Ženevský autosalon: Fiat Stilo

Na prestižní scéně Mezinárodního automobilového salonu v Ženevě uvádí koncern Fiat ve světové předpremiéře model Stilo. Těžištěm škály modelů Fiat je vůz, u něhož značka představuje hodnoty i nového ducha.
Ženevský autosalon: Fiat Stilo
Na prestižní scéně Mezinárodního automobilového salonu v Ženevě uvádí koncern Fiat ve světové předpremiéře model Stilo. Těžištěm škály modelů Fiat je vůz, u něhož značka představuje hodnoty i nového ducha. Model Stilo je předurčen k tomu, aby jako protagonista své třídy propagoval značku Fiat na evropském trhu.

Úderné, se snadnou výslovností ve všech jazycích a znějící opravdu italsky a zároveň mezinárodně, připomíná jméno vozu bezprostředně něco moderního, módu vytvářejícího. Vyvolává totiž představu stylu: francouzsky a anglicky style, německy stil, španělsky a portugalsky estilo. Kromě toho vzbuzuje název Stilo dojem napětí v souladu se sympatickým automobilem, který řídit je zábavou, s vozem kompaktním, moderním a technologicky dokonalým. A konečně, toto jméno není jen čistou fantazií, neboť zároveň formuluje dosažený cíl, kterým je stylová tvorba. Přesto však zůstává otevřeno i dalším různorodým asociacím, jako jsou například různé verze jedné rodiny vozů.

Aby bylo možné nabídnout každému jeho Stilo, existuje model ve dvou verzích, třídveřové a pětidveřové. Velmi se od sebe liší: ve stylu, temperamentu a dokonce i v rozměrech: délka a zvláště výška určují uspořádání vzhledem k vnitřnímu prostoru.

Mění se rovněž uložení řízení, protože výška sedadla řidiče vzhledem k povrchu vozovky (bod H) je různá: nižší u třídveřové verze, jak se patří u vozu s dynamickým stylem a výrazným temperamentem; vyšší u pětidveřové verze, s výhodou snadného nasedání, s více než dostačujícím vnitřním prostorem a vládou nad silnicí. To vše nabízí automobil s jedinečnou osobností.

Nyní je tedy snadné pochopit, proč tyto dva vozy reprezentují dva různé rysy jednotlivého modelu. Třídveřové verzi vozu dominuje ráz individualismu, výkonnosti a potěšení z jízdy. Pětidveřová přitahuje svým komfortem a prostorností, a přináší bezpečnost, mnohostranné užití i racionalitu. Dokáže konkurovat nejen ve své třídě, ale na celém trhu.

Nový pětidveřový model je velmi přitažlivý i pro klienty, kteří se zajímají o podskupinu jednoprostorových vozů. Fiat Stilo dosahuje výhod jednoprostorových vozů: pohodlí při nasedání i vystupování, spousta místa uvnitř a řízení ze zvýšené pozice, která zaručuje pocit větší kontroly nad vozovkou. Kromě toho, vzhledem k možnosti překlopit přední sedadlo dopředu a posunout a složit nezávisle na sobě zadní sedadla, je možno uspořádat vnitřní prostor tak, jak to vyhovuje okamžitým potřebám.

Fiat Stilo pětidveřový má délku 4,25 metru, šířku 1,76 , výšku 1,51 a rozvor 2,60 metru. Fiat Stilo třídveřový má stejnou šířku a rozvor, ale jeho délka je 4,18 m a výška 1,46 m. Obě verze budou vybaveny čtyřmi benzinovými motory a dvěma turbodiesely “Common Rail”.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků