Renault Talisman prošel faceliftem. Změny hned najde snad jen opravdový fanoušek

Po stránce designu došlo jen k lehkému doladění, po stránce technické už je to zajímavější.

Renault Talisman je na trhu již pátým rokem a za tu dobu jako by nezestárnul ani o den. Pořád vypadá skvěle. Výrobní kalendář však pro letošní rok velí facelift a tak šel manažerský vůz na omlazovací kůru. Rozdíly po stránce designu však pozná snad jen kovaný „Renaulťák“. Vůz má lehce pozměněnou příď a všimnout si můžete i nové linky rozdělující zadní svítilny.

Talisman pro rok 2020 má full LED světlomety ve standardní výbavě. Příplatkové adaptivní světlomety jsou vybaveny dynamickými blinkry a umí vykrývat protijedoucí vozy. Zadní svítilny mají novou grafiku a taktéž dynamické blinkry. Barevná paleta se rozrůstá o tři nové laky - Baltic grey, Vintage Red a Highland Grey. Nechybí ani nové designy litých kol ve velikostech 17 až 19“.

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Uvnitř budou k mání chromované detaily a obložení palubní desky a dveří připomínající dřevo pro výbavu Initial Paris. Nové je i ambientní osvětlení, které se rozrostlo i na středový tunel či držáky nápojů. V rámci výbavy Intens přichází i digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,2“. Nejvyšší verze multimediálního systému se zvětšuje z 8,7 na 9,2“. Pod obrazovkou jsou nově rozvržená a přehledně rozmístěná tlačítka.

Talisman je chytřejší i v rámci bezpečnostních asistentů. Hlídání jízdních pruhů už jen nevaruje, ale umí aktivně zasáhnout do řízení. Asistent nouzového brzdění zase umí rozpoznat cyklisty a chodce. Se vším všudy je tak Talisman vybavený druhou úrovní autonomního řízení. Samozřejmostí je pak systém natáčení zadních kol 4Control s adaptivním podvozkem.

Potvrzeno: Luca de Meo je novým šéfem Renaultu. Později by mohl vést celou alianci

Potvrzeno: Luca de Meo je novým šéfem Renaultu. Později by mohl vést celou alianci

Motorovou nabídku Talismanu otevírá čtyřválcová třináctistovka TCe 160 EDC s výkonem 160 koní a točivým momentem 270 N.m již od 1800 otáček za minutu. Renault udává kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 kilometrů. Nabídku uzavírá osmnáctistovka TCe 225 EDC s výkonem 225 koní a točivým momentem 300 N.m.

Paletu pohonných jednotek doplňují diesely Blue dCi 120 a 150 v kombinaci s manuální převodovkou či Blue dCi 160 a 200 s automatem EDC. Nový Renault Talisman se poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků