Ženevský autosalon: Ford Focus FCV

Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group...
Ženevský autosalon: Ford Focus FCV
Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group. Ford založil divizi TH!NK počátkem roku 2000 a je první automobilovou společností , která vytvořila samostatnou značku pro vývoj široké škály ekologicky šetrných řešení v oblasti osobní přepravy.

Vývoj ekologicky šetrných technologií je součástí filozofie společnosti Ford Motor Company, která ji vede jednak k dialogu se zástupci vlád, nevládních organizací a veřejností o kritických otázkách a jednak k tomu, aby přicházela s ekologickými řešeními ještě dříve, než si je vynutí legislativní tlak.

„Abychom mohli pokračovat v započaté cestě, potřebujeme spolehlivý legální rámec zahrnující vhodné pobídky a progresivní palivovou infrastrukturu v Evropě,“ dodal Rudi Kunze, technický ředitel Ford of Europe.

Ford v této oblasti spolupracuje se špičkovými výzkumnými pracovišti a strategickými organizacemi jako např. Fuel Cell Alliance (kde je jedním z partnerů i společnost Ballard Power Systems – špička ve vývoji palivových článků). V aplikaci technologie palivových článků hraje významnou úlohu také Evropské výzkumné centrum Fordu v Aachenu.

Při prezentaci byly k dispozici kromě Fordu Focus FCV (fuel cell vehicle) i další vozy s ekologicky šetrným pohonem. Demonstračních jízd se zúčastnili rovněž komisař EU pro dopravu Loyola de Palacio, členové evropského parlamentu a zástupci nevládních organizací. „Ford Motor Company je průkopníkem při vývoji ekologických technologií v automobilovém průmyslu. Víme, jaký vliv mají automobily na životní prostředí, a proto je pro nás prioritní myšlenka tzv. trvale udržitelné mobility,“ komentoval představení Fordu Focus FCV Nick Scheele, předseda správní rady Ford of Europe. „Našim cílem je vyrábět vozy, které budou mít čistější spalování, budou snáze recyklovatelné a celkově ekologičtější – a zároveň budou stejně funkční a vzrušující jako dosud.“

Fordova „zelená flotila“ zahrnuje kromě Fordu Focus poháněného palivovými články (s nádrží na stlačený vodík, nebo na ethanol), také elektrická vozidla (TH!NK city a TH!NK bike a elektrické „Káčko“), Ford Galaxy s hybridní pohonem (buď na stlačený zemní plyn, nebo na benzín) a Ford Fiestu Lynx Diesel, jejíž emise kysličníku uhličitého činí pouhých 120g/km. Některé z těchto technologií jsou již k dispozici na vybraných evropských trzích. Další se objeví v blízké budoucnosti nebo jsou zatím v rovině konceptů, které jsou důkazem Fordovy dlouhodobé vize.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků