Ženevský autosalon: Ford Focus RS a TDCi

Příznivci Fordu, kteří mají sportovní srdce, s napětím očekávali premiéru Focusu RS na autosalonu v Ženevě a dnes jistě nejsou sklamáni, veřejnosti se představil také Focus TDCi.
Ženevský autosalon: Ford Focus RS a TDCi
Příznivci Fordu, kteří mají sportovní srdce, s napětím očekávali premiéru Focusu RS na autosalonu v Ženevě a dnes jistě nejsou sklamáni, veřejnosti se představil také Focus TDCi.

Ford Focus RS nijak netají, že se jeho tvůrci se nechali inspirovat úspěšnými soutěžními vozy WRC značky Ford. Model Focus RS má sníženou světlou výšku, speciálně upravený podvozek a pohání jej dvoulitrový přeplňovaný motor o výkonu 220 koní. Originálně pojatý interiér připomíná soutěžní vozy WRC. Vysoce výkonný Focus RS, určený pro běžný silniční provoz, je dílem sedmi desítek specialistů programu RS, kteří tento výjimečný projekt dokázali dovést od prvních náčrtků po zavedení do sériové výroby během pouhých patnácti měsíců.

Výkon motoru Fordu Focus RS se přenáší na přední kola prostřednictvím vysoce aktivního diferenciálu Quaife, který dokáže bleskurychle podchytit okamžik, kdy se jedno z kol začíná protáčet a přizpůsobí této situaci poměr výkonů přenášených na levé a pravé kolo.

Zatímco kapota, dveře a čelní i koncová světla Focusu RS jsou převzaty z běžných modelů řady Focus, prakticky všechny ostatní exteriérové prvky byly zásadně přestylizovány, nebo jsou úplně nové. Díky pečlivé práci designerů nový Focus RS rozhodně nedělá předchozím vozům Ford proslulé řady „RS“ ostudu. Interiér Focusu RS rozvíjí filozofii sportovního stylingu tohoto modelu, patrně nejvýraznějším prvkem interiéru jsou anatomická „soutěžní“ sedadla Sparco. Efektní je i barevné provedení vozu - paleta odstínů se záměrně omezuje na tři barvy: černou, modrou a stříbrnou.

Podle dostupných informací by měl být Focus RS k dispozici také na českém trhu možná již v letošním roce.

Drouhou novinkou v modelové řadě je Focus TDCi, který je poháněn vysoce výkonným moderním vznětovým motorem se systémem common-rail druhé generace. Motor Ford Duratorq TDCi, který si v Ženevě odbývá svoji premiéru, dává ze svého objemu 1,8 l výkon 115 koní. Nabídku modelové řady Focus obohatí tento výkonný agregát v létě roku 2001.

Motor Ford Duratorq TDCi vyniká svými výkonovými parametry a tichým a vyváženým během. Vyspělá technologie common-rail ve vozech Ford Focus je dalším momentem, který podporuje pozici modelové řady Focus.

Fotografie:

1. Ford Focus RS
2. Ford Focus RS – palubní deska
3. Motor Duratorq TDCi
4. Ford Focus TDCi
5. Ford Focus RS – premiéra v Ženevě
6. Ford Focus RS
7. Ford Focus RS – upravený pro automobilové soutěže
8. Ford Focus TDCi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků