Ženeva živě: velký návrat VW Scirocco

Po měsících spekulací a řadě neoficiálních snímků je zde návrat legendy osmdesátých a devadesátých let: malý sporťák VW Scirocco.

Nový vůz se představuje 34 let od uvedení první generace stejného jména. Výrobce jej popisuje jako „praktické sportovní auto“, zdůrazňuje prostorný a komfortní interiér, pokrokové technologie a nově příčně zastavěnou sedmistupňovou převodovku DSG. Sériové provedení vychází ze studie Iroc Concept z roku 2006. Oproti němu má Scirocco prodlouženou linii střechy, kola umístěna v rozích karosérie, agresivnější příď včetně kapoty a světlometů a rozšířenou záď. Vnějšími rozměry je srovnatelné se současným Golfem, na délku měří 4 260 mm, vyznačuje se však nízkou stavbou a šířkou blížící se Passatu. Předností je plně čtyřmístný interiér, nad nímž se klene panoramatická střecha. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor pro zavazadla s objemem 755 litrů.

Artilerie pohonných jednotek pro Scirocco obsahuje škálu výhradně přímovstřikových a přeplňovaných motorů TDI a TSI. Zážehové jednotky dávají výkony 122, 160 a 200 koní, zatím jediným „nafťákem“ je osvědčený „dvoulitr“ o výkonu 140 koní.Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové, manuálně řazené převodovky, nebo již zmíněného sedmistupňového „automatu“. Scirocco ve svém nejsilnějším provedení těží z výkonu 200 koní a točivého momentu až 280 N.m, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s a dosahuje rychlosti 235 km/h, normovaná spotřeba však zůstává na přijatelné hodnotě 7,6 l/100 km. Všechny verze budou standardně vybaveny adaptivním podvozkem s přednastavenými režimy Normal, Comfort a Sport, sedmnáctipalcovými litými koly, sportovními sedadly nebo šesti airbagy.

Volkswagen Scirocco začne na vybrané trhy nastupovat koncem letošního léta, zbytek Evropy bude pokryt počátkem příštího léta. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První živé fotografie Volkswagenu Scirocco ze ženevského autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Iroc Concept

bazar

VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 118 km
Cena: 490 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 273 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků