Ženy jsou za volantem agresivnější než muži, ukázal nejnovější výzkum

Automobilka Hyundai přišla s překvapivými výsledky svého výzkumu. Ten ukazuje, že ženy jsou během řízení o 12 % agresivnější než jejich protějšci.
Ženy jsou za volantem agresivnější než muži, ukázal nejnovější výzkum

Ženy jsou za volantem agresivnější než muži. Překvapivý výsledek odhalil výzkum automobilky Hyundai ve Velké Británii. Podle něj jsou totiž ženy oproti svým protějškům naštvanější o rovných 12 %. Jeden by si myslel, že muži budou vzhledem ke svému temperamentu náchylnější ke vzteku. Studie provedená na tisícovce britských řidičů ale ukázala opak.

Výzkum například uvádí, že ženy jsou agresivnější v případě, kdy na ně někdo křičí nebo troubí. O 14 % popuzenější byly při komunikaci s řidičem na zadním sedadle a o 13 % větší zlost se projevila, když ostatní řidiči nepoužívali během odbočování blinkry. Studie měřila emocionální reakce na zvuk, vůně i doteky v různých jízdních situacích.

České ženy preferují červená SUV, jenom hrstka je ale vlastní

České ženy preferují červená SUV, jenom hrstka je ale vlastní

„Evoluční teorie ukazuje, že už první ženy musely mít instinkt pro vytušení nebezpečí v době, kdy byli jejich muži a lovu. Tento varovný systém je relevantní i dnes, řidičky mají tendenci citlivěji vnímat negativní stimuly, proto se vztek a frustrace dostaví rychleji,“ vysvětluje Patrick Fagan, behaviorální psycholog z Goldsmiths University London. 

A několik dalších faktů: hned 51 % respondentů uvedlo, že jízdu v autě miluje pro pocit svobody, 19 % kvůli možnosti cestování a 10 % přináší řízení pocit nezávislosti. Dále se ukázalo, že 54 % řidičů dělá zpěv za volantem šťastnějšími. Hned osm z deseti dotázaných poslouchá během jízdy hudbu. Nejoblíbenějšími písněmi jsou Bat Out of Hell a Bohemian Rhapsody.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků