Ženevský autosalon: Mazda MX SPORT TOURER

Mazda poodhalila jak daleko sahají její představy o vozech budoucnosti, když 27. února 2001 na autosalonu v Ženevě představila koncept všestranného, ekonomického a ekologického vozu – Mazda MX SPORT TOURER
Ženevský autosalon: Mazda MX SPORT TOURER
Mazda poodhalila jak daleko sahají její představy o vozech budoucnosti, když 27. února 2001 na autosalonu v Ženevě představila koncept všestranného, ekonomického a ekologického vozu – Mazda MX SPORT TOURER.

Model MX SPORT TOURER je zhmotněnou vizí budoucnosti, vizí inovativních designů a technologií příštích generací vozidel. Přitažlivé tvary a prostorná karoserie modelu MX SPORT TOURER kombinují styl sportovních vozů pro zábavu a funkčnost běžných vozů kombi.

Pohon zajišťuje unikátní hybridní systém, který je tvořen lehkým, vysoce výkonným motorem typu S-VT o obsahu 2,0 litru a elektromotorem. Během jízdy mimo městské aglomerace je model MX SPORT TOURER poháněn zážehovým motorem v režimu 4x4. Ve městech, kde jsou vyžadovány nulové hodnoty emisí, je pohon přepnut na elektromotor, který pohání zadní kola tohoto vozu. Elektromotor má výkon 40 kW, kroutící moment 108 Nm a dosahuje maximální rychlosti 40-50 km/hod. Jeho akumulátory jsou nabíjeny během jízdy vznětovým agregátem a rekuperací brzdového systému.

Koncepční model MX SPORT TOURER odráží charakteristický a sportovní image Mazdy, spolu s kombinací vlastností směřovaných k uspokojení zákazníků, kteří žijí aktivním životem. MX SPORT TOURER jim nabízí zážehový motor s ekonomickým provozem pro jízdu na běžných komunikacích, pohon 4x4 pro vyšší trakci při jízdě na ledovém a zasněženém povrchu a konečně do třetice elektromotor pohánějící zadní kola vozu pro jízdu v městských aglomeracích, který vykazuje nulové emise.

Koncept MX SPORT TOURER využívá stejný systém konstrukce dveří bez středního sloupku B jako model Mazda RX-8. Tato konfigurace výrazně usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Dalším rysem je sportovní vzhled interiéru a snadno přístupný nákladový prostor s lamelovou střechou, která se dá zatáhnout. V případě, že jsou lamely přesunuty směrem vpřed, je spuštěno zadní okno a složena zadní sedadla, je záď vozidla přetransformována na typický pick-up s výjimečnou funkčností. V případě, že jsou zadní sedadla demontována, je podlaha zcela plochá a objem zavazadlového prostoru dosahuje 1250 l.

Podvozek konceptu MX SPORT TOURER tvoří nově vyvinutá náprava typu multi-link, použitá u všech čtyř kol a tlumiče typu M-SDS (Mazda Skyhook Damping Suspension). Tato konstrukce výrazně zlepšuje ovládání vozidla nezávisle na jeho zatížení. Brzdové kotouče o průměru 370 mm a zároveň 20“ kola nabízejí výjimečné brzdné vlastnosti. Ve výbavě vozu nechybí ani systém DCS (systém řízení jízdní stability) a systém EBD (systém elektronického rozdělování brzdné síly).

Výkon motoru je na přední kola přenášen prostřednictvím originální převodovky CVT (převodovka s plynule měnitelným převodem), která byla vyvinuta společností Mazda. Tato převodovka může být ovládána i prostřednictvím ovladačů umístěných na volantu a v případě potřeby nabízí řidiči možnost manuálního řazení.

Koncepční model MX SPORT TOURER využívá nejmodernější výpočetní technologie, včetně odemykání vozu, které reaguje na identifikační kartu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda CX-3 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 46 147 km
Cena: 400 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 70 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků