Ženevský autosalon: Nový Civic Type-R

Zcela nový Civic Type-R bude stát v čele nabídky čtyř nových automobilů, které se poprvé představí příští týden na ženevském autosalónu. Kromě verze Type-R se veřejnosti poprvé...
Ženevský autosalon: Nový Civic Type-R
Zcela nový Civic Type-R bude stát v čele nabídky čtyř nových automobilů, které se poprvé představí příští týden na ženevském autosalónu. Kromě verze Type-R se veřejnosti poprvé představí nový třídveřový Civic, Civic coupé a kompaktní MPV s názvem Stream. Podrobné informace o těchto automobilech budou zveřejněny příští týden v Ženevě.

Nová nabroušená verze modelové řady Civic, vyráběná v britském závodě Hondy ve Swindonu, zcela jistě vyvolá bouři vzrušení, a to ještě před příchodem do prodeje na podzim tohoto roku. Neobyčejný vzhled určuje jeho dravý charakter a jako vlajková loď modelové řady Civic je nejnovější Type-R připraven své rivaly řádně potrápit.

O pohon se stará nový dvoulitrový motor DOHC i-VTEC, který dodává vozu skvělý výkon 200 k (147 kW) a dokáže nový Civic Type-R „rozpálit“ z klidu na 100 km/h za necelých 7 sekund.

Design exteriéru, který propůjčuje automobilu zcela zřejmý sportovní vzhled, zahrnuje více, než jen kosmetické úpravy. Každý z přídavných prvků karosérie – přední spoiler, kryty prahů, zadní dolní spoiler, velký střešní spoiler – je pečlivě konstruován tak, aby přispíval k lepším aerodynamickým vlastnostem automobilu.

Vzhled vozu nenechává nikoho na pochybách, že je Type-R určen pro vysoký výkon – důkazem jsou 17-palcová kola s ráfky z lehkých slitin a nízkoprofilovými pneumatikami, světlá výška snížená o 15 mm a široký rozchod kol, který jakoby „přilepí“ automobil k vozovce. Celkový dojem doplňuje mřížka chladiče v provedení imitace síťoviny s nápisem „Type-R“ a chromovaná koncovka výfuku. Díky programu rozsáhlých testů na náročném německém závodním okruhu Nürburgring toto provedení zajišťuje, že Civic Type-R disponuje excelentní dynamikou podvozku. Co se týče reakcí při řízení, reaguje nejen mnohem lépe než ostatní modely Civic, ale dokonce lépe než Integra Type-R.

Motor je doplněn novou šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou. Krátké zpřevodování jednotlivých převodových stupňů zajišťuje, že otáčky motoru zůstávají při akceleraci stále v rozsahu maximální síly motoru, zatímco vysokovýkonné synchrony a vysoce účinný řadící mechanismus umožňují mimořádně rychlé a přesné řazení.

Díky vynikajícím kvalitám modelů Integra a Accord symbolizuje skupina modelů Hondy s označením Type-R výjimečné dynamické schopnosti, inovativní techniku a nadšení budící zážitky z jízdy v unikátním balení silničního automobilu. Nový Civic Type-R je příslibem stálého zlepšování této pověsti.

Nový třídveřový model má mimořádně tuhou karosérii, která představuje ideální platformu pro vysokovýkonný automobil. Přesto však Honda tuhost karosérie ještě zvýšila, aby zajistila verzi Type-R ještě větší pevnost a preciznost.

Příčná vzpěra vzadu v motorovém prostoru zvyšuje horizontální tuhost přední části automobilu o 17 procent, přičemž vzadu je vertikální tuhost zvýšena o 23 procent díky montáži přídavné vzpěry mezi podběhy kol.

Přední kotoučové brzdy s kotouči o průměru větším, než jakými disponuje standardní třídveřový model Civic, s tvrdším chodem brzdového pedálu, zajišťují brzdící schopnost odpovídající velkému výkonnostnímu potenciálu modelu Type-R.

Výkonnostní potenciál modelu Type-R je dále signalizován bílými číselníky přístrojů a hlavicí řadící páky imitující titan. Další ozdobné prvky představují vyšívané logo Type-R na dolní části opěrek hlavy a červené švy na sedadlech a na volantu. Dveřní a sedadlové výplně, spolu s dekoračními prvky středové konzoly, jsou provedeny v metalické barvě připomínající titan.

Zahájení výroby modelu Civic Type-R je plánováno letos na podzim, kdy je rovněž očekáván vstup na český a slovenský trh. V této době bude rovněž známa jeho cena.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků