Ženeva živě: Lamborghini Gallardo LP560-4, kladivo na Scuderii

Italská automobilka Lamborghini představuje v Ženevě inovovaný model Gallardo. Ten dostal řadu novinek, které mají schopnosti tohoto vozu posunout zase o něco dále.

Mezi největší novinku patří nasazení zcela nového desetiválce o objemu 5,2 l s přímým vstřikováním paliva FSI, které získalo od mateřské Audi. Díky tomu vůz nyní dosahuje výkonu 560 koní a točivého momentu 540 Nm.

Tento výkon pak stačí k tomu, aby vůz zrychlil na stovku za 3,7 s, dvoustovku zvládne za 11,8 s a dosáhne rychlosti až 325 km/h. Dynamické vlastnosti se tak výrazně zlepšily a Gallardo nyní výrazně převyšuje hlavního konkurenta, Ferrari F430 a to i v ostrém provedeni Scuderia.

Zajímavostí je také skutečnost, že vůz je nyní o 20 kg lehčí, než doposud a to díky použití většího množství uhlíkových kompozitů a velmi lehkých materiálů. Výkon je i nadále přenášen šestistupňovým manuálem, nebo automatem E-Gear, na všechna čtyři kola, kde prim hraje viskózní mezinápravový diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP560-4 v záři ženevských reflektorů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP560-4
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků