Pagani Imola je nejostřejší verzí Huayry. V Ženevě ukáže kombinaci 827 koní a 1246 kg

Italská značka dále vylepšuje svůj základ v modelu Huayra a představuje jeho vůbec nejostřejší variantu na okruh i silnice.

Pagani Imola, přepracovaná hardcore varianta Huayry, kterou budou moci majitelé využít kromě okruhu také normálně na silnici. Takto jednoduše lze popsat novinku, s níž bude italská značka lákat na svůj stánek březnového autosalonu v Ženevě. Sám Horacio Pagani říká, že „nejde o zrovna elegantní auto“, s cílem dramaticky vylepšit dynamické schopnosti ale nutně přichází jisté kompromisy.

Znatelné jsou především úpravy na aerodynamice vozu. Přepracovaný je přední nárazník, nechybí výdechy nad předními koly, usměrněn byl boční přístup vzduchu k motoru, proudění vzduchu okolo vozu i pod ním dále upravují agresivně vypadající prahy a masivní zadní difuzor. Třešničkou je velké zadní křídlo, propojené středovou ploutví až k velkému „nasávači“ nad kabinou.

Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Na bezpochyby zajímavá čísla ohledně aerodynamického přítlaku si určitě počkáme do samotné premiéry v Ženevě, kde se určitě dočkáme i hodnoty zrychlení nebo konečného času na okruhu Imola v Itálii. Novinka samozřejmě přichází rovněž s upraveným podvozkem s novými adaptivními tlumiči a kompletně novým centrálním systémem, který kromě podvozku upravuje i chování převodovky, odezvu motoru nebo nastavení aktivních aerodynamických částí.

Imola používá upravenou verzi známého šestilitrového V12 s dvojicí turbodmychadel, nyní produkující celkem 827 koní (608 kW) a 1100 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku Xtrac, s jejíž nastavením si Pagani také pohrálo, nyní řadí ještě rychleji a zachovává si nižší hmotnost oproti dnešním dvouspojkovým skříním.

Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Když je řeč o hmotnosti, Imola má jako první Pagani lakovanou karoserii technologií Acquarello Light, díky níž se razantně snižuje objem použité barvy, avšak bez ztráty nutného odstínu či hloubky laku. Tímto způsobem lakování tak umí Pagani ušetřit až 5 kg. Kromě toho používá Imola více jak 770 nových dílů z těch nejlehčích materiálů jako třeba hliníku, titanu či chrom-molybdenu. Auto si tak drží suchou hmotnost na hodnotě 1246 kg.

Imola bude vyrobena pouze v sérii pěti kusů. Nikoho nepřekvapí, že všechny vozy jsou už zamluvené. Zájemci přitom dají za svůj kousek přibližně 5 milionů euro bez daně (asi 124 milionů korun).

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků