Ženevský autosalon: Ford Focus FCV

Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group...
Ženevský autosalon: Ford Focus FCV
Začátkem února přestavil Ford v Bruselu první Focus poháněný palivovými články. Fordova technologie palivových článků byly vyvinuta v rámci TH!NK Group. Ford založil divizi TH!NK počátkem roku 2000 a je první automobilovou společností , která vytvořila samostatnou značku pro vývoj široké škály ekologicky šetrných řešení v oblasti osobní přepravy.

Vývoj ekologicky šetrných technologií je součástí filozofie společnosti Ford Motor Company, která ji vede jednak k dialogu se zástupci vlád, nevládních organizací a veřejností o kritických otázkách a jednak k tomu, aby přicházela s ekologickými řešeními ještě dříve, než si je vynutí legislativní tlak.

„Abychom mohli pokračovat v započaté cestě, potřebujeme spolehlivý legální rámec zahrnující vhodné pobídky a progresivní palivovou infrastrukturu v Evropě,“ dodal Rudi Kunze, technický ředitel Ford of Europe.

Ford v této oblasti spolupracuje se špičkovými výzkumnými pracovišti a strategickými organizacemi jako např. Fuel Cell Alliance (kde je jedním z partnerů i společnost Ballard Power Systems – špička ve vývoji palivových článků). V aplikaci technologie palivových článků hraje významnou úlohu také Evropské výzkumné centrum Fordu v Aachenu.

Při prezentaci byly k dispozici kromě Fordu Focus FCV (fuel cell vehicle) i další vozy s ekologicky šetrným pohonem. Demonstračních jízd se zúčastnili rovněž komisař EU pro dopravu Loyola de Palacio, členové evropského parlamentu a zástupci nevládních organizací. „Ford Motor Company je průkopníkem při vývoji ekologických technologií v automobilovém průmyslu. Víme, jaký vliv mají automobily na životní prostředí, a proto je pro nás prioritní myšlenka tzv. trvale udržitelné mobility,“ komentoval představení Fordu Focus FCV Nick Scheele, předseda správní rady Ford of Europe. „Našim cílem je vyrábět vozy, které budou mít čistější spalování, budou snáze recyklovatelné a celkově ekologičtější – a zároveň budou stejně funkční a vzrušující jako dosud.“

Fordova „zelená flotila“ zahrnuje kromě Fordu Focus poháněného palivovými články (s nádrží na stlačený vodík, nebo na ethanol), také elektrická vozidla (TH!NK city a TH!NK bike a elektrické „Káčko“), Ford Galaxy s hybridní pohonem (buď na stlačený zemní plyn, nebo na benzín) a Ford Fiestu Lynx Diesel, jejíž emise kysličníku uhličitého činí pouhých 120g/km. Některé z těchto technologií jsou již k dispozici na vybraných evropských trzích. Další se objeví v blízké budoucnosti nebo jsou zatím v rovině konceptů, které jsou důkazem Fordovy dlouhodobé vize.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků