Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick

Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory
Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick
Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory a zvýšila se i úroveň jeho aktivní a pasivní bezpečnosti.

Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - prvním z nich je zdokonalený vidlicový šestiválec SOHC o objemu 4,0 l, druhým výkonný vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l a třetím bude turbodiesel o objemu 2,5 l.

Za novým Fordem Explorer je možné tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg. Díky nově navrženému nezávislému zavěšení zadních kol originální konstrukce vyniká nový Ford Explorer výbornými jízdními vlastnostmi a vysokým komfortem jízdy. Další výhodou kompaktní konstrukce zadního zavěšení je možnost umístit vzadu ve voze ještě třetí řadu sedadel, takže Explorer dokáže pohodlně přepravit až sedm dospělých pasažérů. Dlouhý seznam standardně montovaných bezpečnostních prvků obsahuje např. dvoukapacitní čelní airbagy a boční hlavové airbagy ve formě „záclonky“.

Maverick je nejnovější zbraní automobilky Ford, se kterou chce tato značka výrazně zabodovat v rychle sílícím segmentu malých SUV vozů. Ford Maverick těží z bohatých zkušeností konstruktérů automobilky Ford s přípravou SUV modelů. Jeho design kombinuje tradiční ryze funkční off-road prvky se sportovně působícími detaily. Interiér, mimochodem nejprostornější v celém segmentu, nabízí vysoký komfort, je však zároveň vysoce funkční a přizpůsobivý. Do Fordu Maverick se pohodlně usadí pět dospělých pasažérů a dost místa je i pro jejich zavazadla.

O pohon nových vozů Ford Maverick se stará buď dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec, nebo třílitrový vidlicový šestiválec řady Duratec. Za nový model Maverick lze připojit přívěs o hmotnosti až 1 700 kg, což postačí např. pro tahání přívěsů s menší lodí. Dalším charakteristickým rysem nového vozu Ford Maverick je jeho robustní stavba, která se uplatní především při jízdách v terénu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků