Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V Albionu vznikl nový malosériový producent lehkých sportovních vozů. Jeho první automobil ponese označení Zenos E10.
Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

Velká Británie sice prakticky přišla o většinu svého ještě před půl stoletím nepřekonatelného automobilového průmyslu, ovšem jeho odkaz dále žije malosériovou výrobou sportovních vozů, přičemž jako první vás zřejmě napadne jméno Caterham. A právě někdejší majitel této společnosti a generální ředitel Lotus Cars Ansar Ali nyní spolu s Markem Edwardsem zakládá novou společnost Zenos Cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zenos E10 na prvních obrázcích

Firma Zenos má v plánu během následujících pěti let představit celkem pět nových modelů, přičemž první vůz s označením E10 vyrazí ke svým zákazníkům prý již v prvním pololetí příštího roku. K dispozici máme zatím jen počítačové kresby, ale i z nich jsou dobře patrné agresivní, ostře řezané rysy. Základem je úzký monokok vyrobený z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů. Připevněny jsou k němu široké blatníky a interiér nabídne dvě oddělená místa.

Tajné | Zajímavosti | Sportovní auta | Technika | Kabriolety | Ostatní značky

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

O pohon se postará před zadní nápravou příčně uložený dvoulitrový čtyřválec Ford s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW), navazovat na něj bude pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Zenos E10 má vynikat pohotovostní hmotností jen 650 kg a výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 217 km/h.

E10 má být k mání jako otevřený roadster a jako uzavřené kupé, motorů a dalších verzí pak bude na způsob Caterhamu celá řada.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků