Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V Albionu vznikl nový malosériový producent lehkých sportovních vozů. Jeho první automobil ponese označení Zenos E10.
Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

Velká Británie sice prakticky přišla o většinu svého ještě před půl stoletím nepřekonatelného automobilového průmyslu, ovšem jeho odkaz dále žije malosériovou výrobou sportovních vozů, přičemž jako první vás zřejmě napadne jméno Caterham. A právě někdejší majitel této společnosti a generální ředitel Lotus Cars Ansar Ali nyní spolu s Markem Edwardsem zakládá novou společnost Zenos Cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zenos E10 na prvních obrázcích

Firma Zenos má v plánu během následujících pěti let představit celkem pět nových modelů, přičemž první vůz s označením E10 vyrazí ke svým zákazníkům prý již v prvním pololetí příštího roku. K dispozici máme zatím jen počítačové kresby, ale i z nich jsou dobře patrné agresivní, ostře řezané rysy. Základem je úzký monokok vyrobený z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů. Připevněny jsou k němu široké blatníky a interiér nabídne dvě oddělená místa.

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

O pohon se postará před zadní nápravou příčně uložený dvoulitrový čtyřválec Ford s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW), navazovat na něj bude pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Zenos E10 má vynikat pohotovostní hmotností jen 650 kg a výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 217 km/h.

E10 má být k mání jako otevřený roadster a jako uzavřené kupé, motorů a dalších verzí pak bude na způsob Caterhamu celá řada.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků