Ženevský autosalon: Ford Focus RS a TDCi

Příznivci Fordu, kteří mají sportovní srdce, s napětím očekávali premiéru Focusu RS na autosalonu v Ženevě a dnes jistě nejsou sklamáni, veřejnosti se představil také Focus TDCi.
Ženevský autosalon: Ford Focus RS a TDCi
Příznivci Fordu, kteří mají sportovní srdce, s napětím očekávali premiéru Focusu RS na autosalonu v Ženevě a dnes jistě nejsou sklamáni, veřejnosti se představil také Focus TDCi.

Ford Focus RS nijak netají, že se jeho tvůrci se nechali inspirovat úspěšnými soutěžními vozy WRC značky Ford. Model Focus RS má sníženou světlou výšku, speciálně upravený podvozek a pohání jej dvoulitrový přeplňovaný motor o výkonu 220 koní. Originálně pojatý interiér připomíná soutěžní vozy WRC. Vysoce výkonný Focus RS, určený pro běžný silniční provoz, je dílem sedmi desítek specialistů programu RS, kteří tento výjimečný projekt dokázali dovést od prvních náčrtků po zavedení do sériové výroby během pouhých patnácti měsíců.

Výkon motoru Fordu Focus RS se přenáší na přední kola prostřednictvím vysoce aktivního diferenciálu Quaife, který dokáže bleskurychle podchytit okamžik, kdy se jedno z kol začíná protáčet a přizpůsobí této situaci poměr výkonů přenášených na levé a pravé kolo.

Zatímco kapota, dveře a čelní i koncová světla Focusu RS jsou převzaty z běžných modelů řady Focus, prakticky všechny ostatní exteriérové prvky byly zásadně přestylizovány, nebo jsou úplně nové. Díky pečlivé práci designerů nový Focus RS rozhodně nedělá předchozím vozům Ford proslulé řady „RS“ ostudu. Interiér Focusu RS rozvíjí filozofii sportovního stylingu tohoto modelu, patrně nejvýraznějším prvkem interiéru jsou anatomická „soutěžní“ sedadla Sparco. Efektní je i barevné provedení vozu - paleta odstínů se záměrně omezuje na tři barvy: černou, modrou a stříbrnou.

Podle dostupných informací by měl být Focus RS k dispozici také na českém trhu možná již v letošním roce.

Drouhou novinkou v modelové řadě je Focus TDCi, který je poháněn vysoce výkonným moderním vznětovým motorem se systémem common-rail druhé generace. Motor Ford Duratorq TDCi, který si v Ženevě odbývá svoji premiéru, dává ze svého objemu 1,8 l výkon 115 koní. Nabídku modelové řady Focus obohatí tento výkonný agregát v létě roku 2001.

Motor Ford Duratorq TDCi vyniká svými výkonovými parametry a tichým a vyváženým během. Vyspělá technologie common-rail ve vozech Ford Focus je dalším momentem, který podporuje pozici modelové řady Focus.

Fotografie:

1. Ford Focus RS
2. Ford Focus RS – palubní deska
3. Motor Duratorq TDCi
4. Ford Focus TDCi
5. Ford Focus RS – premiéra v Ženevě
6. Ford Focus RS
7. Ford Focus RS – upravený pro automobilové soutěže
8. Ford Focus TDCi

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků