Zenvo TS1 se loučí ve velkém stylu. Výjimečné TSR-GT má skoro 1400 koní a umí přes 400 km/h

Dánský hypersport končí svou pekelně rychlou kariéru. Rozlučková edice má obří výkon a vznikne ve třech kusech.

Značka Zenvo začala svou cestu ke slávě v době, kdy se různí malosérioví výrobci objevovali jakou houby po dešti. Mnoho z nich mělo smělé plány, éterem létaly tisícovky koní a fantastické maximální rychlosti, ale jen málo z nich dovedlo dílo do úspěšného konce.

Prvním modelem bylo ST1, poháněné přeplňovaným sedmilitrovým osmiválcem LS7 o výkonu 812 kW (1104 k), s 1430 Nm a maximálkou 375 km/h. Jeho premiéra v pořadu Top Gear nedopadla slavně – v testu vzplálo a další kus nezajel oslnivý čas na trati. Dánové se však nevzdali a skutečně prodali 15 kusů se základní cenou 660.000 euro.

Druhou kapitolou se stal model TS1 GT, představený v roce 2016 na autosalonu v Ženevě. Měl osmiválec 5.8 vlastní konstrukce s plochým klikovým hřídelem, dopovaný dvěma kompresory – nabídl 823 kW (1119 k) a 1139 Nm. Na jeho bázi vznikla čistě okruhová verze TSR a z ní vycházel model TSR-S, osazený aktivním zadním křídlem. To umělo měnit své nastavení nejen v podélném směru, ale také do stran – jeho jízdy na závodních tratích byly velmi atraktivní podívanou.

Po šesti letech je čas jít dál a rozloučení má formu modelu TSR-GT. Ten obětoval přítlak ve prospěch maximální rychlosti - dostal pevné zadní křídlo, aerodynamické kryty kol a jinou příď. Má také delší stálý převod a je osazen novým Power paketem, který zvyšuje výkon na 1014 kW (1378 k).

Úpravy vyústily v maximální rychlost 424 km/h – elektronicky omezenou. Power paket obsahuje i senzor, umožňující ve spolupráci s jiným systémem čerpání paliva provoz na E85. Poslední vůz na platformě TS vznikne ve třech exemplářích, které už mají své majitele. Výrobce již nyní pracuje na zcela novém nástupci, kterého hodlá představit v třetím kvartálu příštího roku.

Diskuze (1) Další článek: Škoda k nárazovým testům používá umělé kosti i maso. Všechno začalo před 50 lety parní raketou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,