Zesílené německočeské hlídky mají zamezit převážení kradených aut

Dramatický nárůst krádeží osobních aut ve spolkové zemi Sasko mají kromě Poláků na svědomí i čeští zloději. Proto hlavně v německých příhraničních oblastech dochází k častým kontrolám vozidel s českými „espézetkami“ a v dubnu se na nich ve větší míře začala podílet i Policie ČR.

Ve spolupráci mezi Čechy a Němci se nejedná o nic nového, ale pod vlivem kriminality způsobované českými pachateli kontroly v následujících týdnech a měsících ještě zintenzivní. „Společné hlídky fungují na obou stranách hranice v rámci cizinecké policie a od května přibudou další na úrovni dopravní a pořádkové policie, které jsou většinou financované z fondu Evropské unie,“ řekla AutoRevue.cz Šárka Poláčková, tisková mluvčí Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Českoněmecká policejní spolupráce při kontrole a vážení kamionů

Při kontrolách jde policistům o ověření totožnosti vozů, ale i o prozkoumání jejich vnitřku, protože se zvýšil počet případů převážení kradeného zboží. „Společné hlídky dálniční policie se na území obou států zaměřují vedle osobních vozů i na nákladní dopravu. Důvodem jsou kontroly hmotnosti kamionů, aby nejezdily přetížené. K tomu se využívají speciální vozidla, která slouží jednak jako mobilní kancelář a zároveň jsou vybavena zařízením na zvážení nákladních aut,“ pokračovala mluvčí.

Největší důraz hlídek ale směřuje k tomu, aby se zabránilo převážení ukradených osobních aut. „V obou směrech probíhají kontroly na hlavních tazích. Jejich intenzita se může měnit na základě vzájemných konzultací a informací, které si obě strany předávají prostřednictvím hraničního Oddělení zahraničních vztahů Petrovice, což je společné centrum českoněmecké policejní a celní spolupráce,“ vysvětlila Poláčková.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po vstupu do Schengenského prostoru dostaly společné policejní kontroly nový rozměr

Dopravní policisté z druhé země většinou při společných akcích pomáhají kolegům v komunikaci s kontrolovanými motoristy. Není tedy neobvyklé, že se dá v Německu narazit na stříbrnou Octavii se žlutými a modrými pruhy a s nápisem Pomáhat a chránit. „Z české strany přijede do Německa policejní vůz a připojí se k operující německé hlídce. Češi asistují při kontrolách podezřelých aut a posádek tak, aby se zabránilo převozu kradených aut, ale sami nemohou v Německu auta zastavovat. To je v pravomoci německých orgánů,“ dodala.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků