Ženeva živě: debut Chevroletu Aveo 3D

Chevrolet představil na svém stánku třídveřovu verzi Avea. Mini nabídne omlazený zevnějšek i nové motory. (aktualizováno)

Chevrolet Aveo známe již od roku 2003. Tento kompaktní model byl na náš trh uveden ještě pod názvem Daewoo Kalos a na našich silnicích celkem zevšedněl. V dubnu 2006 se na našem trhu poprvé objevil v modernějším kabátku a s novým názvem Chevrolet Aveo. V srpnu minulého roku prošel vůz dalším výraznějším faceliftem a tento měsíc se do prodejů dostává pětidveřová verze, ke které se v druhé polovině letošního roku přidá i třídveřová. Ta se však neliší jen rozdílným počtem dveří.

Jemnou modifikací prošla příď vozu a přední světlomety, díky nimž vůz působí dynamičtějším dojmem. Hlavní doménou tohoto modelu ale bude stále především jeho cenová dostupnost, cena třídveřové verze by pochopitelně měla klesnout ještě pod úroveň té pětidvéřové.
 
Nabídka motorů nového Avea sestává z dvojice čtyřválců, jež jsou upraveny pro „ekonomičtější chod“. Nejmenší agregát v nabídce má objem 1,2 l a disponuje výkonem 84 koní, druhý zážehový čtyřválec objemu 1,4 l zas poskytne výkon 101 koní. K oběma motorům je standardně dodávaná pětistupňová manuální převodovka, přičemž k většímu agregátů lze doobjednat i čtyřstupňový automat.
 

V showroomech evropských prodejců se třídveřové Aveo objeví již začátkem června. Produkce bude rozdělena mezi Varšavskou a Jihokorejskou fabriku Bupyong. Jelikož poptávka po modelech této automobilky nadále výrazně stoupá, počítá se s roční výrobou více než 100 000 kusů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Živé foto ze Ženevy
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Třídveřový Chevrolet Aveo

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků