Ženevský autosalon: Fiat Stilo

Na prestižní scéně Mezinárodního automobilového salonu v Ženevě uvádí koncern Fiat ve světové předpremiéře model Stilo. Těžištěm škály modelů Fiat je vůz, u něhož značka představuje hodnoty i nového ducha.
Ženevský autosalon: Fiat Stilo
Na prestižní scéně Mezinárodního automobilového salonu v Ženevě uvádí koncern Fiat ve světové předpremiéře model Stilo. Těžištěm škály modelů Fiat je vůz, u něhož značka představuje hodnoty i nového ducha. Model Stilo je předurčen k tomu, aby jako protagonista své třídy propagoval značku Fiat na evropském trhu.

Úderné, se snadnou výslovností ve všech jazycích a znějící opravdu italsky a zároveň mezinárodně, připomíná jméno vozu bezprostředně něco moderního, módu vytvářejícího. Vyvolává totiž představu stylu: francouzsky a anglicky style, německy stil, španělsky a portugalsky estilo. Kromě toho vzbuzuje název Stilo dojem napětí v souladu se sympatickým automobilem, který řídit je zábavou, s vozem kompaktním, moderním a technologicky dokonalým. A konečně, toto jméno není jen čistou fantazií, neboť zároveň formuluje dosažený cíl, kterým je stylová tvorba. Přesto však zůstává otevřeno i dalším různorodým asociacím, jako jsou například různé verze jedné rodiny vozů.

Aby bylo možné nabídnout každému jeho Stilo, existuje model ve dvou verzích, třídveřové a pětidveřové. Velmi se od sebe liší: ve stylu, temperamentu a dokonce i v rozměrech: délka a zvláště výška určují uspořádání vzhledem k vnitřnímu prostoru.

Mění se rovněž uložení řízení, protože výška sedadla řidiče vzhledem k povrchu vozovky (bod H) je různá: nižší u třídveřové verze, jak se patří u vozu s dynamickým stylem a výrazným temperamentem; vyšší u pětidveřové verze, s výhodou snadného nasedání, s více než dostačujícím vnitřním prostorem a vládou nad silnicí. To vše nabízí automobil s jedinečnou osobností.

Nyní je tedy snadné pochopit, proč tyto dva vozy reprezentují dva různé rysy jednotlivého modelu. Třídveřové verzi vozu dominuje ráz individualismu, výkonnosti a potěšení z jízdy. Pětidveřová přitahuje svým komfortem a prostorností, a přináší bezpečnost, mnohostranné užití i racionalitu. Dokáže konkurovat nejen ve své třídě, ale na celém trhu.

Nový pětidveřový model je velmi přitažlivý i pro klienty, kteří se zajímají o podskupinu jednoprostorových vozů. Fiat Stilo dosahuje výhod jednoprostorových vozů: pohodlí při nasedání i vystupování, spousta místa uvnitř a řízení ze zvýšené pozice, která zaručuje pocit větší kontroly nad vozovkou. Kromě toho, vzhledem k možnosti překlopit přední sedadlo dopředu a posunout a složit nezávisle na sobě zadní sedadla, je možno uspořádat vnitřní prostor tak, jak to vyhovuje okamžitým potřebám.

Fiat Stilo pětidveřový má délku 4,25 metru, šířku 1,76 , výšku 1,51 a rozvor 2,60 metru. Fiat Stilo třídveřový má stejnou šířku a rozvor, ale jeho délka je 4,18 m a výška 1,46 m. Obě verze budou vybaveny čtyřmi benzinovými motory a dvěma turbodiesely “Common Rail”.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků