Zesílené německočeské hlídky mají zamezit převážení kradených aut

Dramatický nárůst krádeží osobních aut ve spolkové zemi Sasko mají kromě Poláků na svědomí i čeští zloději. Proto hlavně v německých příhraničních oblastech dochází k častým kontrolám vozidel s českými „espézetkami“ a v dubnu se na nich ve větší míře začala podílet i Policie ČR.

Ve spolupráci mezi Čechy a Němci se nejedná o nic nového, ale pod vlivem kriminality způsobované českými pachateli kontroly v následujících týdnech a měsících ještě zintenzivní. „Společné hlídky fungují na obou stranách hranice v rámci cizinecké policie a od května přibudou další na úrovni dopravní a pořádkové policie, které jsou většinou financované z fondu Evropské unie,“ řekla AutoRevue.cz Šárka Poláčková, tisková mluvčí Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Českoněmecká policejní spolupráce při kontrole a vážení kamionů

Při kontrolách jde policistům o ověření totožnosti vozů, ale i o prozkoumání jejich vnitřku, protože se zvýšil počet případů převážení kradeného zboží. „Společné hlídky dálniční policie se na území obou států zaměřují vedle osobních vozů i na nákladní dopravu. Důvodem jsou kontroly hmotnosti kamionů, aby nejezdily přetížené. K tomu se využívají speciální vozidla, která slouží jednak jako mobilní kancelář a zároveň jsou vybavena zařízením na zvážení nákladních aut,“ pokračovala mluvčí.

Největší důraz hlídek ale směřuje k tomu, aby se zabránilo převážení ukradených osobních aut. „V obou směrech probíhají kontroly na hlavních tazích. Jejich intenzita se může měnit na základě vzájemných konzultací a informací, které si obě strany předávají prostřednictvím hraničního Oddělení zahraničních vztahů Petrovice, což je společné centrum českoněmecké policejní a celní spolupráce,“ vysvětlila Poláčková.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po vstupu do Schengenského prostoru dostaly společné policejní kontroly nový rozměr

Dopravní policisté z druhé země většinou při společných akcích pomáhají kolegům v komunikaci s kontrolovanými motoristy. Není tedy neobvyklé, že se dá v Německu narazit na stříbrnou Octavii se žlutými a modrými pruhy a s nápisem Pomáhat a chránit. „Z české strany přijede do Německa policejní vůz a připojí se k operující německé hlídce. Češi asistují při kontrolách podezřelých aut a posádek tak, aby se zabránilo převozu kradených aut, ale sami nemohou v Německu auta zastavovat. To je v pravomoci německých orgánů,“ dodala.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků