Ženeva živě: Seat Bocanegra, příslib stability

Na stánku Seat se v Ženevě objevila studie SportCoupé Bocanegra, o níž jsme vás již krátce informovali. Podobně bude vypadat nová Ibiza.

Její tvary automobilka ale zatím tají, protože Ibizu nové generace představí až napřesrok spolu s novým sedanem. Bocanegra naznačuje, jak by další generace Ibizy, která je již přes dvacet let páteří španělské automobilky, měla vypadat, ale také způsob, jakým se budou vozy Seat v budoucnu ubírat. Žádné obraty ale nečekejme. Prezident Seatu Erich Schmidt zdůraznil kromě agresivního a sportovně střiženého stylingu také důraz na maximální praktičnost.

Automobil dostal jméno podle neobvyklé černé přídě, z níž vystupují světlomety ze světelných diod. Firemní logo – typické S – je nyní černé a má chromované orámování. Nízká čtyřmetrová karoserie Bocanegry se snaží o synergii sportovního vzhledu a chování s funkčností, prostorností a vysokou mírou bezpečnosti. Dalšími prvky, které si žádají pozornost, jsou panoramatická střecha, jež dnes nechybí snad jediné studii žádné z automobilek, poloha bočních směrovek na konci vnějších zpětných zrcátek a nízkoprofilové pneumatiky 235/35 na atraktivních kolech z lehké slitiny o průměru 19 palců. Vzhled zádě zaujme zejména mohutnými „rameny“, která nechávají vyniknout sdruženým svítilnám, a také centrálně umístěnou koncovkou výfuku, integrovanou do nárazníku.

Prostor pro cestující v konceptu Bocanegra zahrnuje mnoho odlišných barev a vzorů materiálů. Lehký sportovní design přístrojové desky a dalších prvků vychází z dominance středového panelu, který obsahuje klimatizační jednotku. Přístrojový štít odráží sportovní vzhled exteriéru. Oba kruhové ukazatele jsou nově navrženy, mezi nimi je panel s údaji periferních zařízení. Komunikační povely jsou předávány pomocí ovladačů na volantu, které maximalizují propojení řidiče, vozidla a dalších podsystémů, jimiž mohou být třeba telefon, palm nebo zařízení Bluetooth. Prostor pro posádku je doplněn loketními opěrkami a skořepinovými sedadly čalouněnými kůží a poloprůhledným plastem.

Nová studie Seatu je vybavena již dobře známým, výkonným a přesto úsporným, dvojitě přeplňovaným motorem 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovkou DSG s možností ovládání na volantu. Sportovní charakter převodovky DSG není v rozporu šetrností malého motoru k životnímu prostředí. Stejně jako je tomu také u dalších Seatů, studie Bocanegra využívá možností podvozkového konceptu, popisovaného autory jako „Agile Chassis”.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Bocanegra Concept na ženevskéma autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Bocanegra Concept

 

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků