Ženeva: Toyota Urban Cruiser, křižník do města

O novém cestovním modelu Toyota jsme se již zmínili. Nyní vám jej představíme podrobně přímo ze ženevského autosalonu.

Urban Cruiser slaví v Ženevě svoji evropskou premiéru a naznačuje, kterými cestami se budou Toyoty do města ubírat. Nový model zamíří během příštího roku do bujícího segmentu SUV a bude určen nejen do města, ale i pro co nejvíce druhů cest. Je odpovědí požadavkům na robustní a prostorné auto, jež by však nevykazovalo příliš vysokou spotřebu paliva a neprodukovalo mnoho škodlivých emisí. Znáte to. Na křižovatce stojí obrovský „pseudo off-road“, za volantem sedí malá blondýnka, kterou tam spíše tušíme než vidíme, a když se rozsvítí zelená, motor řve, z výfuku letí chuchvalce černého dýmu, ale auto se jen líně sune kupředu. Takový by Urban Cruiser být neměl. Jeho jméno naznačuje odkaz terénních Land Cruiserů, produkovaných od roku 1951, směřovat by však měl spíše do segmentu, jemuž panuje od roku 1994 typ RAV 4. Svými rozměry i povahou se blíží dnes již nevyráběné třídveřové „ravce“.

I přes svalnaté tvary je Urban Cruiser celkem kompaktní, na délku měří 3 930 mm, šířka je 1 725 mm a výška činí 1 540 mm. Konfigurace interiéru odpovídá pětidvéřovému hatchbacku, přináší však příjemnější nastupování a lepší výhled. Podobně jako Toyota iQ i Urban Cruiser byl stylizován v rámci aktuálního směru Vibrant Clarity. Vysoko položená okenní čára karoserie, dodatečná ochrana nárazníků, zvýrazněné prahy dveří a volná geometrie opisující svalnaté okraje blatníků nad podběhy kol přispívají k celkově robustnímu vzhledu tohoto modelu a podtrhují jeho zařazení mezi vozy SUV.

Přední světlomety ubíhají směrem dozadu od masky chladiče a ven do blatníků, a tím ještě zdůrazňují široký a pevný postoj tohoto vozu a zároveň zvyšují atraktivitu pro zákazníky hledající moderní vůz do města. Ukazatele směru zahloubené do zpětných zrcátek ještě zvýrazňují městskou sofistikovanost vozu, což lze prohlásit i o velkých koncových světlech, které se nápadně zakusují do zadních blatníků a pátých dveří vozu. K přitažlivosti městského vozu přispívají i stylová pětipaprsková kola o rozměru 17" z hliníkové slitiny a metalický lak v ledově modré barvě vyjadřující ekologický naturel tohoto vozu.

Nový Urban Cruiser rozšiřuje modelovou řadu malých vozů značky Toyota určených pro evropský trh, a tak dává další možnost volby těm zákazníkům, kteří hledají automobil s nízkou spotřebou paliva i hladinou emisí škodlivých plynů.

Toyota předpokládá, že Urban Cruiser bude hrát významnou roli ve snižování průměrné hladiny emisí všech vozů této značky; ta by měla do roku 2009 v průměru klesnout pod 140 g/km. Urban Cruiser se řadí ke stávajícím modelům Aygo a Yaris, stejně tak jako k novému modelu iQ do města, představenému rovněž ve světové premiéře na ženevském autosalonu. Všechny tyto vozy patří do modelové řady městských vozů Toyota s nízkými dopady na životní prostředí. Bližší technické údaje nebyly zatím představeny, stejně jako přesnější datum uvedení sériové verze do prodejů, vývoj tohoto zajímavého konceptu však budeme pro vás sledovat.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Urban Cruiser na ženevském autosalonu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Urban Cruiser v dřívější vývojové fázi


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků