Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick

Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory
Ženevský autosalon: Ford Explorer a Maverick
Na stánku automobilky Ford v Ženevě se také představí nová generace Fordu Explorer, nejprodávanějšího vozu na světě v kategorii SUV (sport utility vehicle). Konstruktéři zásadně přepracovali většinu dílů - nový Explorer má vylepšený interiér, zcela nové zavěšení kol, výkonnější motory a zvýšila se i úroveň jeho aktivní a pasivní bezpečnosti.

Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - prvním z nich je zdokonalený vidlicový šestiválec SOHC o objemu 4,0 l, druhým výkonný vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l a třetím bude turbodiesel o objemu 2,5 l.

Za novým Fordem Explorer je možné tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg. Díky nově navrženému nezávislému zavěšení zadních kol originální konstrukce vyniká nový Ford Explorer výbornými jízdními vlastnostmi a vysokým komfortem jízdy. Další výhodou kompaktní konstrukce zadního zavěšení je možnost umístit vzadu ve voze ještě třetí řadu sedadel, takže Explorer dokáže pohodlně přepravit až sedm dospělých pasažérů. Dlouhý seznam standardně montovaných bezpečnostních prvků obsahuje např. dvoukapacitní čelní airbagy a boční hlavové airbagy ve formě „záclonky“.

Maverick je nejnovější zbraní automobilky Ford, se kterou chce tato značka výrazně zabodovat v rychle sílícím segmentu malých SUV vozů. Ford Maverick těží z bohatých zkušeností konstruktérů automobilky Ford s přípravou SUV modelů. Jeho design kombinuje tradiční ryze funkční off-road prvky se sportovně působícími detaily. Interiér, mimochodem nejprostornější v celém segmentu, nabízí vysoký komfort, je však zároveň vysoce funkční a přizpůsobivý. Do Fordu Maverick se pohodlně usadí pět dospělých pasažérů a dost místa je i pro jejich zavazadla.

O pohon nových vozů Ford Maverick se stará buď dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec, nebo třílitrový vidlicový šestiválec řady Duratec. Za nový model Maverick lze připojit přívěs o hmotnosti až 1 700 kg, což postačí např. pro tahání přívěsů s menší lodí. Dalším charakteristickým rysem nového vozu Ford Maverick je jeho robustní stavba, která se uplatní především při jízdách v terénu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků