Ženevský autosalon: Ford Focus FCV

Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group...
Ženevský autosalon: Ford Focus FCV
Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group. Ford založil divizi TH!NK počátkem roku 2000 a je první automobilovou společností , která vytvořila samostatnou značku pro vývoj široké škály ekologicky šetrných řešení v oblasti osobní přepravy.

Vývoj ekologicky šetrných technologií je součástí filozofie společnosti Ford Motor Company, která ji vede jednak k dialogu se zástupci vlád, nevládních organizací a veřejností o kritických otázkách a jednak k tomu, aby přicházela s ekologickými řešeními ještě dříve, než si je vynutí legislativní tlak.

„Abychom mohli pokračovat v započaté cestě, potřebujeme spolehlivý legální rámec zahrnující vhodné pobídky a progresivní palivovou infrastrukturu v Evropě,“ dodal Rudi Kunze, technický ředitel Ford of Europe.

Ford v této oblasti spolupracuje se špičkovými výzkumnými pracovišti a strategickými organizacemi jako např. Fuel Cell Alliance (kde je jedním z partnerů i společnost Ballard Power Systems – špička ve vývoji palivových článků). V aplikaci technologie palivových článků hraje významnou úlohu také Evropské výzkumné centrum Fordu v Aachenu.

Při prezentaci byly k dispozici kromě Fordu Focus FCV (fuel cell vehicle) i další vozy s ekologicky šetrným pohonem. Demonstračních jízd se zúčastnili rovněž komisař EU pro dopravu Loyola de Palacio, členové evropského parlamentu a zástupci nevládních organizací. „Ford Motor Company je průkopníkem při vývoji ekologických technologií v automobilovém průmyslu. Víme, jaký vliv mají automobily na životní prostředí, a proto je pro nás prioritní myšlenka tzv. trvale udržitelné mobility,“ komentoval představení Fordu Focus FCV Nick Scheele, předseda správní rady Ford of Europe. „Našim cílem je vyrábět vozy, které budou mít čistější spalování, budou snáze recyklovatelné a celkově ekologičtější – a zároveň budou stejně funkční a vzrušující jako dosud.“

Fordova „zelená flotila“ zahrnuje kromě Fordu Focus poháněného palivovými články (s nádrží na stlačený vodík, nebo na ethanol), také elektrická vozidla (TH!NK city a TH!NK bike a elektrické „Káčko“), Ford Galaxy s hybridní pohonem (buď na stlačený zemní plyn, nebo na benzín) a Ford Fiestu Lynx Diesel, jejíž emise kysličníku uhličitého činí pouhých 120g/km. Některé z těchto technologií jsou již k dispozici na vybraných evropských trzích. Další se objeví v blízké budoucnosti nebo jsou zatím v rovině konceptů, které jsou důkazem Fordovy dlouhodobé vize.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků