Ženevský autosalon: Ford Focus FCV

Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group...
Ženevský autosalon: Ford Focus FCV
Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group. Ford založil divizi TH!NK počátkem roku 2000 a je první automobilovou společností , která vytvořila samostatnou značku pro vývoj široké škály ekologicky šetrných řešení v oblasti osobní přepravy.

Vývoj ekologicky šetrných technologií je součástí filozofie společnosti Ford Motor Company, která ji vede jednak k dialogu se zástupci vlád, nevládních organizací a veřejností o kritických otázkách a jednak k tomu, aby přicházela s ekologickými řešeními ještě dříve, než si je vynutí legislativní tlak.

„Abychom mohli pokračovat v započaté cestě, potřebujeme spolehlivý legální rámec zahrnující vhodné pobídky a progresivní palivovou infrastrukturu v Evropě,“ dodal Rudi Kunze, technický ředitel Ford of Europe.

Ford v této oblasti spolupracuje se špičkovými výzkumnými pracovišti a strategickými organizacemi jako např. Fuel Cell Alliance (kde je jedním z partnerů i společnost Ballard Power Systems – špička ve vývoji palivových článků). V aplikaci technologie palivových článků hraje významnou úlohu také Evropské výzkumné centrum Fordu v Aachenu.

Při prezentaci byly k dispozici kromě Fordu Focus FCV (fuel cell vehicle) i další vozy s ekologicky šetrným pohonem. Demonstračních jízd se zúčastnili rovněž komisař EU pro dopravu Loyola de Palacio, členové evropského parlamentu a zástupci nevládních organizací. „Ford Motor Company je průkopníkem při vývoji ekologických technologií v automobilovém průmyslu. Víme, jaký vliv mají automobily na životní prostředí, a proto je pro nás prioritní myšlenka tzv. trvale udržitelné mobility,“ komentoval představení Fordu Focus FCV Nick Scheele, předseda správní rady Ford of Europe. „Našim cílem je vyrábět vozy, které budou mít čistější spalování, budou snáze recyklovatelné a celkově ekologičtější – a zároveň budou stejně funkční a vzrušující jako dosud.“

Fordova „zelená flotila“ zahrnuje kromě Fordu Focus poháněného palivovými články (s nádrží na stlačený vodík, nebo na ethanol), také elektrická vozidla (TH!NK city a TH!NK bike a elektrické „Káčko“), Ford Galaxy s hybridní pohonem (buď na stlačený zemní plyn, nebo na benzín) a Ford Fiestu Lynx Diesel, jejíž emise kysličníku uhličitého činí pouhých 120g/km. Některé z těchto technologií jsou již k dispozici na vybraných evropských trzích. Další se objeví v blízké budoucnosti nebo jsou zatím v rovině konceptů, které jsou důkazem Fordovy dlouhodobé vize.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků