Ženeva živě: Seat Bocanegra, příslib stability

Na stánku Seat se v Ženevě objevila studie SportCoupé Bocanegra, o níž jsme vás již krátce informovali. Podobně bude vypadat nová Ibiza.

Její tvary automobilka ale zatím tají, protože Ibizu nové generace představí až napřesrok spolu s novým sedanem. Bocanegra naznačuje, jak by další generace Ibizy, která je již přes dvacet let páteří španělské automobilky, měla vypadat, ale také způsob, jakým se budou vozy Seat v budoucnu ubírat. Žádné obraty ale nečekejme. Prezident Seatu Erich Schmidt zdůraznil kromě agresivního a sportovně střiženého stylingu také důraz na maximální praktičnost.

Automobil dostal jméno podle neobvyklé černé přídě, z níž vystupují světlomety ze světelných diod. Firemní logo – typické S – je nyní černé a má chromované orámování. Nízká čtyřmetrová karoserie Bocanegry se snaží o synergii sportovního vzhledu a chování s funkčností, prostorností a vysokou mírou bezpečnosti. Dalšími prvky, které si žádají pozornost, jsou panoramatická střecha, jež dnes nechybí snad jediné studii žádné z automobilek, poloha bočních směrovek na konci vnějších zpětných zrcátek a nízkoprofilové pneumatiky 235/35 na atraktivních kolech z lehké slitiny o průměru 19 palců. Vzhled zádě zaujme zejména mohutnými „rameny“, která nechávají vyniknout sdruženým svítilnám, a také centrálně umístěnou koncovkou výfuku, integrovanou do nárazníku.

Prostor pro cestující v konceptu Bocanegra zahrnuje mnoho odlišných barev a vzorů materiálů. Lehký sportovní design přístrojové desky a dalších prvků vychází z dominance středového panelu, který obsahuje klimatizační jednotku. Přístrojový štít odráží sportovní vzhled exteriéru. Oba kruhové ukazatele jsou nově navrženy, mezi nimi je panel s údaji periferních zařízení. Komunikační povely jsou předávány pomocí ovladačů na volantu, které maximalizují propojení řidiče, vozidla a dalších podsystémů, jimiž mohou být třeba telefon, palm nebo zařízení Bluetooth. Prostor pro posádku je doplněn loketními opěrkami a skořepinovými sedadly čalouněnými kůží a poloprůhledným plastem.

Nová studie Seatu je vybavena již dobře známým, výkonným a přesto úsporným, dvojitě přeplňovaným motorem 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovkou DSG s možností ovládání na volantu. Sportovní charakter převodovky DSG není v rozporu šetrností malého motoru k životnímu prostředí. Stejně jako je tomu také u dalších Seatů, studie Bocanegra využívá možností podvozkového konceptu, popisovaného autory jako „Agile Chassis”.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Bocanegra Concept na ženevskéma autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Bocanegra Concept

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků