Ženevský autosalon: Opel Zafira OPC

Zafira je velmi úspěšným modelem automobilky Opel. V roce 2000, prvním uceleném roce sériové výroby, se umístila na prvních místech prodejních žebříčků segmentu velkoprostorových automobilů hned v pěti...
Ženevský autosalon: Opel Zafira OPC
Zafira je velmi úspěšným modelem automobilky Opel. V roce 2000, prvním uceleném roce sériové výroby, se umístila na prvních místech prodejních žebříčků segmentu velkoprostorových automobilů hned v pěti evropských zemích. Na dalších trzích se pak drží v absolutní špičce.

Nabídku modelové řady Zafira obohatí verze Zafira OPC, poháněná výkonným přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 2.0 l. Autosalon v Ženevě je prvním místem, kde se nová Zafira OPC představí.

Tento úspěšný velkoprostorový model kompaktní třídy se díky motoru 2.0 TURBO o výkonu 141 kW/192 k stane nejrychlejším představitelem své kategorie na evropském trhu, protože z 0 na 100 km/h zrychluje Zafira OPC během pouhých 8,1 s a její nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

I přes dynamické parametry srovnatelné s výkonnými sportovními vozy si Zafira OPC zachovává velmi příznivou spotřebu paliva, přeplňovaný dvoulitr si v průměru vystačí jenom s 9,9 l benzinu na 100 km jízdy (měřeno podle norem MVEG). Výkonný motor Zafiry OPC vyniká i čistotou svých spalin a už v současné době plní přísné limity normy Euro 4, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Zafira OPC byla vyvinuta specialisty týmu OPC (Opel Performance Center), kteří úzce spolupracovali s odborníky z Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel.

Vysokému výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru Zafiry OPC odpovídá i naladění zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), které využívá tužší pružiny a účinnější tlumiče pérování. K vyšší stabilitě a bezpečnosti jízdy přispívají také elektronický stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzové zařízení TC Plus. Všechny tyto systémy jsou záměrně naprogramovány tak, aby se aktivovaly o něco později než u "běžných" verzí Zafiry, což výrazně zvyšuje požitek ze sportovní dynamické jízdy. Výkonná sedmimístná Zafira OPC má vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 16“. Zafira OPC vyjíždí na originálních sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin, obutých na pneumatikách rozměm 225/45 R17. K lepší aerodynamice vozu přispívá mohutnější přední spoiler (s velkými otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám a motoru) a tvarované kryty prahů.

V kvalitně propracovaném interiéru na první pohled zaujmou sportovní sedadla Recaro, kůží obšitý volant s logem centra OPC uprostřed a bílé ciferníky přístrojů v palubní desce. K silným stránkám Zafiry OPC patří i velmi bohatá bezpečnostní výbava.

Stejně jako v u Astry OPC se však ani v případě Zafiry OPC nepočítá s dovozem na český trh.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků