Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V Albionu vznikl nový malosériový producent lehkých sportovních vozů. Jeho první automobil ponese označení Zenos E10.
Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

Velká Británie sice prakticky přišla o většinu svého ještě před půl stoletím nepřekonatelného automobilového průmyslu, ovšem jeho odkaz dále žije malosériovou výrobou sportovních vozů, přičemž jako první vás zřejmě napadne jméno Caterham. A právě někdejší majitel této společnosti a generální ředitel Lotus Cars Ansar Ali nyní spolu s Markem Edwardsem zakládá novou společnost Zenos Cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zenos E10 na prvních obrázcích

Firma Zenos má v plánu během následujících pěti let představit celkem pět nových modelů, přičemž první vůz s označením E10 vyrazí ke svým zákazníkům prý již v prvním pololetí příštího roku. K dispozici máme zatím jen počítačové kresby, ale i z nich jsou dobře patrné agresivní, ostře řezané rysy. Základem je úzký monokok vyrobený z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů. Připevněny jsou k němu široké blatníky a interiér nabídne dvě oddělená místa.

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

O pohon se postará před zadní nápravou příčně uložený dvoulitrový čtyřválec Ford s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW), navazovat na něj bude pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Zenos E10 má vynikat pohotovostní hmotností jen 650 kg a výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 217 km/h.

E10 má být k mání jako otevřený roadster a jako uzavřené kupé, motorů a dalších verzí pak bude na způsob Caterhamu celá řada.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků