Ženevský autosalon: Ford Focus RS a TDCi

Příznivci Fordu, kteří mají sportovní srdce, s napětím očekávali premiéru Focusu RS na autosalonu v Ženevě a dnes jistě nejsou sklamáni, veřejnosti se představil také Focus TDCi.
Ženevský autosalon: Ford Focus RS a TDCi
Příznivci Fordu, kteří mají sportovní srdce, s napětím očekávali premiéru Focusu RS na autosalonu v Ženevě a dnes jistě nejsou sklamáni, veřejnosti se představil také Focus TDCi.

Ford Focus RS nijak netají, že se jeho tvůrci se nechali inspirovat úspěšnými soutěžními vozy WRC značky Ford. Model Focus RS má sníženou světlou výšku, speciálně upravený podvozek a pohání jej dvoulitrový přeplňovaný motor o výkonu 220 koní. Originálně pojatý interiér připomíná soutěžní vozy WRC. Vysoce výkonný Focus RS, určený pro běžný silniční provoz, je dílem sedmi desítek specialistů programu RS, kteří tento výjimečný projekt dokázali dovést od prvních náčrtků po zavedení do sériové výroby během pouhých patnácti měsíců.

Výkon motoru Fordu Focus RS se přenáší na přední kola prostřednictvím vysoce aktivního diferenciálu Quaife, který dokáže bleskurychle podchytit okamžik, kdy se jedno z kol začíná protáčet a přizpůsobí této situaci poměr výkonů přenášených na levé a pravé kolo.

Zatímco kapota, dveře a čelní i koncová světla Focusu RS jsou převzaty z běžných modelů řady Focus, prakticky všechny ostatní exteriérové prvky byly zásadně přestylizovány, nebo jsou úplně nové. Díky pečlivé práci designerů nový Focus RS rozhodně nedělá předchozím vozům Ford proslulé řady „RS“ ostudu. Interiér Focusu RS rozvíjí filozofii sportovního stylingu tohoto modelu, patrně nejvýraznějším prvkem interiéru jsou anatomická „soutěžní“ sedadla Sparco. Efektní je i barevné provedení vozu - paleta odstínů se záměrně omezuje na tři barvy: černou, modrou a stříbrnou.

Podle dostupných informací by měl být Focus RS k dispozici také na českém trhu možná již v letošním roce.

Drouhou novinkou v modelové řadě je Focus TDCi, který je poháněn vysoce výkonným moderním vznětovým motorem se systémem common-rail druhé generace. Motor Ford Duratorq TDCi, který si v Ženevě odbývá svoji premiéru, dává ze svého objemu 1,8 l výkon 115 koní. Nabídku modelové řady Focus obohatí tento výkonný agregát v létě roku 2001.

Motor Ford Duratorq TDCi vyniká svými výkonovými parametry a tichým a vyváženým během. Vyspělá technologie common-rail ve vozech Ford Focus je dalším momentem, který podporuje pozici modelové řady Focus.

Fotografie:

1. Ford Focus RS
2. Ford Focus RS – palubní deska
3. Motor Duratorq TDCi
4. Ford Focus TDCi
5. Ford Focus RS – premiéra v Ženevě
6. Ford Focus RS
7. Ford Focus RS – upravený pro automobilové soutěže
8. Ford Focus TDCi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků