Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick

Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory
Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick
Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory a zvýšila se i úroveň jeho aktivní a pasivní bezpečnosti.

Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - prvním z nich je zdokonalený vidlicový šestiválec SOHC o objemu 4,0 l, druhým výkonný vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l a třetím bude turbodiesel o objemu 2,5 l.

Za novým Fordem Explorer je možné tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg. Díky nově navrženému nezávislému zavěšení zadních kol originální konstrukce vyniká nový Ford Explorer výbornými jízdními vlastnostmi a vysokým komfortem jízdy. Další výhodou kompaktní konstrukce zadního zavěšení je možnost umístit vzadu ve voze ještě třetí řadu sedadel, takže Explorer dokáže pohodlně přepravit až sedm dospělých pasažérů. Dlouhý seznam standardně montovaných bezpečnostních prvků obsahuje např. dvoukapacitní čelní airbagy a boční hlavové airbagy ve formě „záclonky“.

Maverick je nejnovější zbraní automobilky Ford, se kterou chce tato značka výrazně zabodovat v rychle sílícím segmentu malých SUV vozů. Ford Maverick těží z bohatých zkušeností konstruktérů automobilky Ford s přípravou SUV modelů. Jeho design kombinuje tradiční ryze funkční off-road prvky se sportovně působícími detaily. Interiér, mimochodem nejprostornější v celém segmentu, nabízí vysoký komfort, je však zároveň vysoce funkční a přizpůsobivý. Do Fordu Maverick se pohodlně usadí pět dospělých pasažérů a dost místa je i pro jejich zavazadla.

O pohon nových vozů Ford Maverick se stará buď dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec, nebo třílitrový vidlicový šestiválec řady Duratec. Za nový model Maverick lze připojit přívěs o hmotnosti až 1 700 kg, což postačí např. pro tahání přívěsů s menší lodí. Dalším charakteristickým rysem nového vozu Ford Maverick je jeho robustní stavba, která se uplatní především při jízdách v terénu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků