Ženeva živě: velký návrat VW Scirocco

Po měsících spekulací a řadě neoficiálních snímků je zde návrat legendy osmdesátých a devadesátých let: malý sporťák VW Scirocco.

Nový vůz se představuje 34 let od uvedení první generace stejného jména. Výrobce jej popisuje jako „praktické sportovní auto“, zdůrazňuje prostorný a komfortní interiér, pokrokové technologie a nově příčně zastavěnou sedmistupňovou převodovku DSG. Sériové provedení vychází ze studie Iroc Concept z roku 2006. Oproti němu má Scirocco prodlouženou linii střechy, kola umístěna v rozích karosérie, agresivnější příď včetně kapoty a světlometů a rozšířenou záď. Vnějšími rozměry je srovnatelné se současným Golfem, na délku měří 4 260 mm, vyznačuje se však nízkou stavbou a šířkou blížící se Passatu. Předností je plně čtyřmístný interiér, nad nímž se klene panoramatická střecha. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor pro zavazadla s objemem 755 litrů.

Artilerie pohonných jednotek pro Scirocco obsahuje škálu výhradně přímovstřikových a přeplňovaných motorů TDI a TSI. Zážehové jednotky dávají výkony 122, 160 a 200 koní, zatím jediným „nafťákem“ je osvědčený „dvoulitr“ o výkonu 140 koní.Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové, manuálně řazené převodovky, nebo již zmíněného sedmistupňového „automatu“. Scirocco ve svém nejsilnějším provedení těží z výkonu 200 koní a točivého momentu až 280 N.m, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s a dosahuje rychlosti 235 km/h, normovaná spotřeba však zůstává na přijatelné hodnotě 7,6 l/100 km. Všechny verze budou standardně vybaveny adaptivním podvozkem s přednastavenými režimy Normal, Comfort a Sport, sedmnáctipalcovými litými koly, sportovními sedadly nebo šesti airbagy.

Volkswagen Scirocco začne na vybrané trhy nastupovat koncem letošního léta, zbytek Evropy bude pokryt počátkem příštího léta. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První živé fotografie Volkswagenu Scirocco ze ženevského autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Iroc Concept
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků