Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick

Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory
Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick
Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory a zvýšila se i úroveň jeho aktivní a pasivní bezpečnosti.

Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - prvním z nich je zdokonalený vidlicový šestiválec SOHC o objemu 4,0 l, druhým výkonný vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l a třetím bude turbodiesel o objemu 2,5 l.

Za novým Fordem Explorer je možné tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg. Díky nově navrženému nezávislému zavěšení zadních kol originální konstrukce vyniká nový Ford Explorer výbornými jízdními vlastnostmi a vysokým komfortem jízdy. Další výhodou kompaktní konstrukce zadního zavěšení je možnost umístit vzadu ve voze ještě třetí řadu sedadel, takže Explorer dokáže pohodlně přepravit až sedm dospělých pasažérů. Dlouhý seznam standardně montovaných bezpečnostních prvků obsahuje např. dvoukapacitní čelní airbagy a boční hlavové airbagy ve formě „záclonky“.

Maverick je nejnovější zbraní automobilky Ford, se kterou chce tato značka výrazně zabodovat v rychle sílícím segmentu malých SUV vozů. Ford Maverick těží z bohatých zkušeností konstruktérů automobilky Ford s přípravou SUV modelů. Jeho design kombinuje tradiční ryze funkční off-road prvky se sportovně působícími detaily. Interiér, mimochodem nejprostornější v celém segmentu, nabízí vysoký komfort, je však zároveň vysoce funkční a přizpůsobivý. Do Fordu Maverick se pohodlně usadí pět dospělých pasažérů a dost místa je i pro jejich zavazadla.

O pohon nových vozů Ford Maverick se stará buď dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec, nebo třílitrový vidlicový šestiválec řady Duratec. Za nový model Maverick lze připojit přívěs o hmotnosti až 1 700 kg, což postačí např. pro tahání přívěsů s menší lodí. Dalším charakteristickým rysem nového vozu Ford Maverick je jeho robustní stavba, která se uplatní především při jízdách v terénu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků