Ženevský autosalon: Opel Zafira OPC

Zafira je velmi úspěšným modelem automobilky Opel. V roce 2000, prvním uceleném roce sériové výroby, se umístila na prvních místech prodejních žebříčků segmentu velkoprostorových automobilů hned v pěti...
Ženevský autosalon: Opel Zafira OPC
Zafira je velmi úspěšným modelem automobilky Opel. V roce 2000, prvním uceleném roce sériové výroby, se umístila na prvních místech prodejních žebříčků segmentu velkoprostorových automobilů hned v pěti evropských zemích. Na dalších trzích se pak drží v absolutní špičce.

Nabídku modelové řady Zafira obohatí verze Zafira OPC, poháněná výkonným přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 2.0 l. Autosalon v Ženevě je prvním místem, kde se nová Zafira OPC představí.

Tento úspěšný velkoprostorový model kompaktní třídy se díky motoru 2.0 TURBO o výkonu 141 kW/192 k stane nejrychlejším představitelem své kategorie na evropském trhu, protože z 0 na 100 km/h zrychluje Zafira OPC během pouhých 8,1 s a její nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

I přes dynamické parametry srovnatelné s výkonnými sportovními vozy si Zafira OPC zachovává velmi příznivou spotřebu paliva, přeplňovaný dvoulitr si v průměru vystačí jenom s 9,9 l benzinu na 100 km jízdy (měřeno podle norem MVEG). Výkonný motor Zafiry OPC vyniká i čistotou svých spalin a už v současné době plní přísné limity normy Euro 4, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Zafira OPC byla vyvinuta specialisty týmu OPC (Opel Performance Center), kteří úzce spolupracovali s odborníky z Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel.

Vysokému výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru Zafiry OPC odpovídá i naladění zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), které využívá tužší pružiny a účinnější tlumiče pérování. K vyšší stabilitě a bezpečnosti jízdy přispívají také elektronický stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzové zařízení TC Plus. Všechny tyto systémy jsou záměrně naprogramovány tak, aby se aktivovaly o něco později než u "běžných" verzí Zafiry, což výrazně zvyšuje požitek ze sportovní dynamické jízdy. Výkonná sedmimístná Zafira OPC má vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 16“. Zafira OPC vyjíždí na originálních sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin, obutých na pneumatikách rozměm 225/45 R17. K lepší aerodynamice vozu přispívá mohutnější přední spoiler (s velkými otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám a motoru) a tvarované kryty prahů.

V kvalitně propracovaném interiéru na první pohled zaujmou sportovní sedadla Recaro, kůží obšitý volant s logem centra OPC uprostřed a bílé ciferníky přístrojů v palubní desce. K silným stránkám Zafiry OPC patří i velmi bohatá bezpečnostní výbava.

Stejně jako v u Astry OPC se však ani v případě Zafiry OPC nepočítá s dovozem na český trh.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků