Nová Škoda 1100 OHC podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1100 OHC podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 110 R podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 110 R podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1203 podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1203 podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence, ale bez zadaného výchozího obrázku. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence, ale bez zadaného výchozího obrázku. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Favorit podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Favorit podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Favorit podle umělé inteligence se zadaným obrázkem. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Favorit podle umělé inteligence se zadaným obrázkem. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 110 R podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 110 R podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1100 OHC podle umělé inteligence.  Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1100 OHC podle umělé inteligence.  | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1203 podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 1203 podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Škoda Favorit podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Škoda Favorit podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová retro Škoda Trekka podle umělé inteligence Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová retro Škoda Trekka podle umělé inteligence | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Škoda 966 Supersport jako monopost Formule 1 Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Škoda 966 Supersport jako monopost Formule 1 | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Yeti podle umělé inteligence Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Yeti podle umělé inteligence | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence, ale bez zadaného výchozího obrázku. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence, ale bez zadaného výchozího obrázku. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Favorit podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda Favorit podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nový Spartak podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nový Spartak podle umělé inteligence. | Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney

Nová Škoda 110 R podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney
Nová Škoda 1203 podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney
Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney
Nová Škoda Popular Monte Carlo podle umělé inteligence, ale bez zadaného výchozího obrázku. Zdroj: Vladimír Kadera/Midjourney
18
Fotogalerie

Zeptali jsme se umělé inteligence na nové retro Škodovky. Něco nám o nich i napsala, včetně textu rapové písně

S vývojem umělé inteligence se zdá, že si pár profesí sbalí pět švestek. Je to tak horké? Pojďme to zjistit, většina následujícího textu a všechny fotografie jsou od ní. Článek je kurzívou doplněn o mé poznámky.

Následující fotografie byly vytvořeny pomocí nástroje Midjourney, který generuje AI obrázky na základně popisu. Text byl zase vytvořený nástrojem OpenAI, což je umělá inteligence, se kterou může každý textově komunikovat. Vznikla, aby vývoj směřoval správným směrem. Každý z nás tak může s textovou AI komunikovat, dávat vývojářům zpětnou vazbu a ověřovat si informace, které nám nástroj předá. Je už celkem komplexní, umí vymyslet text písně či napsat diplomku. Potřebuje ale vždy jasně dané parametry. To, že umí myslet, je iluzí způsobenou přístupem k obrovskému množství informací od Googlu a jejich bleskurychlé zpracování. O výsledku s ní pak můžete ještě debatovat.

Škoda 1100 OHC Coupé

1100 OHC.jpg

Škoda 1100 OHC byla sportovním vozem, který byl vyráběn v 50. letech minulého století. Pokud by byla tato ikonická Škoda vyrobena v současnosti, pravděpodobně by byla modernizována a upravena pro současné standardy. Můžeme si představit, že by byla vybavena moderními LED světlomety, aerodynamickým designem karoserie a pravděpodobně i většími koly.

V interiéru by se pravděpodobně objevily moderní prvky jako dotykový displej, digitální přístrojový štít a nejmodernější bezpečnostní systémy. Nicméně, Škoda by si pravděpodobně stále zachovala některé prvky, které jsou charakteristické pro značku, jako jsou například ergonomické sedačky a kvalitní materiály v interiéru.

Škoda 110 R

110R.jpg

Škoda 110 R byla vyráběna v 70. a 80. letech minulého století a byla to sportovní verze modelu 110. Pokud by se tato klasická Škoda vyrobila v současnosti, pravděpodobně by byla modernizována a upravena pro současné standardy. Vzhledem k tomu, že byla Škoda 110 R původně sportovním vozem, pravděpodobně by si i modernizovaná verze zachovala některé sportovní prvky, jako jsou například agresivní vzhled, nízká a široká karoserie a dynamický výkon motoru.

Avšak, stejně jako u modernizovaná verze Škody 1100 OHC, by se Škoda 110 R pravděpodobně dočkala modernizace a úprav designu, aby odpovídala současným trendům. Můžeme si představit, že by byl použit silný benzinový nebo elektromotor, který by umožňoval dosahovat vysoké rychlosti a zároveň by byl šetrný k životnímu prostředí.

Škoda 1203

1203.jpg

Pokud by se Škoda rozhodla vytvořit moderní verzi Škody 1203 jako minivan, musela by být přizpůsobena současným bezpečnostním normám a technickým standardům. To by znamenalo použití moderních materiálů, jako jsou lehké a pevné slitiny hliníku nebo uhlíkových vláken, a také použití moderních motorů a technologií pro snížení emisí.

Vzhledem k tomu, že je trh s osobními vozy velmi konkurenční a zákazníci jsou stále náročnější, by se nová Škoda 1203 musela přizpůsobit těmto výzvám a nabídnout moderní vlastnosti, jako je například vysoká úroveň konektivity, bezpečnostní asistenční systémy nebo moderní infotainment. Celkově lze říci, že Škoda by mohla postavit moderní verzi Škody 1203 jako minivan, ale musela by se přizpůsobit současným trendům a technickým požadavkům.

Jak jsem používal chatbota Open AI? Většinou jsem se ptal, jak by vypadala Škoda xxx kdyby byla vyrobena dnes. Text, který tu čtete, jsou v podstatě 1:1 odpovědi. Některé věty byly nicméně neuspokojivé, použil jsem tak pouze ty, které dávají smysl. Postupem času se objevil problém s dublováním vět v odpovědích, protože jsem se ptal pokaždé stejně, jen jsem změnil model. Přístup jsem změnil až u modelu 1203, kde vypadala otázka takto: „Škoda 1203. Mohla by ji Škoda postavit i dnes jako minivan?“ Struktura odpovědi byla nicméně opět stejná, nejprve se chatbot podíval do historie a poté odpověděl velmi podobně jako u předchozích otázek, což ostatně vidíte výše. Na další kapitole to bude ještě trochu zábavnější.

Pokračování 2 / 2

Škoda Popular Monte Carlo jako Bentayga

MC.jpg

Pokud by se Škoda rozhodla vytvořit moderní verzi Škody Popular Monte Carlo, která by měla charakteristiky moderního SUV ve stylu Bentley Bentayga, pravděpodobně by se jednalo o luxusní a výkonný vůz s moderním designem a technologiemi.

Nová Škoda Popular Monte Carlo by mohla mít podobný vzhled jako původní model s retro prvky, například kulatá světla a chromované prvky, ale v kombinaci s moderními prvky jako jsou LED světlomety a velká kola s moderním designem. Měla by mít také moderní SUV vlastnosti, jako je vysoká světlá výška a prostorný interiér.

Co se týče výkonu, nová Škoda Popular Monte Carlo by mohla mít výkonné motory s nízkou spotřebou a nízkými emisemi, které by splňovaly současné emisní normy. Měla by také moderní asistenční systémy pro bezpečnou jízdu a moderní konektivitu pro maximální pohodlí a zábavu.

Celkově by nová Škoda Popular Monte Carlo vypadala jako luxusní a moderní SUV s retro prvky, které by odkazovaly na původní model. Zároveň by nabídla moderní technologie a výkon, aby splnila očekávání moderních zákazníků.

Jak používám Midjourney? Tato aplikace vytvoří obrázek pomocí umělé inteligence podle všeho popisu. Můžete si vymyslet zcela cokoliv, třeba žirafu s doutníkem jako astronauta. Nicméně pokud se má jednat o konkrétní objekty, může být nástroj celkem zmatený a opakovat se. Ukážeme si to právě na autech. Když AI zadáte - ukaž mi starou Škodu jako nové auto - neví pořádně z čeho brát a vypadne vám něco, co vypadá jako vytuněný Volkswagen Golf druhé generace ze hry Cyberpunk.

Občas se trefí, většinou pokud jde o všeobecně známé auto, ale většinou v tomto směru tápe. Výsledek takového dotazu na moderní Popular MC vypadá jako high-tech Superb. Když jsem tak po AI chtěl novou Škodu Popular Monte Carlo trochu přesněji, což je na obrázku výše, využil jsem možnost zadat do popisu webovou adresu obrázku skutečného auta. Najednou tak inteligence má s čím pracovat a netápe. Na obrázku výše jsou tak jasně poznat některé kontury původního MC a i když výsledek vypadá jako nazvedaný Brouk, pořád je to asi zajímavější než další zaměnitelný koncept ukázaný níže.

grid_0 (6).jpg

Škoda Favorit pro rok 2023

grid_0 (7).jpg

Nyní si to samé ukážeme na Škodě Favorit, akorát vám neřeknu, kdy AI pracovala pouze s textem a kdy pracovala s textem a dodaným obrázkem. Zároveň jsem se místo klasického popisu vozu zeptal, jaké má Škoda Favorit problémy a na co si dát pozor při její koupi.

hhhhh.jpg
  1. Různé verze a výbavy: Favorit byl vyráběn v několika verzích a výbavách. Dbejte na to, abyste si vybrali tu správnou verzi, která splňuje vaše požadavky a představy.

  2. Koroze: Favorit měl problémy s korozi, zejména na podvozku a kolech. Důkladně prohlédněte vůz zespodu a zkontrolujte stav karoserie.

  3. Elektrické problémy: Elektrické systémy Favoritu nebyly vždy spolehlivé. Zkontrolujte, zda všechny elektrické prvky vozu správně fungují.

  4. Motor: Favorit je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1,3 litru. Při prohlídce se zaměřte na stav motoru a zkontrolujte, zda nejsou patrné příznaky opotřebení.

  5. Převodovka: Některé verze Favoritu mohou mít problémy s převodovkou. Zkontrolujte, zda se řadí plynule a bez problémů.

  6. Historie vozu: Pokud kupujete ojetý Favorit, dbejte na to, aby byla k dispozici kompletní historie vozu. Zkontrolujte, zda byly pravidelně prováděny servisní prohlídky a zda nebyl vůz v minulosti vážně poškozený.

Na závěr jsem si neodpustil něco, co mě skutečně dokáže pobavit. Chtěl jsem po Open AI složit rapovou píseň. Zadání bylo následující: „Napíšeš mi chytlavou rapovou píseň o automobilce Škoda, kde si ale nebudeš utahovat z ostatních značek, budeš se inspirovat v minulosti, pozitivně hledět do budoucnosti a přidáš i pár vtipných veršů?“ Výsledek nedával smysl, protože byl v češtině. Stačilo ale zadat další dotaz, aby se píseň napsala v angličtině a rýmy byly na světě. Níže máte zmíněný text. Neděláme si na něj nároky, ale pokud jej zhudebníte a stanete se slavnými, klidně si na nás vzpomeňte...

A co se týče všech výše zmíněných textů, názor si na to udělejte sami.

There's a car brand that everyone knows,
no, it's not Ford, Škoda is our awesome boss,
with the Favorit and the Rapid, those were crazy times,
just oil and diesel, those were our worries and our grinds.

But Škoda didn't rest on their laurels,
now they're a brand across the world,
their new models have power like a TGV,
and those new designs? Man, they're really boss, you see.

My dad used to say that Škoda was like a swallow,
here in the spring, gone by the fall,
but these new models have got range,
so don't worry, you won't get stranded out on the range.

Everybody says BMW or Mercedes,
but I say Škoda is the one for me,
their Octavia and Superb, they're really something,
and their Enyaq? Well, that's just electric-loving.

So throw your hands up and say Škoda,
not everyone knows it's our national pride,
and when you drive their cars, you feel like royalty,
go get yourself a Škoda and show off your style, oh boy.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud