Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick

Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory
Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick
Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory a zvýšila se i úroveň jeho aktivní a pasivní bezpečnosti.

Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - prvním z nich je zdokonalený vidlicový šestiválec SOHC o objemu 4,0 l, druhým výkonný vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l a třetím bude turbodiesel o objemu 2,5 l.

Za novým Fordem Explorer je možné tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg. Díky nově navrženému nezávislému zavěšení zadních kol originální konstrukce vyniká nový Ford Explorer výbornými jízdními vlastnostmi a vysokým komfortem jízdy. Další výhodou kompaktní konstrukce zadního zavěšení je možnost umístit vzadu ve voze ještě třetí řadu sedadel, takže Explorer dokáže pohodlně přepravit až sedm dospělých pasažérů. Dlouhý seznam standardně montovaných bezpečnostních prvků obsahuje např. dvoukapacitní čelní airbagy a boční hlavové airbagy ve formě „záclonky“.

Maverick je nejnovější zbraní automobilky Ford, se kterou chce tato značka výrazně zabodovat v rychle sílícím segmentu malých SUV vozů. Ford Maverick těží z bohatých zkušeností konstruktérů automobilky Ford s přípravou SUV modelů. Jeho design kombinuje tradiční ryze funkční off-road prvky se sportovně působícími detaily. Interiér, mimochodem nejprostornější v celém segmentu, nabízí vysoký komfort, je však zároveň vysoce funkční a přizpůsobivý. Do Fordu Maverick se pohodlně usadí pět dospělých pasažérů a dost místa je i pro jejich zavazadla.

O pohon nových vozů Ford Maverick se stará buď dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec, nebo třílitrový vidlicový šestiválec řady Duratec. Za nový model Maverick lze připojit přívěs o hmotnosti až 1 700 kg, což postačí např. pro tahání přívěsů s menší lodí. Dalším charakteristickým rysem nového vozu Ford Maverick je jeho robustní stavba, která se uplatní především při jízdách v terénu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 48 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků