Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V Albionu vznikl nový malosériový producent lehkých sportovních vozů. Jeho první automobil ponese označení Zenos E10.
Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

Velká Británie sice prakticky přišla o většinu svého ještě před půl stoletím nepřekonatelného automobilového průmyslu, ovšem jeho odkaz dále žije malosériovou výrobou sportovních vozů, přičemž jako první vás zřejmě napadne jméno Caterham. A právě někdejší majitel této společnosti a generální ředitel Lotus Cars Ansar Ali nyní spolu s Markem Edwardsem zakládá novou společnost Zenos Cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zenos E10 na prvních obrázcích

Firma Zenos má v plánu během následujících pěti let představit celkem pět nových modelů, přičemž první vůz s označením E10 vyrazí ke svým zákazníkům prý již v prvním pololetí příštího roku. K dispozici máme zatím jen počítačové kresby, ale i z nich jsou dobře patrné agresivní, ostře řezané rysy. Základem je úzký monokok vyrobený z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů. Připevněny jsou k němu široké blatníky a interiér nabídne dvě oddělená místa.

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

O pohon se postará před zadní nápravou příčně uložený dvoulitrový čtyřválec Ford s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW), navazovat na něj bude pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Zenos E10 má vynikat pohotovostní hmotností jen 650 kg a výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 217 km/h.

E10 má být k mání jako otevřený roadster a jako uzavřené kupé, motorů a dalších verzí pak bude na způsob Caterhamu celá řada.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků