Ženeva: Peugeot 407 SW, 307 sedan a studie Silhouette

Model 407 představil Peugeot třetího prosince loňského roku. Ukázal rovněž několik fotografií kombíku SW, k nimž nyní přidal i doplňující informace. Kromě modelu 407 se představí i 307 sedan. Doplněno: studie 407 Silhouette.
Ženeva: Peugeot 407 SW, 307 sedan a studie Silhouette
Seznam kapitol
  1. Peugeot 407 SW
  2. Peugeot 307 sedan
  3. Peugeot 407 Silhouette

Peugeot 407 SW: hezké, hezké

Model SW není kombi v pravém slova smyslu, připomíná spíše prodloužený hatchback. Vděčí za to linii zadního okna, které zasahuje výraznou křivkou do boku automobilu téměř až k okraji zadních dveří. To nejen zlepšuje výhled vzad, což ocení zejména řidiči při parkování, ale záď to opticky odlehčuje. Podobně je řešen i Mégane hatchback, nicméně 407 SW jde ještě dále. Navíc tvar zadního okna nijak neomezuje využitelnost zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si více o sedanu 407, popis interiéru 407

Přední část vozu je stejná jako u sedanu, zaujme především velký nasávací otvor v nárazníku, který má už model 807 či 406 Coupé. Zadní dveře se přizpůsobily zádi, oproti běžným kombi je za nimi ještě malé trojúhelníkové okno, které má souběžnou linii jako zadní okno zasahující do boku. To se může a nemusí líbit, na každý pád je to originální a neotřelé. Odvážně jsou řešena také zadní světla, která jsou mohutná a spíše než do zádě zasahují podobně jako zadní sklo do boku. Peugeot 407 SE je celkově velmi originálně pojaté auto, které určitě nezapadne do šedi současné automobilové produkce.

Mimochodem to, jak bude vypadat 407 SW, už bylo patrné ze studie Elixir, která má stejně originálně řešenou záď.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si plakáty 407, 407 SW a studie Elixir

Povyrostl

Na délku má nový Peugeot 407 SW slušných 4 763 mm, což je o 87 mm více než má sedan, výška se pak zvýšila o 41 mm na 1 486 mm. Všechny parametry exteriéru i interiéru vidíte hezky na následujících schématech. Důležitou součástí 407 SW je podobně jako u 307 SW panoramatická skleněná střecha o ploše 1,6 čtverečních metrů, což zvyšuje celkově zasklenou plochu automobilu na 4,28 m2. Síla skla činí 6 mm. Celou skleněnou střechu lze zakrýt, a to v celkem devíti krocích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kufr se otvírá nadvakrát

Dobře je řešen zavazadlový prostor. Pokud to není nutné, nemusíte vyklápět celé zadní dveře, ale jen zadní okno. Je-li nutné naložit větší zavazadla, otevřete jednoduše celý kufr. Nakládací hrana je jen 61 cm nad zemí, takže naložení těžké výbavy není problém. Základní velikost zavazadlového prostoru je jen 448 dm3. Na současné kombi střední třídy to není mnoho, nicméně podle VDA standardu, který uvádí velikost zavazadlového prostoru v litrech, činí objem už slušných 489 l. Zadní sedačky lze samozřejmě sklopit a vytvořit tak prostor daleko větší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Popis pasivní i aktivní bezpečnosti nového Peugeotu 407

Šestice motorů

Pod kapotou modelu 407 SW se objeví čtyři benzínové a dva zážehové motory. Základem bude 1.8 85 kW s točivým momentem 163 Nm/4500 ot., následovat bude dvoulitr se 100 kW (6000 ot.) a 190 Nm (4100 ot.), nebude chybět ani známý 2.2 l s výkonem 116 kW (5650 ot.) a 217 Nm (3900 ot.) a konečně vrcholovou motorizací bude šestiválcový třílitr se 155 kW (6000 ot.) a 295 Nm (3750 ot.). Naftové motory bude zastupovat nový 1.6 HDI s 80 kW (4000 ot.) a dvoulitr se 100 kW (4000 ot.). První má maximum točivého momentu 240 Nm při 1750 ot., druhý 320 Nm při 2000 ot.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 407 SW
  2. Peugeot 307 sedan
  3. Peugeot 407 Silhouette
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků