Ženevský autosalon: Mazda MX SPORT TOURER

Mazda poodhalila jak daleko sahají její představy o vozech budoucnosti, když 27. února 2001 na autosalonu v Ženevě představila koncept všestranného, ekonomického a ekologického vozu – Mazda MX SPORT TOURER
Ženevský autosalon: Mazda MX SPORT TOURER
Mazda poodhalila jak daleko sahají její představy o vozech budoucnosti, když 27. února 2001 na autosalonu v Ženevě představila koncept všestranného, ekonomického a ekologického vozu – Mazda MX SPORT TOURER.

Model MX SPORT TOURER je zhmotněnou vizí budoucnosti, vizí inovativních designů a technologií příštích generací vozidel. Přitažlivé tvary a prostorná karoserie modelu MX SPORT TOURER kombinují styl sportovních vozů pro zábavu a funkčnost běžných vozů kombi.

Pohon zajišťuje unikátní hybridní systém, který je tvořen lehkým, vysoce výkonným motorem typu S-VT o obsahu 2,0 litru a elektromotorem. Během jízdy mimo městské aglomerace je model MX SPORT TOURER poháněn zážehovým motorem v režimu 4x4. Ve městech, kde jsou vyžadovány nulové hodnoty emisí, je pohon přepnut na elektromotor, který pohání zadní kola tohoto vozu. Elektromotor má výkon 40 kW, kroutící moment 108 Nm a dosahuje maximální rychlosti 40-50 km/hod. Jeho akumulátory jsou nabíjeny během jízdy vznětovým agregátem a rekuperací brzdového systému.

Koncepční model MX SPORT TOURER odráží charakteristický a sportovní image Mazdy, spolu s kombinací vlastností směřovaných k uspokojení zákazníků, kteří žijí aktivním životem. MX SPORT TOURER jim nabízí zážehový motor s ekonomickým provozem pro jízdu na běžných komunikacích, pohon 4x4 pro vyšší trakci při jízdě na ledovém a zasněženém povrchu a konečně do třetice elektromotor pohánějící zadní kola vozu pro jízdu v městských aglomeracích, který vykazuje nulové emise.

Koncept MX SPORT TOURER využívá stejný systém konstrukce dveří bez středního sloupku B jako model Mazda RX-8. Tato konfigurace výrazně usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Dalším rysem je sportovní vzhled interiéru a snadno přístupný nákladový prostor s lamelovou střechou, která se dá zatáhnout. V případě, že jsou lamely přesunuty směrem vpřed, je spuštěno zadní okno a složena zadní sedadla, je záď vozidla přetransformována na typický pick-up s výjimečnou funkčností. V případě, že jsou zadní sedadla demontována, je podlaha zcela plochá a objem zavazadlového prostoru dosahuje 1250 l.

Podvozek konceptu MX SPORT TOURER tvoří nově vyvinutá náprava typu multi-link, použitá u všech čtyř kol a tlumiče typu M-SDS (Mazda Skyhook Damping Suspension). Tato konstrukce výrazně zlepšuje ovládání vozidla nezávisle na jeho zatížení. Brzdové kotouče o průměru 370 mm a zároveň 20“ kola nabízejí výjimečné brzdné vlastnosti. Ve výbavě vozu nechybí ani systém DCS (systém řízení jízdní stability) a systém EBD (systém elektronického rozdělování brzdné síly).

Výkon motoru je na přední kola přenášen prostřednictvím originální převodovky CVT (převodovka s plynule měnitelným převodem), která byla vyvinuta společností Mazda. Tato převodovka může být ovládána i prostřednictvím ovladačů umístěných na volantu a v případě potřeby nabízí řidiči možnost manuálního řazení.

Koncepční model MX SPORT TOURER využívá nejmodernější výpočetní technologie, včetně odemykání vozu, které reaguje na identifikační kartu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků