VW poprvé ukázal ostrý naftový Golf VIII. Bude svítit jako vánoční stromeček

Ženevský autosalon se stane dějištěm světové premiéry derivátů nové generace Volkswagenu Golf. Vůz má tradičně řešení i pro spořivé řidiče, kteří se tu a tam rádi svezou rychleji.

Letošní rok se u koncernu VW ponese v duchu nových generací mainstreamových modelů nižší střední třídy. Vedle čtvrté generace Škody Octavia, která se už po našich silnicích oficiálně proháněla koncem loňského roku, je od minulého týdne na značkách vůbec první v Česku přihlášený Volkswagen Golf osmé generace (uvidíte jej v galerii) a zhruba od poloviny letošního roku budeme potkávat i nový Leon. Jenže standardní verze budou tvořit pouze část jejich nabídky.

Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Za pár týdnů začíná ženevský autosalon, který se pro Škodu, Volkswagen i Seat ponese ve znamení derivátů. Škoda ukáže Octavii RS a Scout, Cupra, sportovní značka Seatu, přiveze ostrý Leon, a Volkswagen celou plejádu derivátů nového Golfu. Na ploše stánku pravděpodobně uvidíme Golf GTI, plug-in hybridní GTE, 333koňové erko, dobrodružný Alltrack, a chybět nebude ani naftové GTD. To je tady pro řidiče, kteří mají rádi sportovní vzhled i ostřejší jízdu, ale zároveň požadují úsporné auto pro každý den.

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Je to právě derivát GTD, na který dnes Volkswagen oficiálně láká prostřednictvím skici. Jde o detail přídě s rozšklebeným nárazníkem a diodovým osvětlením. Svítí světlomety, linka pod hranou kapoty, a dokonce i šestiúhelníky po stranách nárazníku. Vánoční kamion Coca-Coly blednout závistí nemusí, i tak ale bude Golf GTD vidět docela dost.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Na skice to vypadá, jako by si naftový derivát vypůjčil styl supersportů. Něco na tom asi bude. V galerii totiž vedle skici verze GTD najdete i snímky plug-in hybridu GTE, který hraje na stejnou notu, ale odlišuje se modrými detaily. A abyste měli ještě lepší představu o realitě, listujte galerií dál. Dealer Auto Jarov totiž na facebooku zveřejnil snímky verze R-Line, která se sice tváří jako ryzí erko, ale čtveřice koncovek výfuku na zádi je falešná.

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Pod kapotou Golf GTD najdeme dvoulitr TDI Evo, který VW považuj za svůj nejčistší naftový motor vůbec. V běžných verzích bude mít výkon 85 a 110 kW, derivát GTD se může stejně jako nová Octavia RS TDI spolehnout na 147 kW (200 koní). Motor se pyšní dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny, díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Podrobněji jsme si jej představili už před pár týdny.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků