Ostrou Cupru Formentor testují hvězdy motorsportu. My se jí dočkáme až za dlouho

Cupra provádí testy svého chystaného SUV Formentor, na jehož vývoji pomáhají i hvězdy motorsportu.

První samostatný model Cupry už podstoupil testy na silnicích a nyní automobilka provádí další řadu testů v okruhovém prostředí. Ačkoliv je prototyp maskován, výslednou podobu dle původního konceptu si lze velice jasně představit. Ostatně už při uvedení na loňském autosalonu v Ženevě se výkonné SUV zdálo blízko produkci.

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Jak ukazuje nejnovější upoutávka, na modelu pracují i Mattias Ekström, hvězda závodů DTM, a Jordi Gené, známý především z šampionátu WTCC. Oba piloti tak v poslední době oficiálně poskytují své znalosti při vývoji nejnovějších modelů Cupry. V tuto chvíli se podrobněji řeší nastavení podvozku, řízení, odezva plynového pedálu nebo dokonce pohodlí sedaček.

Technika Formentoru bude plug-in hybridní. Podrobněji zatím Cupra pohonné ústrojí nepopisuje, s potvrzeným výkonem 245 koní (180 kW) je ovšem zřejmé, že půjde o stejnou kombinaci benzinového čtyřválce 1.4 TSI a elektromotoru, kterou najdeme v novém Volkswagenu Golf GTE nebo zanedlouho představené Škodě Octavia RS iV.

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nebude chybět adaptivní podvozek DCC, uzávěrka diferenciálu a progresivní řízení. A samozřejmě bude SUV schopno jezdit i čistě na elektřinu. V tomto režimu se máme dočkat podle WLTP cyklu asi 50 kilometrů.

Sama Cupra ovšem naznačuje, že pouze u plug-in hybridu nezůstane. Přesněji totiž říká, že „tato verze Cupry Formentor přijede v roce 2021“. Opravdu bychom se tedy měli dočkat i dalších motorizací, obdobně jako u nové Cupry Leon. Dříve se mluvilo o dvoulitrovém TSI s výkonem 300 koní (220 kW) nebo dokonce 2,5litrovém pětiválci původem od Audi se silou 400 koní (294 kW).

Galerie doplněna o koncept Cupra Formentor.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků