Ženeva: Peugeot 407 SW, 307 sedan a studie Silhouette

Model 407 představil Peugeot třetího prosince loňského roku. Ukázal rovněž několik fotografií kombíku SW, k nimž nyní přidal i doplňující informace. Kromě modelu 407 se představí i 307 sedan. Doplněno: studie 407 Silhouette.
Ženeva: Peugeot 407 SW, 307 sedan a studie Silhouette
Seznam kapitol
  1. Peugeot 407 SW
  2. Peugeot 307 sedan
  3. Peugeot 407 Silhouette

Peugeot 407 SW: hezké, hezké

Model SW není kombi v pravém slova smyslu, připomíná spíše prodloužený hatchback. Vděčí za to linii zadního okna, které zasahuje výraznou křivkou do boku automobilu téměř až k okraji zadních dveří. To nejen zlepšuje výhled vzad, což ocení zejména řidiči při parkování, ale záď to opticky odlehčuje. Podobně je řešen i Mégane hatchback, nicméně 407 SW jde ještě dále. Navíc tvar zadního okna nijak neomezuje využitelnost zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si více o sedanu 407, popis interiéru 407

Přední část vozu je stejná jako u sedanu, zaujme především velký nasávací otvor v nárazníku, který má už model 807 či 406 Coupé. Zadní dveře se přizpůsobily zádi, oproti běžným kombi je za nimi ještě malé trojúhelníkové okno, které má souběžnou linii jako zadní okno zasahující do boku. To se může a nemusí líbit, na každý pád je to originální a neotřelé. Odvážně jsou řešena také zadní světla, která jsou mohutná a spíše než do zádě zasahují podobně jako zadní sklo do boku. Peugeot 407 SE je celkově velmi originálně pojaté auto, které určitě nezapadne do šedi současné automobilové produkce.

Mimochodem to, jak bude vypadat 407 SW, už bylo patrné ze studie Elixir, která má stejně originálně řešenou záď.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si plakáty 407, 407 SW a studie Elixir

Povyrostl

Na délku má nový Peugeot 407 SW slušných 4 763 mm, což je o 87 mm více než má sedan, výška se pak zvýšila o 41 mm na 1 486 mm. Všechny parametry exteriéru i interiéru vidíte hezky na následujících schématech. Důležitou součástí 407 SW je podobně jako u 307 SW panoramatická skleněná střecha o ploše 1,6 čtverečních metrů, což zvyšuje celkově zasklenou plochu automobilu na 4,28 m2. Síla skla činí 6 mm. Celou skleněnou střechu lze zakrýt, a to v celkem devíti krocích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kufr se otvírá nadvakrát

Dobře je řešen zavazadlový prostor. Pokud to není nutné, nemusíte vyklápět celé zadní dveře, ale jen zadní okno. Je-li nutné naložit větší zavazadla, otevřete jednoduše celý kufr. Nakládací hrana je jen 61 cm nad zemí, takže naložení těžké výbavy není problém. Základní velikost zavazadlového prostoru je jen 448 dm3. Na současné kombi střední třídy to není mnoho, nicméně podle VDA standardu, který uvádí velikost zavazadlového prostoru v litrech, činí objem už slušných 489 l. Zadní sedačky lze samozřejmě sklopit a vytvořit tak prostor daleko větší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Popis pasivní i aktivní bezpečnosti nového Peugeotu 407

Šestice motorů

Pod kapotou modelu 407 SW se objeví čtyři benzínové a dva zážehové motory. Základem bude 1.8 85 kW s točivým momentem 163 Nm/4500 ot., následovat bude dvoulitr se 100 kW (6000 ot.) a 190 Nm (4100 ot.), nebude chybět ani známý 2.2 l s výkonem 116 kW (5650 ot.) a 217 Nm (3900 ot.) a konečně vrcholovou motorizací bude šestiválcový třílitr se 155 kW (6000 ot.) a 295 Nm (3750 ot.). Naftové motory bude zastupovat nový 1.6 HDI s 80 kW (4000 ot.) a dvoulitr se 100 kW (4000 ot.). První má maximum točivého momentu 240 Nm při 1750 ot., druhý 320 Nm při 2000 ot.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 407 SW
  2. Peugeot 307 sedan
  3. Peugeot 407 Silhouette

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 88 050 km
Cena: 165 000 Kč
Peugeot Expert 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 159 498 km
Cena: 80 000 Kč
Peugeot 306 1,8
Rok výroby: 2000
Stav: 253 493 km
Cena: 30 000 Kč
Peugeot 308 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 89 667 km
Cena: 150 000 Kč
Peugeot 307 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 167 715 km
Cena: 78 000 Kč
Peugeot 301 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 15 599 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků