Ženeva živě: velký návrat VW Scirocco

Po měsících spekulací a řadě neoficiálních snímků je zde návrat legendy osmdesátých a devadesátých let: malý sporťák VW Scirocco.

Nový vůz se představuje 34 let od uvedení první generace stejného jména. Výrobce jej popisuje jako „praktické sportovní auto“, zdůrazňuje prostorný a komfortní interiér, pokrokové technologie a nově příčně zastavěnou sedmistupňovou převodovku DSG. Sériové provedení vychází ze studie Iroc Concept z roku 2006. Oproti němu má Scirocco prodlouženou linii střechy, kola umístěna v rozích karosérie, agresivnější příď včetně kapoty a světlometů a rozšířenou záď. Vnějšími rozměry je srovnatelné se současným Golfem, na délku měří 4 260 mm, vyznačuje se však nízkou stavbou a šířkou blížící se Passatu. Předností je plně čtyřmístný interiér, nad nímž se klene panoramatická střecha. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor pro zavazadla s objemem 755 litrů.

Artilerie pohonných jednotek pro Scirocco obsahuje škálu výhradně přímovstřikových a přeplňovaných motorů TDI a TSI. Zážehové jednotky dávají výkony 122, 160 a 200 koní, zatím jediným „nafťákem“ je osvědčený „dvoulitr“ o výkonu 140 koní.Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové, manuálně řazené převodovky, nebo již zmíněného sedmistupňového „automatu“. Scirocco ve svém nejsilnějším provedení těží z výkonu 200 koní a točivého momentu až 280 N.m, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s a dosahuje rychlosti 235 km/h, normovaná spotřeba však zůstává na přijatelné hodnotě 7,6 l/100 km. Všechny verze budou standardně vybaveny adaptivním podvozkem s přednastavenými režimy Normal, Comfort a Sport, sedmnáctipalcovými litými koly, sportovními sedadly nebo šesti airbagy.

Volkswagen Scirocco začne na vybrané trhy nastupovat koncem letošního léta, zbytek Evropy bude pokryt počátkem příštího léta. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První živé fotografie Volkswagenu Scirocco ze ženevského autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Iroc Concept
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků