Zesílené německočeské hlídky mají zamezit převážení kradených aut

Dramatický nárůst krádeží osobních aut ve spolkové zemi Sasko mají kromě Poláků na svědomí i čeští zloději. Proto hlavně v německých příhraničních oblastech dochází k častým kontrolám vozidel s českými „espézetkami“ a v dubnu se na nich ve větší míře začala podílet i Policie ČR.

Ve spolupráci mezi Čechy a Němci se nejedná o nic nového, ale pod vlivem kriminality způsobované českými pachateli kontroly v následujících týdnech a měsících ještě zintenzivní. „Společné hlídky fungují na obou stranách hranice v rámci cizinecké policie a od května přibudou další na úrovni dopravní a pořádkové policie, které jsou většinou financované z fondu Evropské unie,“ řekla AutoRevue.cz Šárka Poláčková, tisková mluvčí Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Českoněmecká policejní spolupráce při kontrole a vážení kamionů

Při kontrolách jde policistům o ověření totožnosti vozů, ale i o prozkoumání jejich vnitřku, protože se zvýšil počet případů převážení kradeného zboží. „Společné hlídky dálniční policie se na území obou států zaměřují vedle osobních vozů i na nákladní dopravu. Důvodem jsou kontroly hmotnosti kamionů, aby nejezdily přetížené. K tomu se využívají speciální vozidla, která slouží jednak jako mobilní kancelář a zároveň jsou vybavena zařízením na zvážení nákladních aut,“ pokračovala mluvčí.

Největší důraz hlídek ale směřuje k tomu, aby se zabránilo převážení ukradených osobních aut. „V obou směrech probíhají kontroly na hlavních tazích. Jejich intenzita se může měnit na základě vzájemných konzultací a informací, které si obě strany předávají prostřednictvím hraničního Oddělení zahraničních vztahů Petrovice, což je společné centrum českoněmecké policejní a celní spolupráce,“ vysvětlila Poláčková.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po vstupu do Schengenského prostoru dostaly společné policejní kontroly nový rozměr

Dopravní policisté z druhé země většinou při společných akcích pomáhají kolegům v komunikaci s kontrolovanými motoristy. Není tedy neobvyklé, že se dá v Německu narazit na stříbrnou Octavii se žlutými a modrými pruhy a s nápisem Pomáhat a chránit. „Z české strany přijede do Německa policejní vůz a připojí se k operující německé hlídce. Češi asistují při kontrolách podezřelých aut a posádek tak, aby se zabránilo převozu kradených aut, ale sami nemohou v Německu auta zastavovat. To je v pravomoci německých orgánů,“ dodala.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků