Ženeva živě: nový Ford Fiesta detailně

Na probíhajícím ženevském autosalonu se představila i nová tří- i pětidveřová verze Fordu Fiesta. Pojďme se na ni detailněji podívat.

Ford Fiesta byl předznamenán konceptem Verve v době, kdy se dokonce uvažovalo, že nový vůz zdědí po tomto konceptu nejen prvky vzhledu ale i jméno. Nakonec se tak nestalo a malému Fordu zůstalo původní pojmenování.

Koncept Verve se potkal s poměrně pozitivními ohlasy zejména co se vzhledu týče. Automobilka tak vsadila na jistotu a nová Fiesta se předprodukční verzi nápadně podobá.

Nový model byl podle výrobce navrhován s ohledem na to, že nová Fiesta se bude prodávat téměř na všech větších automobilových trzích a to v letech 2008 - 2010. Potěšující zprávou je přitom fakt, že nové Fiesty se jako první dočkáme právě zde v Evropě.

Vnější vzhled příliš nemá cenu popisovat a pro našeho čtenáře určitě nebude žádnou novinkou, pojďme se proto podívat co nabídne nová Fiesta pod kapotou. V nabídce motorů figuruje celkem pět agregátů, z toho tři zážehové a dva vznětové. Nejmenší na seznamu je benzínem poháněný čtyřválec Duratec s objemem 1,25 l a výkonem 60 koní. Dále následuje výkonnější čtyřválec s objemem 1.4 l disponující výkonem 91 koní a nabídku benzínových agregátů uzavírá 1.6 l čtyřválec s výkonem 115 koní.
 
Dieselové agregáty zastupují čtyřválce 1,4 l, který poskytuje výkon 68 koní, a 1,6 l s výkonem 90 koní. Ke všem motorům je standardně dodávána pětistupňová převodovka, čtyřstupňový automat Durashift bude dostupný pouze pro dvojici silnějších zážehových agregátů. Podle slov automobilky se v budoucnu nějaký silnější agregát určitě objeví v „ostré verzi“.
 
Podívejme se ještě do interiéru, který je s kokpitem konceptu Verve téměř shodný. Zákazníci si tak budou muset zvyknout na mírně futuristický vzhled, ale výrobce doufá, že to nikoho neodradí od koupě. Pozornost si zaslouží hlavně středová konzola, která na první pohled nemusí vypadat nejpřehledněji, najdeme na ni ovládací prvky pro nový multimediální systém HMI (Human Machine Interface). Další věc, která zaujme je elegantní a jemné červené osvětlení interiéru. Samozřejmostí je i široká škála doplňkové výbavy a různé varianty čalounění.
 
Nová generace Fordu Fiesta přichází i s radou nových technologii, jež přispívají jak k bezpečnosti, tak i k celkovému chování vozu na cestě. Konstrukce nového typu zaručuje menší hmotnost a oproti svému předchůdci i větší pevnost. Novinkou v oblasti bezpečnostních prvků je kolenní airbag řidiče. Vůz standardně disponuje ABS a automobilka poprvé implantovala elektrický posilovač řízení E-PAS.
 
První kusy nové Fiesty se budou vyrábět ve fabrice v Kolíně nad Rýnem a příští rok se část výroby přesune do Valencie. Podrobné informace technického charakteru, jako i odstupňování výbav včetně cen, zveřejní automobilka až na podzim, tedy těsně před zahájením prodejů v Evropě.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nová Fiesta živě v Ženevě
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta 5D
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Třídveřová verze Fordu Fiesta
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků