Ženeva živě: Volkswagen představil naftový hybrid Golfu

Německá automobilka Volkswagen do Ženevy skutečně přivezla hybridní studii modelu Golf. Máme podrobnosti a snímky přímo z místa.

Ačkoli zraky veřejnosti se upírají na stánku Volkswagenu především k novému Sciroccu, za pozornost stojí také nový Golf TDI Hybrid. Tato studie je vybavena tříválcovým naftovým motorem 1,2 TDI o výkonu 55 kW (75 k) a točivém momentu 190 Nm, jenž je doplněn klasickým hybridním systémem s akumulátory a elektromotorem. Samotný elektromotor přitom poskytuje výkon až 20 kW (30 k). Hybridní Golf pak pracuje na stejném principu jako většina ostatních automobilů s hybridním pohonem, tedy při akceleraci a při nízké rychlosti vypomáhá elektromotor, hnaný energií z akumulátorů, které se dobíjejí pří jízdě, případně získávají energii rekuperací při brzdění. O přenos výkonu na přední kola se pak stará nový sedmistupňový automat DSG, jenž je naladěn k optimálnímu řazení s ohledem na minimální spotřebu. Hybridní Golf TDI díky tomu dosáhne kombinované spotřeby 3,4 l na 100 km při průměrné produkci jen 90 gramů oxidu uhličitého na 100 km.

Nízká spotřeba je také dílem aerodynamických optimalizací. Mezi nejzajímavější z nich patří vnitřní vložky disků kol podobné těm používaným ve Formuli 1. Golf TDI Hybrid umožňuje přepínat mezi režimy čistě elektrickým, čistě vznětovým nebo kombinovaným. Vznětový motor je doplněn funkcí „start – stop“, jenž automaticky vypíná spalovací jednotku v případě, že vozidlo zastaví. 

Volkswagen se tímto vozem pokouší zaujmout kombinací nejmodernějšího vznětového motoru, elektromotoru a sedmistupňové, dvouspojkové převodovky. I když se jedná pouze o studii, v podstatě stejný model se dostane na trh v příštím roce, ale bude postaven již na bázi nové generace Golfu. Letošní studie stojí zatím na základu generace současné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf TDI Hybrid přímo na výstavišti v Ženevě
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf 1,2 TDI Hybrid

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků