vyrobit kolem 300 těchto traktorů. Název zatím není jasný,“ řekl ČTK na brněnském veletrhu TechAgro výrobní ředitel Zetoru Marián Lipovský při představení nového modelu traktoru dosud nejsilnější řady Forterra HSX.

Dosud nejslabším modelem Zetoru je Antar (na snímku), který disponuje motory s výkonem od 61 do 89 koňských sil (HP). Síla motoru nového modelu by mohla začínat zhruba na 45 HP, řekl Lipovský v prosincovém rozhovoru pro deník E15.

V minulosti Zetor zvažoval naopak rozšíření horní výkonnostní řady svých modelů. Kvůli dopadům krize, která Zetor zasáhla velmi výrazně a způsobila pokles výroby o třetinu, ale výrobu modelu Maxterra s výkonem až 200 koní již několik let odkládá. Aktuální plán uvést jej na trh nyní počítá s rokem 2014.

Brněnský Zetor byl jednou z firem, na kterou velmi výrazně dolehly dopady ekonomické krize v roce 2009. Prodej traktorů se tehdy meziročně propadl o třetinu na 4223 kusů a počet zaměstnanců klesl ve srovnání s rokem 2008 o pětinu. Výrazně o dvě pětiny se propadly i tržby Zetor Tractors ze 4,84 na 2,8 miliardy korun.

Od té doby počet vyrobených traktorů mírně stoupá, loni dosáhl asi 4500 a letos by se měl zvýšit o další desetinu. Pomoci by k tomu měly mimo jiné i nové kontrakty v Iráku, kam loni firma vyexpedovala 70 traktorů a letos plánuje dalších 200, hledá také odbyt v Rusku. Nejvíce traktorů - čtyři pětiny - ale stále míří do sousedního Polska.

Také hospodářské výsledky firmy se loni a předloni výrazně zlepšily. V loňském roce dosáhla skupina Zetor konsolidovaného zisku před zdaněním ve výši 118 milionů korun, což je o procenta více než v roce 2010, zatímco předtím skupina generovala ztrátu.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků