Ženevský autosalon: Opel Zafira OPC

Zafira je velmi úspěšným modelem automobilky Opel. V roce 2000, prvním uceleném roce sériové výroby, se umístila na prvních místech prodejních žebříčků segmentu velkoprostorových automobilů hned v pěti...
Ženevský autosalon: Opel Zafira OPC
Zafira je velmi úspěšným modelem automobilky Opel. V roce 2000, prvním uceleném roce sériové výroby, se umístila na prvních místech prodejních žebříčků segmentu velkoprostorových automobilů hned v pěti evropských zemích. Na dalších trzích se pak drží v absolutní špičce.

Nabídku modelové řady Zafira obohatí verze Zafira OPC, poháněná výkonným přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 2.0 l. Autosalon v Ženevě je prvním místem, kde se nová Zafira OPC představí.

Tento úspěšný velkoprostorový model kompaktní třídy se díky motoru 2.0 TURBO o výkonu 141 kW/192 k stane nejrychlejším představitelem své kategorie na evropském trhu, protože z 0 na 100 km/h zrychluje Zafira OPC během pouhých 8,1 s a její nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

I přes dynamické parametry srovnatelné s výkonnými sportovními vozy si Zafira OPC zachovává velmi příznivou spotřebu paliva, přeplňovaný dvoulitr si v průměru vystačí jenom s 9,9 l benzinu na 100 km jízdy (měřeno podle norem MVEG). Výkonný motor Zafiry OPC vyniká i čistotou svých spalin a už v současné době plní přísné limity normy Euro 4, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Zafira OPC byla vyvinuta specialisty týmu OPC (Opel Performance Center), kteří úzce spolupracovali s odborníky z Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel.

Vysokému výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru Zafiry OPC odpovídá i naladění zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), které využívá tužší pružiny a účinnější tlumiče pérování. K vyšší stabilitě a bezpečnosti jízdy přispívají také elektronický stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzové zařízení TC Plus. Všechny tyto systémy jsou záměrně naprogramovány tak, aby se aktivovaly o něco později než u "běžných" verzí Zafiry, což výrazně zvyšuje požitek ze sportovní dynamické jízdy. Výkonná sedmimístná Zafira OPC má vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 16“. Zafira OPC vyjíždí na originálních sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin, obutých na pneumatikách rozměm 225/45 R17. K lepší aerodynamice vozu přispívá mohutnější přední spoiler (s velkými otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám a motoru) a tvarované kryty prahů.

V kvalitně propracovaném interiéru na první pohled zaujmou sportovní sedadla Recaro, kůží obšitý volant s logem centra OPC uprostřed a bílé ciferníky přístrojů v palubní desce. K silným stránkám Zafiry OPC patří i velmi bohatá bezpečnostní výbava.

Stejně jako v u Astry OPC se však ani v případě Zafiry OPC nepočítá s dovozem na český trh.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků