Renault Talisman prošel faceliftem. Změny hned najde snad jen opravdový fanoušek

Po stránce designu došlo jen k lehkému doladění, po stránce technické už je to zajímavější.

Renault Talisman je na trhu již pátým rokem a za tu dobu jako by nezestárnul ani o den. Pořád vypadá skvěle. Výrobní kalendář však pro letošní rok velí facelift a tak šel manažerský vůz na omlazovací kůru. Rozdíly po stránce designu však pozná snad jen kovaný „Renaulťák“. Vůz má lehce pozměněnou příď a všimnout si můžete i nové linky rozdělující zadní svítilny.

Talisman pro rok 2020 má full LED světlomety ve standardní výbavě. Příplatkové adaptivní světlomety jsou vybaveny dynamickými blinkry a umí vykrývat protijedoucí vozy. Zadní svítilny mají novou grafiku a taktéž dynamické blinkry. Barevná paleta se rozrůstá o tři nové laky - Baltic grey, Vintage Red a Highland Grey. Nechybí ani nové designy litých kol ve velikostech 17 až 19“.

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Uvnitř budou k mání chromované detaily a obložení palubní desky a dveří připomínající dřevo pro výbavu Initial Paris. Nové je i ambientní osvětlení, které se rozrostlo i na středový tunel či držáky nápojů. V rámci výbavy Intens přichází i digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,2“. Nejvyšší verze multimediálního systému se zvětšuje z 8,7 na 9,2“. Pod obrazovkou jsou nově rozvržená a přehledně rozmístěná tlačítka.

Talisman je chytřejší i v rámci bezpečnostních asistentů. Hlídání jízdních pruhů už jen nevaruje, ale umí aktivně zasáhnout do řízení. Asistent nouzového brzdění zase umí rozpoznat cyklisty a chodce. Se vším všudy je tak Talisman vybavený druhou úrovní autonomního řízení. Samozřejmostí je pak systém natáčení zadních kol 4Control s adaptivním podvozkem.

Potvrzeno: Luca de Meo je novým šéfem Renaultu. Později by mohl vést celou alianci

Potvrzeno: Luca de Meo je novým šéfem Renaultu. Později by mohl vést celou alianci

Motorovou nabídku Talismanu otevírá čtyřválcová třináctistovka TCe 160 EDC s výkonem 160 koní a točivým momentem 270 N.m již od 1800 otáček za minutu. Renault udává kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 kilometrů. Nabídku uzavírá osmnáctistovka TCe 225 EDC s výkonem 225 koní a točivým momentem 300 N.m.

Paletu pohonných jednotek doplňují diesely Blue dCi 120 a 150 v kombinaci s manuální převodovkou či Blue dCi 160 a 200 s automatem EDC. Nový Renault Talisman se poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků