Ženeva živě: Seat Bocanegra, příslib stability

Na stánku Seat se v Ženevě objevila studie SportCoupé Bocanegra, o níž jsme vás již krátce informovali. Podobně bude vypadat nová Ibiza.

Její tvary automobilka ale zatím tají, protože Ibizu nové generace představí až napřesrok spolu s novým sedanem. Bocanegra naznačuje, jak by další generace Ibizy, která je již přes dvacet let páteří španělské automobilky, měla vypadat, ale také způsob, jakým se budou vozy Seat v budoucnu ubírat. Žádné obraty ale nečekejme. Prezident Seatu Erich Schmidt zdůraznil kromě agresivního a sportovně střiženého stylingu také důraz na maximální praktičnost.

Automobil dostal jméno podle neobvyklé černé přídě, z níž vystupují světlomety ze světelných diod. Firemní logo – typické S – je nyní černé a má chromované orámování. Nízká čtyřmetrová karoserie Bocanegry se snaží o synergii sportovního vzhledu a chování s funkčností, prostorností a vysokou mírou bezpečnosti. Dalšími prvky, které si žádají pozornost, jsou panoramatická střecha, jež dnes nechybí snad jediné studii žádné z automobilek, poloha bočních směrovek na konci vnějších zpětných zrcátek a nízkoprofilové pneumatiky 235/35 na atraktivních kolech z lehké slitiny o průměru 19 palců. Vzhled zádě zaujme zejména mohutnými „rameny“, která nechávají vyniknout sdruženým svítilnám, a také centrálně umístěnou koncovkou výfuku, integrovanou do nárazníku.

Prostor pro cestující v konceptu Bocanegra zahrnuje mnoho odlišných barev a vzorů materiálů. Lehký sportovní design přístrojové desky a dalších prvků vychází z dominance středového panelu, který obsahuje klimatizační jednotku. Přístrojový štít odráží sportovní vzhled exteriéru. Oba kruhové ukazatele jsou nově navrženy, mezi nimi je panel s údaji periferních zařízení. Komunikační povely jsou předávány pomocí ovladačů na volantu, které maximalizují propojení řidiče, vozidla a dalších podsystémů, jimiž mohou být třeba telefon, palm nebo zařízení Bluetooth. Prostor pro posádku je doplněn loketními opěrkami a skořepinovými sedadly čalouněnými kůží a poloprůhledným plastem.

Nová studie Seatu je vybavena již dobře známým, výkonným a přesto úsporným, dvojitě přeplňovaným motorem 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovkou DSG s možností ovládání na volantu. Sportovní charakter převodovky DSG není v rozporu šetrností malého motoru k životnímu prostředí. Stejně jako je tomu také u dalších Seatů, studie Bocanegra využívá možností podvozkového konceptu, popisovaného autory jako „Agile Chassis”.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Bocanegra Concept na ženevskéma autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Bocanegra Concept

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků